Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Genus, Feminism, No Poo, Dahmer!

"...nästan så att det skulle kunnat vara Hey Baberiba-gänget"

Om man röstar på Sverigedemokraterna så är man faktiskt dum i huvudet. Totalt jävla dum i huvudet. Eller förståndshandikappad. Eller både ock.

När jag såg deras valfilm så var jag tvungen att kolla så att det inte var ett skämt. En parodi. På deras politik och det budskap de försöker få fram.





En flock muslimska kvinnor i burka som skyndar förbi den stackars lilla ömtåliga tanten. Titta vi vädjar till det svenska folket; Din stackas lilla mormor lider och det är de dumma dumma invandrarnas fel!

WTF liksom? Menar de allvar? Satt de liksom där på morgonmötet och brainstormade (HA!) och kom fram till att ja, det här kör vi på! Det här blir skitbra! Var de packade? Påtända?

Påminner lite om nazitysklands anti-jude-propaganda på 30-talet. Ni vet där planscherna där de framställer judarna som en flock svartmuskiga stornästa och farliga troll som äter barn. Typ.

Sverigedemokraterna kör på samma stil liksom och jag tänker att den som går på skiten tamejfan måste vara efterbliven på riktigt. Tyvärr finns det gott om stolpskott i Sverige. Jag har mött en hel del av dem när jag bodde i hälsingland. (jo tyvärr är ration på insnöade bonnläppar högre ju längre norrut man beger sig)

Och sen när man ser det här klippet så tas man till en helt ny nivå av komik. Asså... HAHAHAHAHAHAHA



Ja. Förståndshandikappad är dagens ledord.


Det faktum att Levi Klausen (snubben i nedersta klippet) faktiskt är kommunpolitiker, och således med och styr vårat land - är helt uppåt väggarna. - Andrea






Kommentarer
Sara
2010-08-28   ?   17:22:17     »   http://emofrodo.blogg.se/

De är RIKTIGA idioter. De som röstar på dem kan knappast ha varit aktiva under skolans historialektioner.
Och, de var säkerligen påtända när de gjorde valfilmen.

Evelina
2010-08-28   ?   17:26:09     »   http://cuteewe.blogg.se/

Nu tittade jag bara på film nr 2 men där har vi ju en som både ser ut som och pratar som en inskränkt "bonnläpp" (jag gillar inte att använde bonde som skällsord eftersom jag är uppväxt på landet med lantbruk) med iq 72. Notera iq>70 eftersom jag skulle inte säga förståndshandikappad utan lågbegåvad på gränsen till förståndshandikappad. Haha.

"Bevara fornminnen, midsommar och julafton". Vilka invandrare vill förstöra dessa fenomen?

Natosh
2010-08-28   ?   17:31:08     »   http://natoshh.blogg.se/

Människor verkar så förvånade när de förklarar hur mycket de inte kan förstå att förintelsen kunde iscensättas

Jag är mer förvånad över att någon kan vara förvånad
:-(

Lilla Mysan
2010-08-28   ?   17:40:53     »   http://lillamysan.se

Ska man skratta eller gråta, är frågan. Jag väljer att skratta. Hahahaha, fy för bövelen, vilka knäppstarar det finns

:bigeyes:

En tjock katt i en smal värld
2010-08-28   ?   17:47:26     »   http://tjockkatt.webblogg.se/

Haha, ja filmen är verkligen så dum att den nästan blir genialisk ur humorsynpunkt. Ett stort lol på den.

Shaw
2010-08-28   ?   17:50:58     »   http://holymotherofcow.blogg.se/

:thumbup::thumbup::thumbup:

H
2010-08-28   ?   17:51:48

Ja, vad ska man säga... Det är så jäkla tragiskt alltså! Hade det funkat som så att man kunde välja att lägga en nej-röst till nåt parti istället så hade jag definitivt lagt min röst på sverigedemokraterna. För jag är duktigt kluven vad gäller valet denna gång.
Tror du har väldigt rätt angående inskränkta "bonnläppar" och förståndshandikappade. De har då lyckats lura min förståndshandikappade brorsa. Faktum är att min älskade bror är adopterad från Afrika, och det är så ofattbart synd att han inte förstår vad det skulle kunna innebära för honom (som trots allt är helsvensk på alla sätt förutom just på utseendet) om vårt land blev mer främlingsfientligt... Men nu tror jag inte att han är den som orkar ta sig för att rösta trots att han har rösträtt. Får väl vara glad för det iaf.

Beyond Eternity
2010-08-28   ?   17:53:52     »   http://beyondeternity.blogg.se/

Ha, ha, ha, ha, ha!!! jag tror jag döööör!!!! ha, ha!!!

Alexandra
2010-08-28   ?   17:58:13

hahaha jag tror fan jag dör! Tänk om sånna som han skulle få bestämma...

Tildaf
2010-08-28   ?   18:01:19     »   http://tildaf.wordpress.com

Hahaha! Jag fick lite Monty Python känsla av det hela. Vet dock inte om jag vågar kolla på snubben som gör bort sig utan min skämskudde.

emmy
2010-08-28   ?   18:01:40     »   http://www.nattstad.se/emmysexblogg

Det var precis så jag reagerade! tänkte att herregud, detta ÄR ett skämt! Men icke....

Andrea
2010-08-28   ?   18:16:28     »   http://minnamarie.blogg.se/

Jag kan inte se humorn i det, bara tragiken.
Det faktum att Levi Klausen (snubben i nedersta klippet) faktiskt är kommunpolitiker, och således med och styr vårat land - är helt uppåt väggarna.
Det är allvarligt, farligt och helt sjukt.

Propaganda. Absolut.
TV4 vägrar visa SD-reklamen, och SD får återigen någon slags "offerroll" som möjligtvis kommer att gynna dem i valet.

Mitt hjärta gråter. Vart är vi på väg?

Maria
2010-08-28   ?   18:20:11     »   http://hecate.se

Jag tycker att reklamfilmen är kass. Dock så tror jag att man kan välja att tolka den på två vis. Antingen att allt är invandrarnas fel, eller att invandrarPOLITIKEN i det här landet är helt uppåt väggarna. Jag skäms inte för att jag anser att vi kanske måste stilla oss snart. Vi har budgettak för i princip allt i det här landet, men som det verkar finns det inget för invandringen. Hur ska vi kunna hjälpa fler när vi knappt kan hjälpa de som redan bor här? Nej, stilla oss med invandringen och se till att de som kommit till oss får en chans att söka arbete te x. Som det ser ut nu så tar vi in fler och fler som vi sedan sätter på förläggningar. Där kostar de mer än de smakar och de får ju knappast något mer värdigt liv än de hade i sina hemländer.

Kristin
2010-08-28   ?   18:23:44

Får de inte ett mer värdigt liv än de hade i sina hemländer? Hm. Jag skulle väl tro att ganska många hellre lever på en flyktingförläggning i Sverige än blir mördade för sin sexuella läggning i sitt hemland, till exempel.

Ingrid
2010-08-28   ?   18:29:50

Usch, kan inte se sant har. Jag mar psykiskt daligt av det. Kan inte heller se komiken i det hela eftersom sa manga fakiskt rostar pa Sverigedemokraterna!

Dina
2010-08-28   ?   18:32:43     »   http://funnylittlefrogs.blogg.se/

Alltså. Jag är invandrare och jag är muslim. Hela filmen känns som något från Hipp Hipp-gänget. Jag skulle nog kunna skratta gott och länge åt den om jag inte personligen kände mig så himla träffad.

LADY DAHMER
2010-08-28   ?   18:35:15

maria 1. de kommer hit av en anledning. Värdigt liv? Är det vad du tror de har i sina hemländer? Varför tror du de väljer att lämna det? 2. att skylla på invandrarpolitiken är så jävla obildat.

Dina
2010-08-28   ?   18:58:49     »   http://funnylittlefrogs.blogg.se/

Till Maria: Ja, "ett värdigt liv" var en intressant infallsvinkel. Jag kom hit när jag var tre år när många av mina landsmän slaktades på grund av religion och hat. Vilket fredsligt samhälle är det du tror att många av oss invandrare har lämnat för att kunna påstå att ett liv på en flyktingförläggning skulle vara ovärdigt i jämförelse?

Sofia
2010-08-28   ?   19:00:06     »   http://nightsgrow.blogg.se/

Som norrlänning och till och med norrbottning kan jag inte låta bli att känna mig lite förolämpad av en sak du skrev i ditt inlägg.

Ja, männniskor kan vara lite mer inskränkta högre upp i landet (dock gäller det i stort sett bara människor som bor i byar, långt ifrån "större" städer) men jag vill poängtera att majoriteten av SDs väljare bor inte i norrland, inte ens i norrbotten utan i Skåne!

Tänkte bara påpeka det.
I övrigt ett bra inlägg :)

Fia
2010-08-28   ?   19:07:40     »   http://lusth.org

Oh jisses. Jag har sett deras valfilm innan och skrattat. Visade den för sambon som trodde att det var en parodi på SD precis som du. Han skakade bara på huvudet när jag visade att det var deras valfilm.

Den andra filmen var dock något som jag inte sett innan och det var nog bland det sjukaste hittills. Sitter det en sån där nisse och ska vara med och bestämma? Han måste ju typ bli överkörd hela tiden, han kan ju inte komma någonvart. SD verkar inte måna om att ha ett gott anseende utåt må jag säga. Men ja, är det sådana där människor de rekryterar så lär de ju inte komma långt i alla fall.

Maria
2010-08-28   ?   19:29:27     »   http://hecate.se

Ja för bövelen, obildad är jag så det skriker om det.

Hur puckad får jag egentligen vara när jag anser att vi rimligtvis borde kunna erbjuda mer innan vi tar emot fler flyktingar/invandrare? Det är ju ändå två olika begrepp.

Men hey, jag kanske ska vara stolt över att vi i Sverige buntar ihop dem på flyktingförläggningar. Där får de bo utan möjlighet till vettig sysselsättning och utan vetskap om de får stanna. Ett ständigt och dagligt hot om att imorgon kan bli dagen då du får åka hem igen.

Vart ska gränsen gå, eller ska vi inte ha någon? Är jag obildad när jag ifrågasätter varför det finns budgettak för allt utom när det gäller invandringen? I mina ögon gynnas ingen av hur det ser ut idag. Men vad vet jag...jag är ju obildad.

Jag har inget emot invandrare, så har vi klargjort det. Men jag tycker inte att det är särskilt mänskligt att fösas ihop som boskap heller, utan en aning om man så småningom kan få sitt liv tillbaka. Men det kanske är värdigt, att var dag undra om det är den sista i trygghet eller om man får lov att vända tillbaka hem eller fortsätta sitt liv på flykt genom andra länder.

Amanda
2010-08-28   ?   19:32:58

Hörru! Du skulle vara underbar om du kunde svara på vilket parti du håller på och varför. Jag sitter själv och velar mellan vänstern och feministiskt initiativ, men jag är heller inte superinsatt så jag vet liksom inte vad som är bäst. Och jag vet att vissa är så anti att ställa eller få en sån här fråga, men jag fattar inte vad problemet är. Så jag hoppas du kan svara iallafall! :-d

Ingrid
2010-08-28   ?   19:35:33

Forresten ar det ju lite komiskt nar han sager att han vill bevara den svenska kulturen och tar julafton som exempel. Den om nagot ar ju inte sarskilt svensk, julgranen som tradition kommer ju t.ex fran Tyskland...

En annan farmor
2010-08-28   ?   19:41:26

Vår invandrarpolitik är ett stort misslyckande.
Problemet är att filmens budskap inte är osann men osmaklig.

För det är klart att pengapungen inte är en sagopung som fyller på sig själv.
Vår misslyckade invandrarpolitik kostar en massa pengar.

Och det lever sverigedemokraterna högt på.

Peka på vettiga alternativ i stället för att ondgöra er för några sekunder film.
Ja, jag är själv invandrare.Tillhör den generation invandrare som arbetat hela livet här.

Frida
2010-08-28   ?   19:45:43

helt sinnessjukt. skrattretande sorgligt. och jag håller med en av de föregående talarna om att det hade varit väldigt intressant om du skrev vad du tänker rösta på och varför osv. :) och förresten så är du den snyggaste jag vet! :)

K
2010-08-28   ?   19:47:17

Jag skrattade inte, jag fick rysningar.
Men, håller med om att det är riktiga 30-talsvibbar på detta. Så sinnessjukt omodernt.
"muslimerna är farliga"

Däremot håller jag med Maria om att flyktingpolitiken är ju helt klart inte något som fungerar på ett bra sett i Sverige.
SD hade aldrig kunnat bli stora om den hade gjort det. Förorter med 70+% invandrare och jättestor arbetslöshet, vårdcentraler, bibliotek mm läggs ner osv... hur bra är det livet? Och nej, säger inte att det är bättre i deras hemländer, naturligtvis inte. Men det är inte heller en ansvarsfull politik, det känns inte som att det ligger någon genomtänkt tanke eller plan bakom dagens politik.

SD i riksdagen är dock inget som kommer förbättra detta. Däremot är det nog rätt bra om de andra partierna börjar forma en bättre plan

Frida igen
2010-08-28   ?   19:48:30

och förresten, för er som på fullaste allvar tror på vad SD påstår om invandringskostnader och samhällsbelastning, så kan man läsa här för han beskriver det så att t o m SD borde förstå (källhänvisningar finns i hans text, såklart): http://www.magnusbetner.com/2010/06/sverigedemokraterna-del-5/

LADY DAHMER
2010-08-28   ?   19:56:32

K problemet är ju inte att vi släpper in invandrare och flyktingar. Problemet är att vi inte ställer några krav och att vi totalt skiter i integrationen. packa ihop dem i förorterna så vet vi vart vi har dem och så slipper vi frottera med dem. typ.

Sandra
2010-08-28   ?   20:05:41     »   http://motherhood.blogg.se/

Jag håller inte med, det är ju sant. Det är en parodi på samhället :-)

Sofia n
2010-08-28   ?   20:05:59     »   http://underbaravilja.blogg.se/

I norra sverige är vi ju för fasiken mest socialdemokrater och vänsterpartister;D

i övrigt håller jag med om allt!

Anna Kaagaard Kristensen
2010-08-28   ?   20:10:09     »   http://annakaagaardkristensen.blogg.se/

Sandra Hur menar du? Att det ska vara en parodi? Att det inte är korkat att rösta på sverigedemokraterna? Jag kanske är trög, men jag förstod inte :P

2010-08-28   ?   20:10:09

Bor i Filipstad och Levi är en skam och alla här bara skrattar åt honom.

Rebecka
2010-08-28   ?   20:23:58     »   http://zoozan.blogg.se/

Så nu är det officiellt. DU ÄR F*N BÄST!
K problemet är ju inte att vi släpper in invandrare och flyktingar. Problemet är att vi inte ställer några krav och att vi totalt skiter i integrationen. packa ihop dem i förorterna så vet vi vart vi har dem och så slipper vi frottera med dem. typ.

Kunde inte sagt det bättre själv! Jag blir så ledsen av den där filmen. Min man är muslim och likaså min dotter och jag är RÄDD, rädd för hennes framtid helt ärligt. Den värsta känslan ever kan jag lova. Att vara rädd för sitt barns säkerhet i ett land som hatar...

:mad::-(

Helena
2010-08-28   ?   20:29:45

Det räcker med en följdfråga för att personer som företräder sådana partier ska stå med byxorna nere. Deras politik, eller ja vad man nu ska kalla det, är inte genomtänkt.

En annan farmor
2010-08-28   ?   20:39:30

Film nr 2 är en trickfilm, ihopklippt för att få den som intervjuas att framstå som dum. En sådan film kunde ha gjorts med F. Reinfeldt i huvudrollen, också.

Det är ett faktum att statsbudgeten inte är en saga.
Den är en penningmässig realitet: hur mycket skatter av olika slag kan vi betala? Och vad räcker dessa skatteintäkter till?

Vad beträffar "fös ihop dem i en förort så är vi av med dem" - politiken ligger det en trist sanning bakom: varje gång ett bostadsbolag eller en politiker försöker få fram ett förslag att INTE fösa ihop i förorterna eller i de invandrartäta städerna - kommer ett ramaskri: skall vi inte få bo var vi vill! från invandrarrepresentanter.

Vad vill ni - förutom att gotta er åt en tricksad film? som framställer en ung man i ett län hårt drabbat av arbetslöshet att framstå som förståndshandikappad?

:thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan
2010-08-28   ?   20:41:32     »   http://bloggande.ninaruthstrom.se

Det är sanslöst. Vansinnigt. Korkat. Makalöst idiotiskt. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

LADY DAHMER
2010-08-28   ?   20:45:40

en annan farmor - nu får du ge dig? Ihopklippt för att verka dum? HAHAHAHA han behöver knappast nån hjälp på den fronten. lol.

:thumbup:

challe
2010-08-28   ?   20:47:15

Jag började asgarva strax efter "fornminnen, jaa som t.ex. ... pinsam tystnad"
Tack för denna!

En annan farmor
2010-08-28   ?   20:59:47

Ja, det är en trickfil, film nr 2.
Ge mig? Jag påpekar bara det som är uppenbart.

Nej, den här killen är inte dum. Han framställs som dum, vilket är en helt annan sak.

(Eller - hemska tanke? gick ni på filmen? Den är en parodi vilket jag trodde var uppenbart för alla).

LADY DAHMER
2010-08-28   ?   21:06:19

annan farmor ok, vi säger väl så

;-)

Anna Kaagaard Kristensen
2010-08-28   ?   21:14:32     »   http://annakaagaardkristensen.blogg.se/

Kallar man julafton för fornminne så är man fan sinnesslö :D

Anki
2010-08-28   ?   21:27:47     »   http://cirkusanki.blogg.se/

Jag kan ju iofs tycka att SD definitivt har valt helt rätt tillvägagångssätt för att sprida sin film, jag misstänker att det i nuläget är den absolut mest spridda och sedda valfilmen inte minst tack vare alla bloggare. All publicitet är ju bra publicitet eller hur det nu var.

De är ena sjuhelsikes bra skådisar också, vem kan tro att Filipstadskillen egentligen är mycket intelligent och högutbildad? (Och så bäst att förtydliga; JAG ÄR IRONISK...)(Och så gör jag i samma veva även som Anaiah, en disclaimer; Jag sympatiserar inte med dem. Just for the record...)

Emelie
2010-08-28   ?   21:41:41

Då har du åtminstone en läsare som är dum i huvudet..Men alla ska kunna ha sin egen åsikt om saken.
Tänker dock endå läsa din blogg:) Det du skriver är vettigt
Det dom gjorde med valfilmen tyckte jag var ett smart drag, fför som sagt dom kom nog ut till ännu mera människor på detta vis!

LADY DAHMER
2010-08-28   ?   21:46:08

emelie - jag tänker utgå från att du bara är missledd och okunnig.

du vet... sd vill skicka "hem" mig och min familj. (inte oskar då han är ju självaste gustav wasas sonsonsonsonson...osv.)

Patrik, Ängelholm
2010-08-28   ?   21:55:27     »   http://mittenradikalen.wordpress.com

Varför så hysterisk bara för att islam får sig en känga? Det ska den ha! Islamism är nutidens nazism, även om nazismen iofs var modernare. Burqaförtryck, och annan skit som sker i islams namn, hör hemma på medeltiden. Självklart blir det en SD-röst. 7-klövern har slaktat Sverige tillräckligt, och är inget alternativ.

Maria
2010-08-28   ?   21:57:13     »   http://hecate.se

Jag håller inte med i allt SD står för, det gäller iof majoriteten av de partier vi har att välja på idag.

MEN, allt är inte bara blaha blaha. Hade dessa frågor dryftats av ett mer etablerat parti så tror jag att folk hade resonerat annorlunda.

Jag ser te x inget fel i ökat stöd för att få hit de flyktingar som faktiskt behöver hjälp.

När det gäller att bunta ihop dem i förorter för att slippa frottera oss med dem, så undrar jag om du verkligen tänkte efter när du plitade ner den meningen. Jag är själv uppväxt i ett par invandrartäta områden, och de gör precis som du skulle ha gjort om du flyttade till Grekland te x. De vill bosätta sig så nära de sina som möjligt. Vi har ingen möjlighet att i Sverige neka folk att bo vart de vill, om de fullföljer sin del av avtalet. Nu vet jag att det finns bostadsbolag som försöker, och de får ta konsekvenserna därefter.

Du får gärna kalla mig okunnig, obildad och missled. Är det sådana argument man vill använda för att styrka sin egen tes så ok.

LADY DAHMER
2010-08-28   ?   21:57:43

patrik - 1. i sverige har vi religionsfrihet. Passar det inte så är det bara att flytta. 2. att likställa invandrare med muslimer är jävligt korkat. 3. de flesta muslimer använder INTE burka.

LADY DAHMER
2010-08-28   ?   22:00:20

maria - jag vet att de flesta invandrare grupperar sig. Det är självklart. Förståeligt. ja jag hade gjort precis samma sak.

Men det är ju VI här som ska se till att de intergrerar sig om de själva inte förstår vikten av det. Att skylla ifrån sig på dem "de vill bo där" funkar ju inte.

för övrigt har jag inte kallat DIG för nånting.

Ilahinoor
2010-08-28   ?   22:04:34     »   http://ilahinoor.blogspot.com

Med tanke på vad som håller på att hända med romer och resande i Europa inkl Sverige, så skulle det inte förvåna mig om de här sjuka människorna får mer o mer makt.

Men jag tänker inte ge mig utan en fight iaf!
Skönt att fler är på :)

Maria
2010-08-28   ?   22:08:13     »   http://hecate.se

LD

Det finns stora brister i dagens invandrar/flyktingpolitik. Jag håller med dig om att vi måste försöka motverka segregering. Det är lite det jag vill komma fram till. Politiken som förs idag är inte hållbar. Det finns varken tid eller resurser att komma tillrätta med de problem vi nu dras med.

Jo, du ansåg att jag var obildad ;)

LADY DAHMER
2010-08-28   ?   22:10:43

jag syftade egentligen inte på dig. jag syftade på hur man lägger fram invandringen som största hotet mot sveriges välfärd.

jag har inga problem med att erkänna att det inte funkar som det borde. men jag tror inte lösningen är att packa ihop folk och skicka hem dem. SD attackerar problemen i fel ände.

Maria
2010-08-28   ?   22:15:52     »   http://hecate.se

LD

Jag uppfattar det faktiskt inte som att de vill att vi ska bunta ihop alla och skicka hem dem. Min tolkning är att de anser att de som vill åka hem (ja dem finns faktiskt) skall få hjälp och stöd i detta.

Sen är det ju ett faktum (som vi iof gärna blundar för) att många invandrare som tagit sig hit ändå är människor som kunnat leva ett skäligt liv i sina hemländer. Kvar bor de svagaste som inte haft råd eller möjlighet att lämna skiten.

Jag anser inte att Sverige ska leka Moder Theresa när vi inte har resurser att göra det. I nuläget så stjälper vi nog lika många som vi hjälper, vad är det för politik att sträva efter.

Neh, jag kan ställa mig bakom en del av SD's åsikter. Det kan jag villigt erkänna.

De är ett missnöjesparti, och någonstans så finns ju en orsak att de överhuvudtaget fått luft till att existera.

Andrea
2010-08-28   ?   22:44:13     »   http://minnamarie.blogg.se/

En annan farmor,
Trickfilm? Ihopklippt? Utveckla gärna...
Reportaget kommer från SVT, och jag tror att den statliga televisionen skulle ha mycket att förlora på att trickfilma och klippa ihop reportage...
Bara en tanke så här en lördagskväll.

LADY DAHMER - Confessions of a Neurotic Attentionwhore
2010-08-28   ?   22:57:46     »   http://ladydahmer.blogg.se/

maria tidigare har de uttryckt att de vill att sverige ska vara homogent och att de kulturer och människor som inte är det ska bort härifrån. tanken att till och med adopterade ska tvingas återvandra stod till och med i deras partprogram. (nu verkar de ha ändrat lite)

jag kan dock också villigt erkänna att jag ställer mig bakom några av deras åsikter. Däremot ställer jag mig INTE bakom partiet. De är vidriga och deras agenda är inte att värna om sverige utan deras egna nazisitiska och rasistiska värderingar.

F.S
2010-08-28   ?   22:59:59

När det gäller det andra inlägget tror jag också det är en trickfilm. I övrigt tyckte jag Levi gav tydliga svar på några av frågorna. Jag fick inte uppfattningen att han var rasist utan att han var skepisk till hur den nuvarande flyktingpolitiken ser ut. Tyvärr anses det ofta att ogilla invandrare och ogilla den svenska flyktingpolitiken är samma sak.

Jag kommer inte rösta på SD men anser att är ett missnöjesparti, som bildats av flera olika anledningar. Det jag tycker är viktigt är att fokusera på dessa anledningar framför att kalla de som röstar på SD idioter. För finns det tillräckligt många "idioter" med rösträtt som kommer att rösta på SD i det kommande valet, då kommer också SD får mer makt.

Boosse
2010-08-28   ?   23:05:01     »   http://boosses.blogg.se/

När fan började julafton vara ett fornminne? haha snacka om att göra bort sig.
det är väl vi svenskar som har fått julafton om bakfoten och firar jesus födelse med en fet gubbe som knackar dörr och säger ho ho ho

Maria
2010-08-28   ?   23:14:14     »   http://hecate.se

LD

Jag har fått uppfattningen om att de rensat lite i leden så att säga. Hur som, idag tolkar jag det som att man vill ha lite större kontroll över vilka vi släpper in i landet.

Dessutom så är väl flertalet i SD invandrare av en eller annan generation?

Jag kan tycka att ett parti av den här formen faktiskt fyller sin funktion, om inte annat så kommer vi på ett eller annat sätt få lov att lyfta dessa frågor.

Vi är för flata i Sverige och jag säger som någon här ovan skrev. Att ogilla flyktingpolitiken blir ofta jämnställt med att vara rasist. Den attityden tycker jag är riktigt tråkigt, det är ju bl a detta som leder till stora motsättningar.

Sofia
2010-08-28   ?   23:15:40     »   http://nightsgrow.blogg.se/

När SD senast var i min stad(Luleå) och försökte sprida sitt "budskap" ställde sig folk med ryggarna mot dom och vägrade lyssna.

Man borde egentligen göra något liknande med den här videon och allt annat dom försöker sprida. Tyvärr går ju det sällan bra när man blir provocerad.

Maria
2010-08-28   ?   23:22:08     »   http://hecate.se

Sofia

Fast sådana där grejjer hajjar jag inte heller. Varför inte bara låta bli att rösta om man ogillar dem. Jag gillar inte KD te x, men inte ställer jag mig med ryggen emot när de håller valtal.

För varje sådan aktion, så ger man SD fler spaltmetrar i tidningen. Detta leder förmodligen till större publicitet än de förmodligen kunnat åstadkomma på egen hand. Det blir liksom lite kontraproduktivt med dessa missnöjesaktioner.

challe
2010-08-28   ?   23:29:14

@Kristin
"praise the lord, jag blir inte mördad för min läggning!"

... oj, jag trodde det där var en mänsklig rättighet?

Rebecka
2010-08-28   ?   23:34:52     »   http://zoozan.blogg.se/

Anki

Just därför tänker jag inte blogga om dom här sjuka jävlarna....

Emilia R
2010-08-28   ?   23:39:31

Hahaha, härlig grabb de där! Kolla hans facebook :)

Johanna
2010-08-28   ?   23:45:31     »   http://vuxenresan.blogspot.com

Vi måste bevara svensk kultur.. fornminnen, julafton midsommar. Så vi skickar ut alla vars land det är fred i! JA, DET MÅSTE VARA DEN RÄTTA LÖSNINGEN! UPPSTÅTT HAR JESUS HURRA HURRA!

Idiot.

Linda
2010-08-28   ?   23:46:02     »   http://wrapup.blogg.se/

Det är vad jag kallar ett jävla kioskmongo

Lisa
2010-08-29   ?   00:14:06

DEt är intressant med politiska partier. Det ä'r inte så många år sedan som Vänsterpariet hette Vänsterpartiet kommunisterna och var ett parti som man gärna hittade fel på.
Nu är inte jag SD och kommer förmodligen aldrig bli det heller, men vem vet hur det ser ut om kanske 8 år el 12 år. Övriga partier måste göra något för att förhindra att SD får fler röster.

Nu jämför jag inte V med SD på det sätter, för jag tror inte att om V skulle komma till makten så skulle vi bli ett kommunistiskt land el jag vill iallafall inte tro det. Men på SD litar jag inte ett dugg, det är ett missnöjesparti och de kan mycket väl komma till makten om inte övriga partier gör något åt sin invandrar ppolitik som idag är helkass. DEt handlar inte om mängden invandrar vi tar hit, inte för mig utan det handlar vad gör vi med dem som kommer, hur tar vi tillvara på det de kan. Det är inga "förståndshandikappade nötter" (tänkte på han i filmen nedanför) som kommer hit. Många har bra utbildningar, hög kunskap men de blir sittandes arbetslösa i förorten. Det tycker jag är helt fel.
Sverige har 1 % analfabeter, ändå påstår vi att vi har en av världensbästa skolor. Estland som i många år legat under sovjetunionen har 0% analafbeter. Norge, Finland, Island och Danmark har 0% analfabeter. De har heller inte lika stor främlingsfientlighet som vi har här i sverige.
Vi i sverige måst ebli bättre på att ta hand om de som kommer hit, annars har vi snart SD i riksdagen.

Hannah
2010-08-29   ?   00:14:29     »   http://hannahhamberg.blogg.se/


Hej! Allt bra med dig ?
Det är så att jag har en frågestund på bloggen,
och det skulle vara kul om du frågade något. Självklart så blir du länkad om du frågar något
och det är ju hur bra som helst! :)
Ha det bäst, kram <3

Nicco
2010-08-29   ?   00:29:20     »   http://plenis.blogg.se/

Hahahaha, det svenska kulturen XD
Och det bästa han kunde komma på var midsommar och julafton. Men han ser inget hot mot dessa. Men ändå är det invandringens fel.

Vafan, även om vi får en mer blandad kultur (vilket är POSITIVT) så kommer väl de som verkigen vill ha kvar och fira midsommar fortsätta göra det?

Carro
2010-08-29   ?   00:36:51

Många av dom som röstar på Sd, vet väldigt lite om deras politik. Äldre personer röstar på dom för att dom vill satsa på pensionärer, har hört om invandrare som röstar på dom enbart för att dom är emot homoäktenskap. Finns några Sd anhängare på mitt jobb och det är så tydligt att dom inte vet vad Sd vill med sin politik. Mina arbetskamrater ska rösta på dom för att vi helt enkelt inte har råd att ta in mer flyktingar, dom tycker att invandringen som varit är bra och att dom ska kunna stanna (dom som sköter sig) Men Sd vill ju att vi ska börja skicka "hem" så många som möjligt. Min sambo(och pappa till mitt barn) är invandrare och kom hit som politisk flykting på 80-talet och jag känner mig väldigt kränkt att att höra arbetskamraterna prata så nedlåtande och fördomsfullt om invandrare,det är det gamla vanliga, att dom lever på våra pengar, är kriminella, dålig kvinnosyn m.m. Detta handlar helt enkelt om okunskap och det är jävligt skrämmande.
LD, har du sett dokumenären "Dom kallas rasister" finns på tv4play, handlar om dom som röstar på Sd, är så himla tydligt att det handlar om okunskap, riktigt bra dokumäntär som fick mig att tappa hakan, trodde inte folk var så obildade och fördomsfulla.

Rebecca
2010-08-29   ?   00:42:46     »   http://muffinstack.blogg.se/

Jag blir förbannad på dem. Det här fick mig att vilja gråta. FYFAN på dem.

Har en vän som tycker att man borde rösta på dem. Berättade för henne att det var nog det idiotiska man skulle kunna göra, och så jävla rasistiskt. Alla som röstar på SD är rasister, för det enda de bryr sig om är invandring och ASSIMILERING. Inte integrering, ASSIMILERING.

Andra grejer låtsas de bara bry sig om >.<

Så glad att hon inte får rösta i år. Hon bevisar sin omogenhet.

Åsa
2010-08-29   ?   01:04:19     »   http://busstopheadache.blogg.se/

Hahaha! "Fornminnen som... julafton."

Åsa
2010-08-29   ?   01:08:23     »   http://busstopheadache.blogg.se/

Och bara grejen med sydstatsflaggan på kepsen... Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Patrik, Ängelholm
2010-08-29   ?   01:18:05     »   http://mittenradikalen.wordpress.com

"patrik - 1. i sverige har vi religionsfrihet. Passar det inte så är det bara att flytta. 2. att likställa invandrare med muslimer är jävligt korkat. 3. de flesta muslimer använder INTE burka. "

Jag kommer fortsätta kritisera religioner, särskilt Islam som är en vidrig, fundamentalistisk och intolerant religiös ideologi som förstör hjärnan på folk. Det hade fått mig halshuggen för ett par hundra år sedan, men idag fungerar det inte så. Varför likställer du invandrare med muslimer, vi har väl andra invandrare också? 3. rätt. Varför så upprörd över SD's film då, den pekar ju uppenbarligen inte ut alla muslimer.

V
2010-08-29   ?   01:37:17

Jag ser en liten poäng med SDs extremt provocerande reklamfilm: att provocera.
Det faktum att hela internet är översvämmat med länkar till videon och kommentarer om den överallt är bara Sverigedemokraterna till hjälp och det vet de.
Den här reklamfilmen provocerar människor till att agera levande reklamskyltar åt ett parti som egentligen inte borde få existera.

i have been rocking since 1990
2010-08-29   ?   02:02:35     »   http://jenniferahl.devote.se

Håller med dej till 100000000000000!!!!! Plus dom kör ful spel och fiskar röster från aaa wait for it, INVANDRARE!Precis som Hitler gjorde, fiska röster från Judar. Att folk inte har lärt sig efter 2 världskriget? Dumma som får.

Lovisa
2010-08-29   ?   02:09:02

Boosse: Fast Julafton som vi har idag är ju inte orginalverisionen av den högtiden. Det var ju de kristna som kom och förkristnade den hedendomiska "midvinterblot". Så vi kanske ska utvisa alla kristna också? Sen är ju det få av de traditionerna som är svenska ändå. Eller, vad fan är svenskt? Hur långt tillbaka måste man gå? Nej jag fattar verkligen inte. Jag kan inte fatta att folk kan rösta på SD. Vad hände med empati? Med tolerans? Nej fy fan. Jag som är/var så jävla stolt över mitt fosterland och hur det är så mångkulturellt och accepterande av andra kulturer. Jag hoppas verkligen det förblir så. Vi kanske ska skänka tillbaka Skåne till Danmark så blir vi av med en del... Nej förlåt alla skåningar som inte är SD supporters, det måste nästan vara hemskast för er alla.

jigartala
2010-08-29   ?   02:41:45     »   http://jigartalaa.blogspot.com

Komiskt men alla "om det inte hade variot fel på invandringen hade folk inte missnöjesröstat"- komentarer. Precis som främlingsrädlsa våre något helt nytt! Det måste väl ändå anses historiskt bevisat att under ekonomiska kristider använder vi gärna syndabockar och under övrig tid finns det gott om främlingsrädsla. Under lång tid har romer och judar varit drabbade som minoriteter i nationalstaterna. Sedan var finnarna en utsatt grupp i sverige (för att inte tala om vår urbefolkning samerna). Tom de i dagsläget så upphöjda arbetsinvandrarna var utsatta för rasism. Idagsläget ses muslimer som ett stort problem. Gruppen är ny men retoriken gammal. I början talade man om den katolska faran. Katolikerna skulle komma, föda massvis med barn och ta över landet. Tja vi vet ju hur det gick med det....

En annan farmor
2010-08-29   ?   06:47:18

Personligen anser jag att de omvända rasisterna är lika illa som rasisterna.

Apropå den första filmen: det är lätt att göra sig lustig över den "lilla sköra tanten."
Verkligheten är inte rolig: åldringsrån är så vanliga här att "tanten" faktiskt gör klokt i att stanna hemma. Och polisen har gått ut med särskilda råd till äldre.

Andra och tredje generationens kriminalitet är ett påtagligt problem.

Sedan L.D. "Vi skall hjälpa dem att integrera sig"?
Du kan aldrig tvinga någon att "integrera sig".

Själv valde jag en helt annan väg: jag gruppade inte ihop mig med mina landsmän och jag har heller aldrig bott i något av de bostadsområden där de bor.

Och som feminist är jag emot slöja och burka. De är rester av ett förtryck som kvinnorna i fråga har flytt ifrån - bara för att sedan kämpa för sin rätt att bära dessa plagg. Medan deras systrar i t.ex Iran kämpar mot.

LADY DAHMER - Confessions of a Neurotic Attentionwhore
2010-08-29   ?   07:14:49     »   http://ladydahmer.blogg.se/

annan farmor - jo man kan faktiskt tvinga fram integrering. Genom att ställa krav. Genom att inte gruppera dem. genom att göra det obligatoriskt att lära sig svenska språket. HJälpa dem med jobb, sysselsättning osv osv.

jag kommer från en småstad i hälsingland och där existerar ingen segregering. Varenda jävel kan prata svenska och det finns inga getton. Jag är helt chockad över hur det ser ut här i sthlm och hur man hanterar den sk. intergreringen. Det är ett skämt.

LADY DAHMER - Confessions of a Neurotic Attentionwhore
2010-08-29   ?   07:22:10     »   http://ladydahmer.blogg.se/

jigartala - du har så rätt. Det är det som få verkar fatta. Det har alltid varit en grupp som fått skulden.

2010-08-29   ?   08:01:31

En annan farmor: Nej han spelar inte dum. Nej det är ingen trickfilm eller så. JAG bor i Filipstad. Den människan är på riktig.

Andrea
2010-08-29   ?   08:20:04     »   http://minnamarie.blogg.se/

Patrik, Ängelholm
(Förlåt LD om jag går in i dina diskussioner...)

"Varför så upprörd över SD's film då, den pekar ju uppenbarligen inte ut alla muslimer."

Nej, men den pekar ju ut alla invandrare som burkabeklädda muslimer, vilket är ett tydligt skrämselkort från SD efter det senaste årets burkadebatter i media.

lawl
2010-08-29   ?   08:26:23     »   http://lawlita.devote.se

vidrig valfilm.. jag blir ledsen när jag ser den.....

:-(

Elca
2010-08-29   ?   09:32:49     »   http://elcas-egna.blogspot.com

Maria: du säger att du inte gillar KD, men kan sympatisera med SD, om jag förstått dig rätt? Då kanske du ska inse att en röst på SD innebär att rösta på ett parti som är än värre än KD när det kommer till värdekonservatism.

Sen är det rätt roligt att SD driver frågan om en svensk kulturkanon, men har partimedlemmar som inte har koll på svenska fornminnen.

För övrigt är den här filmen också rätt rolig: http://www.youtube.com/watch?v=n2hzbjFWe9Q&NR=1

Louise
2010-08-29   ?   10:20:23

Röstar man INTE på SD så är man dum i huvudet och man lever i en fantasivärld.. ser du inte vad som håller på att hända?

LADY DAHMER - Confessions of a Neurotic Attentionwhore
2010-08-29   ?   10:28:18     »   http://ladydahmer.blogg.se/

lousie - nej jag ser inte. berätta gärna vad det är som håller på att hända!

Viola
2010-08-29   ?   12:23:16     »   http://mummyfied.blogg.se/

Finns ju absolut noll verklighetsförankring i deras propaganda. Seriöst, fornminnen? Skulle invandrare åka runt och skända gamla runstenar eller vadå?

ruina
2010-08-29   ?   12:35:56     »   http://ruina.blogg.se/

Hahaha, deras reklam är ju riktigt rolig! Synd bara att den var seriös.

tobys.se - En släng av ADHD och hjärnsläpp
2010-08-29   ?   12:50:14     »   http://tobys.devote.se

Haha, fyfan. Dagens bästa inlägg.

Måste länka detta.

S
2010-08-29   ?   12:55:57

Fast den här diskussionen har ju funnits tidigare. Under folkhemmets uppbyggnad och ända in på 70-talet ojade sig folk över våldsamma och dyra "samhällsproblem". Skillnaden var att då diskuterade man inte invandrare utan istället arbetar- och underklassen. Alkoholismen och våldsbrotten såg som (och var tyvärr också) en stor del av kulturen i de områden där dessa människor bodde. Rosengård, som idag ses som en var de värsta områden i Sverige, var lika problematisk då eftersom det bodde fattiga, svenska familjer där under den tiden. Skillnaden var att man inte kunde skicka iväg dessa människor. Det är därför intressant att se att SD hämtar sina väljare från lågutbildade familjer idag. Jag antar att man sparkar neråt hela tiden. När invandrarna fått sin plats i samhället befäst kommer en annan grupp få det lika jobbigt som de har det nu.

Man skulle kanske istället kunna säga att de problem som finns idag snarare beror på problem i underklassen precis som tidigare? Ilska mot den samhällsapparat som man uppfattar som förtryckande yttrar sig alltid i ett slags våldsamt motstånd. Det betyder inte att det är rätt, men det är en förklaring och kanske framför allt ett sätt att se att det en dag kommer att sluta. Jag är lärare och arbetar i Malmö. Många av mina elever kommer från Rosengård och jag ser enbart en förbättring hela tiden. De här ungdomarna kommer gå ut i samhället som produktiva människor i samma procentandel som våra svenska elever. Det finns de som inte kommer att göra det, men det är precis lika många svenska kids som kommer att leva ett sådant liv.

Sedan vill jag nog påpeka att många som talar om "integration" här talar egentligen om "assimilation", vilket är något helt annat. Slå upp ordet om ni inte vet vad det är.

S
2010-08-29   ?   12:58:29

Jag kan f.ö. tipsa om den här sidan ang. det senare klippet:
http://www.freewebs.com/leviklausen/

Här har vi en man som har MAD SKILLZ när det gäller webdesign, det ser jag det.

Maria
2010-08-29   ?   13:01:15     »   http://hecate.se

Elca

Jag gav ett exempel. Sen skriver jag väl ingenstans vart min röst går? Ska jag vara helt ärlig så finns det nog inget parti idag som jag känner att jag helt och fullt vill lägga min röst på. Det är attans svårt att veta hur man ska välja.

Man kanske skulle kunna få plocka en del här och en del där? :D

Mia
2010-08-29   ?   13:32:44

Är inte Levi ett judiskt namn?

Rebecca - till en annan farmor
2010-08-29   ?   13:48:38     »   http://muffinstack.blogg.se/

Är du emot burka och slöja för att du är feminist?:bigeyes:
Visst, det är ett förtryck, men är du medveten om att det många gånger är kvinnans egna val att bära slöja/burka, och att de som är tvingade att bära burka/slöja inte kommer få lämna huset utan den på?

Så du är för att kvinnor ska bli inlåsta i sina hem? Det är jätte bra feminism :thumbup:

Amanda
2010-08-29   ?   14:03:16     »   http://www.whereisannamanda.blogspot.com

Väldigt bra skrivet! Det behövs fler som öppet kritiserar SverigeiDioterna, bland ett alldeles för stort hav av okunniga och ignoranta stackars människor som otroligt nog tänker rösta på dem.

Anna Sofia
2010-08-29   ?   14:24:24     »   http://annasofiatordsson.blogspot.com

WTF?!..... va kan man säga mer?

Ling-Ling
2010-08-29   ?   15:17:09     »   http://ling-ling.se

Jag trodde inte heller det var på riktigt först, det var så extremt, som en parodi. Jag blev riktigt illa till mods av den, det är så sjukt. :(

Patrik, Ängelholm
2010-08-29   ?   15:25:32     »   http://mittenradikalen.wordpress.com

"Nej, men den pekar ju ut alla invandrare som burkabeklädda muslimer"

Hmm intressant. Du tycker alltså att valfilmen pekar ut t.ex. invandrade danskar som burkabeklädda muslimer?

Tildaf
2010-08-29   ?   16:09:09     »   http://tildaf.wordpress.com

Rebecca - till en annan farmor, inte för att vara sån, men du vet väl att - + - inte är = + ? Om man är emot slöja för att man inte gillar förtryck kan man väl rimligtvis inte vara för olaga frihetsberövande? Feminism är valfrihet, att tvingas ha slöja för att få gå hemifrån är inte att få välja själv!

Sandiza Diggardennatextensomfan-pants
2010-08-29   ?   17:48:15     »   http://brunettsandy.blogg.se/

SD är fega idioter och jag FATTAR verkligen inte att folk inte ser att det är dagens nazism i allra högsta grad. Folk blir lurade av ny-Hitler. Båda filmerna är skrattretande, men jag kan inte skratta eftersom jag tycker det är så jävligt att det finns folk som tycker såhär + folk som blir lurade.

Håller dock med om EN sak. Språket:

Höj skatten för att kunna ta emot och ge bättre liv.

Tex fler olika kurser och nivåer i svenska + prov. Inte för att skita i dom som inte klarar svenskproven, utan för att det ger bättre svensklektioner överlag. Min engelske vän gick på svensklektionerna dom har idag, och han tyckte att dom var så patetiskt enkla att han kände sig förolämpad.

Självklart har inte alla lika lätt för språk, och just därför ska det finnas olika nivåer + PRAO, för att umgås med folk som talar ett nytt språk är den bästa språkkursen man kan få.

Att kunna språket i landet man är i är väldigt viktigt och vi borde satsa dubbelt, eller trippelt så mycket pengar på svenskutbildning än vad vi gör idag och sluta vara Joakim von Anka-wannabes.

S
2010-08-29   ?   18:22:58

Fast, Sandiza, SFI-undervisningen är inte likadan över hela landet. Det är kommunerna som bestämmer hur den ska se ut. Framför allt ska man komma ihåg att den är utformad för vuxna invandrare, som ofta snittar på ungefär 40 bast. Är man 40 och pratar ett ickegermanskt språk (engelska är ett germanskt språk btw) är svenska otroligt svårt att lära sig. Lika svårt som det vore för en 40-årig svensk att lära sig flytande arabiska, faktiskt. Det är självklart att man ska lära sig språket i landet där man bor, men jag har svårt att se att folk skulle vara lika hårda mot en svensk som flyttar till Dubai. Kan det kanske bero på att de flyttar dit som rika arbetskraftsinvandrare som ska arbeta som ingenjörer etc?

Debatten i sig är rätt löjlig. Integration är inget som kommer hux flux. Det händer organiskt och naturligt och det enda vi som folk kan göra är att ge folk chansen att få plats i samhället. Vi gör kanske inte riktigt det nu heller, men det kommer bli ännu värre om SD får vara med och bestämma. Deras väljare är ofta svenskar som själva knappt är integrerade i den värdegrund som Sverige har och bör har. Hur kan vi då förvänta oss att andra människor, som inte ens har vuxit upp här, ska ta till sig de vi vill att vårt land ska stå för?

Julia
2010-08-29   ?   18:29:33

Hej!

En grej bara, ju högre upp i landet man kommer desto mer inskränkta blir man? Det stämmer inte, åtminstone inte i SD sammanhang. SDs väljare finns framförallt i södra Sverige. Dessutom är t ex. Norr- och Västerbotten framförallt röda län.

Däremot kan du ha rätt i att i ju mindre samhällen, desto mer rädsla finns det för det "okända" (det "okända" kan vara olika saker, beroende på en själv). Mindre samhällen förekommer dock i både norra och södra Sverige.

PS. SDs valfilm får mig både att skratta och bli rädd. Vilka ignoranta lustigkurrar dom är, hi hi...

WildaMathilda
2010-08-29   ?   19:06:18

ÅRHUNDRADETS absolut BÄSTA inlägg!!

WildaMathilda
2010-08-29   ?   19:19:44     »   http://ivfdagar.blogspot.com/

...och då menar jag Lady Dahmers inlägg om nu någon trodde annat....

En annan farmor
2010-08-29   ?   19:45:15

Lady Dahmer.
Det har funnits förslag t.ex att ställa krav på att lära sig svenska; förslag på att bryta segregationen genom att styra var folk bosätter sig med mera.
Dessa förslag möter alltid ett ramaskri - från invandrarrepresentanter.

Nej, man kan inte tvinga folk till integration.
I synnerhet inte i Sverige. Integration är en process man väljer eller inte väljer.

Språket är nyckeln. Hur skall Du kunna tvinga någon att lära sig ett språk?

Arkeolog m. genusperspektiv
2010-08-29   ?   19:53:07

Ang: Bevara svensk kultur - Fornminnen mm.

Det som är Sverige idag utgjordes under forntiden av människor från olika platser/kulturer precis som idag.

Tanken om en "svensk forntid" är ett påhitt från historisk tid. Typ 1600tals legitimering av stormaktstid och 1800tals nationalromantik.

Tack för en bra blogg. Jag kollar den varje dag.

Arkeolog m. genusperspektiv

Sandra af Munkakvarn
2010-08-29   ?   20:02:22     »   http://munkakvarn.blogg.se/

Jag tror jag avlider!!!

Han är orolig för att invandringen ska vara ett hot mot våra fornminnen!!! Ja, det där jävla araberna är ju kända för att sno runstenar!
;-):thumbup:

Tess
2010-08-29   ?   21:05:11     »   http://highlandertess.blogg.se/

Om den där valfilmen faktiskt får folk att rösta på SD, då kan man undra vad som är fel i samhället. Den känns som en parodi. Något som en anti-SD organisation tagit fram.

2010-08-29   ?   21:19:28

exakt när gör han bort sig?

2010-08-29   ?   21:29:49

Sd vet ju vad dom gör iaf.
Dom får hur mycket uppmärksamhet som helst nu, till och med du bryr dej.
Och det som sägs i filmen stämmer, dom har bara tagit det känsligaste ämnet, nämligen invandrare.
Det kunde lika gärna vara föräldraförsäkringen vs pensionen, då hade mammorna varit utan burka, enda skillnaden.
Hade det varit en radioreklam hade det inte varit så märkvärdigt..

Själv är jag folkpartist, men jag kan försvara sd ändå, varför blir folk så jävla förvånade? Dom heter väl inte sverigedemokraterna för inte..

2010-08-29   ?   21:34:49

Helt rätt!
Jag tycker inte man ska ta emot fler invandrare än man kan ta hand om, titta på finland, 3 st/år..

Dessutom, minskar man invandringen kan man fokusera mer på de som redan har invandrat istället för att bara fylla på...

Maiden
2010-08-29   ?   22:19:28     »   http://maidens.blogg.se/

Wow... vet inte om jag ska skratta eller gråta? Tittade bara på film 1 å befinner mig nog i ngt slags shock tillstånd! Visst, yttrandefrihet å tryckfrihet i all sin ära - men det måste ju finnas gränser!?!? Skämmes ta mig faan SD!!! :mad:

Maria
2010-08-29   ?   22:37:23     »   http://hecate.se

Maiden

Om dessa gränser hade gått vid den här filmen te x, så är det ju flertalet härinne som inte heller hade haft rätten att yttra sina åsikter eller hur?

J.
2010-08-29   ?   22:37:30

Pff... Ne för självklart ska man rösta på vänstern eller sossarna. Jag spyr. Självklart är man också en bonde när man röstar på sverigedemokraterna. Men du, vem fan bryr sig om vad du tycker om de som röstar på Sverigedemokraterna? Kunde inte bry mig mindre. Sen tycker jag du mer ska bry dig om hur ovårdade du och din man ser ut än att ägna sig ett helt inlägg åt Sverigedemokraterna. All publicitet är bra publicitet. . .

LADY DAHMER - Confessions of a Neurotic Attentionwhore
2010-08-29   ?   22:42:19     »   http://ladydahmer.blogg.se/

J - jag tycker det låter som att du bryr dig väldigt mycket om vad jag tycker. Och framförallt om hur jag ser ut.

Själv är jag supernöjd. Jag har världens snyggaste man och han tycker detsamma om mig. (och om jag ska gå efter alla kommentarer och mail jag får så verkar de flesta av mina läsare hålla med mig!) Vi trivs med oss själva precis som vi är.

Men tack för "omtanken"!

:thumbup:

Tina
2010-08-29   ?   23:23:25

Satte upp den reklamen på fb själv idag. Folk är så insatta i just en fråga som SD har som förslag. ETT FÖRSLAG DUGER INTE! När ska folk fatta det?! Folk som påstår att SD inte är rasister måste fått hjärnblödning eller något för då vet de definitivt inget om själva partiet. Inte heller är de speciellt politiskt insatta för den delen.

Folk är trötta på hur vår situation i Sverige ser ut, I get it, det är de flesta. Men att skylla allt på invandrarna är bara stört.
Först så var det: "De kommer hit och tar våra kvinnor!"...trodde kvinnor i Sverige hade egen vilja? Sen så var det: "De kommer hit och tar våra jobb!"...javisst är det packat med invandrare på arbetsmarknaden...eller inte...men vem vet Svens drömjobb var kanske att öppna en falafelkiosk eller en thairestaurang men nu så var det självklart en jäkla invandrare och krossade hans kära dröm. Sen så har vi "de kommer hit, sitter på sin röv och lever på våra skattepengar!"....snodde inte invandrare nyss alla jobb? Många fattar inte att när de som invandrar hit får bo på flyktingförläggning först (oftast i ett par år) innan de får en egen lägenhet i väntan på asyl. De kan bo ett till två familjer i en etta-tvåa för att det helt enkelt inte finns plats. Vuxna som nyss hamnat i ett nytt land inte ens hinner ta in allt som händer sätts på kurs i svenska en kort period och sen ut direkt på praktik för att förtjäna de 50 kr de får per dag. Och folk blir förbannade över att de inte kan svenskan tillräckligt bra. Helt ärligt, svenska folket lär sig engelska från 4e klass och ÄNDÅ så kan inte marjoteten språket. Jag vet att det sista blev lite OT men är så trött på tröga människor!

Maria
2010-08-29   ?   23:31:09     »   http://hecate.se

Tina

Men tycker du ärligt att det är fullt försvarbart, att lägga skattemedel på en invandrarpolitik som uppenbarligen inte fungerar? Ska vi stå och betala för folk som vi iaf inte hjälper? Det är ju som att kasta pengarna i sjön. Vore det inte bättre att inse sina begränsningar istället. Om vi fortsätter ta in invandrare och flyktingar i samma takt som nu, så blir ju situationen knappast bättre.

Nej, invandrarna är inte roten till allt ont. Men skall vi ha budgettak inom vård, skola och allt vad det heter...så skall det även införas här. Sen kan man ju alltid påstå att det finns visslar

Gaymasen
2010-08-29   ?   23:32:48     »   http://gaymasen.se

Heeelt sjukt. Att folk inte sätter sig in i vad de röstar på. Jag gillar inte Piratpartiet heller, men samtidigt; de har ingen ideologi men de har då i alla fall en vettig åsikt med att ladda ner. Den står de fast vid. De smusslar inte.

Men jävla SD som bara "Oh no. Vi vill inte ha något reeent Sverige. Vi vill bara att gamlingarna ska ha det bra..." Bullshit. Nej, blir förbannad.

Rebecka
2010-08-30   ?   00:19:44     »   http://zoozan.blogg.se/

Jag vill iaf inte ha Nazister i min regering, vill du?

En annan farmor
2010-08-30   ?   07:05:29

Tina : språkinlärning är en fråga om motivation.
Jag har inte haft några som helst svårigheter att lära mig språket, trots att jag flyttade hit som vuxen.
Du kan inte jämföra skolundervisning av främmande språk med sfi. Svenska är ju majoritetsspråket och kan praktiseras i vardagen.

Nu har ni under debatten velat jämföra människor som vill begränsa invandringen med nazister.

Det förvånar mig.

kicki fohlin-svensson
2010-08-30   ?   08:18:48     »   http://www.rexago.se

Så bra !! Sprid detta. Sätt stopp för dumheterna raskt. Gå och rösta så att SD inte tar någon plats vare sig i riksdag, Kommuner eller landsting. Inte fan vill vi tillbaka till 40-talets judeförföljelse? Nej SD står inte för något jag kan ställa mig bakom. Jag gillar blå politik men SD har terrorpolitik. Inte leds de av sunt förnuft. Nä fy och blä!!

Lina
2010-08-30   ?   08:44:22     »   http://www.nattstad.se/linow

Dem borde inte räknas in som ett parti!!

Magda
2010-08-30   ?   09:42:14

Till Maria

Sverige har resurser. Sverige säljer vapen till länder som för krig, trots att de påstår att de inte gör det. Sen säljer ju förstås andra länder Svenska vapen till vissa länder som för krig. Jag är född i Eritrea, och många av släktingar har dött av vapen som var Made in Sweden. För det andra så fiskar EU länderna, olika länder i Asien you name it i våra vatten. De afrikanska länderna kan inte stoppa tjuvfisket och det gör att vanliga fiskare inte kan konkurrera. Det i kombination med alla tullar som de Afrikanska länder måste betala gör att folk inte kan livnära sig på jordbruk etc. Förstår du nu varför folk gör allt för fly från sina hemländer.

Henrik S
2010-08-30   ?   09:44:48

Kristin skrev:
"Jag skulle väl tro att ganska många hellre lever på en flyktingförläggning i Sverige än blir mördade för sin sexuella läggning i sitt hemland, till exempel".

Om man är förföljd pga sexuell läggning så skulle jag tro att man uppfyller kriterierna i Genevekonventionen som även SD erkänner och vill följa. Dock saknar mer än 90% av alla som får flyktingasyl i Sverige flyktingskäl enligt Genevekonventionen, vilket förklarar varför Sverige har en mångdubbelt högre flyktinginvandring än alla andra länder i Europa.

Med tanke på att t.o.m de etablerade politiska partierna själva erkänner att integrationen av invandrare inte fungerar, så är det självklart rimligt att minska på all flyktinginvandring som inte omfattas av Genevekonventionen. I detta avseende är SD det enda parti som överhuvud taget har en politik.

Alla de andra partierna föreslår ingenting alls, bara att man ska fortsätta med samma politik som har orsakat problemen med integrationen (att fortsätta ta emot fler flyktingar än vi klarar av att hantera). Detta är en farlig utveckling som också försvårar för de som har invandrat till Sverige att bli delaktiga i samhället.

Därför behövs SD och därför måste vi rösta in SD i riksdagen!

Visst, Levi Klausen klarar säkert inte att räkna från ett till tio utan att blanda ihop siffrorna, och visst var SD:s valfilm onödigt provocerande även om just burkor enligt mig ger en känsla av medeltida diktatur, ett talibansamhälle som jag absolut inte vill ha. Och med en ökande muslimsk invandring ökar också muslimsk extremism dvs de mekanismer som ligger bakom användandet av burkor. Så i den bemärkelsen var filmen bra, att den tar avstånd från just burkor och niqab.

Men oavsett en enstaka film och en enstaka företrädare som tycks ha bränt de hjärnceller han eventuellt en gång haft, så kommer man inte ifrån att SD har en viktig och angelägen politik.

Hoppas nu att vi blir många som röstar på SD den 19:e september!

Marlene (CloudBerry)
2010-08-30   ?   10:01:01


(jo tyvärr är ration på insnöade bonnläppar högre ju längre norrut man beger sig)

???

Va? Har du alltså beskökt hela stora Norrland eftersom du drar sådana idiotiska slutsatser?
Btw majoriteten av rasister bor i Skåne och inte i Norrland.

Lågt.

erica
2010-08-30   ?   13:14:11     »   http://icatrasan.blogg.se/

Jag sitter och rodnar. Moppe-Kalle i mjukisbyxor och med snor i näsan förklarar att julafton är ett hotat 'fornminne' och försöker sig sedan på att berätta om vilken plan de har för att göra staden mer attraktiv för företagare.
Ibörjan av klippet satt jag och laddade för en sjuhelvetes kommentar men nu känner jag mig alldeles matt.
Å röd i ansiktet.

Lisa
2010-08-30   ?   13:18:58     »   http://lisagoescrazy.blogg.se/

Oj vad många kommentarer! Känns nästan lite onödigt med en till från mig men du får den ändå:

GUD VILKEN KNÄPP REKLAM! Dom kan ju inte vara seriösa..?!

flash
2010-08-30   ?   15:08:40

Fick precis ett reklamblad med posten utav SD. "BLI POLITIKER RING OSS. Ingen erfarenhet krävs- vi utbildar dig" ..Känns väldigt förtroendeingivande..

Jossan
2010-08-30   ?   15:51:16

Magda

Jag har full förståelse varför folk flyr, det är inte det jag ifrågasätter. Men det faktum att folk lever i krigshärjade länder ändrar ju inte min ståndpunkt att våran invandrarpolitik är helt åt skogen. Vi hjälper inte folk, vi förvarar. Vi ger dem ingen chans att komma ut och bli produktiva medborgare, vi staplar dem på hög istället och det kostar mer än det smakar och det inte bara på våran bekostnad. Det handlar om människoliv som vi egentligen inte vet vart vi ska göra av. Vapenfrågan är kanske också något att fundera över? Hur som, det krävs förändring. Även om jag inte sympatiserar med allt SD står för, så tror jag att de kommer att kunna spela en viktig roll. De lyfter fram frågor som övriga partier förhoppningsvis blir tvugna att ta tag i förr eller senare.

Om det nu handlar om ett pajasparti, så behöver väl ingen bli rädd? Är de som dumma och korkade som man vill ha det till så kommer de aldrig få någon makt att tala om.

Jag tycker att deras ståndpunkt när det gäller aborter te x, är mer horribla än deras åsikter om dagens invandringspolitik.

Lina -Zooda-
2010-08-30   ?   16:08:10     »   http://zooda.blogg.se/

Gick han på något? Han var ju såååååå seg!
Och han känner att midsommar och julafton är hotat? HAHA, okej?

En annan farmor
2010-08-30   ?   18:25:41

Statistiskt sett - med dagens invandrarpolitik, barnafödande och befolkningspyramidens utseende, kommer Sverige att vara ett muslimskt land om ca 40 år.

Väl bekomme!

LADY DAHMER - Confessions of a Neurotic Attentionwhore
2010-08-30   ?   18:45:23     »   http://ladydahmer.blogg.se/

HAHAHAHA tror du verkligen på det? fuck sekulariseringen liksom!

Anna Kaagaard Kristensen
2010-08-30   ?   20:31:50     »   http://annakaagaardkristensen.blogg.se/

En annan farmor, du är löjlig och pinsam :rolleyes:

Snacka om paranoia...

Marlene
2010-08-30   ?   20:56:07     »   http://bymarlees.blogg.se/

Haha skattar både åt innehållet i inlägget och åt kommentarerna här.. Ja de gör mig till och med upprörd. En del av sitter antagligen inte på speciellt mycket fakta, och ser inte hur det går till i verkligheten.. Suck!

Maria E
2010-08-30   ?   21:03:24

En annan farmor - haha, Sverige, ett muslimskt land om ca 40 år?!? Jisses, kvinna...

Jag har läst alla kommentarer här och blir bara matt av all inskränkthet som existerar. Att som J också dra upp utseendet bloggägaren har visar bara ännu mer på vilken tomhet en del människor verkar besitta när det kommer till en debatt. Tragiskt.

Herregud, Sverige går ju för fan inte under för att vi tar emot invandrare. Förresten, ni som tror det...har ni kollat er egen historia? Varifrån er egen släkt härstammar från allra allra första början?
Nä, trodde väl inte det.

Ja, bevare oss väl ifall vi människor oavsett ursprung faktiskt kunde leva tillsammans, lära av varandras kulturer, kanske t.o.m. leva i fred nån dag. Det vore ju fullständig katastrof! ironisk

Anna
2010-08-30   ?   22:47:58

Hej på er som inte fattar att vi svenskar inte oftast heller är "svenskar".. jag har bland det vanligaste för- och efternamnet i sverige. platinablont hår med blåa ögon. uppvuxen i villa med familj och hund. pratar och skriver perfekt svenska (i alla fall när jag anstränger mig). mina föräldrar ser så svenska ut de kan göra (ungefär som mig), den ena är lärare och den andra är lektor. alla som ser oss tror vi är "svenskar". men vet ni vad? både min mamma och pappa är bara halvt "svenskar". min morfar var flykting som kom till sverige när han var 18 år. min farfar är ursprungligen från mellanöstern. har jag inte lika mycket rätt och bo här som alla andra? borde min morfar (som inte ens fick kriga för sitt eget land utan tvingades kriga på rysslands sida) blivit avvisad när han lyckats ta sig till ett fredligt land efter 2 år på flykt? om ni skulle fråga alla mina vänner, lärare och chefer jag har träffat under mitt liv hittills så vet INGEN om min bakgrund. alla tar för givet att jag är svensk, för det är så jag ser ut. jag visste inte ens själv att jag inte var "helt svensk" fören på äldre år. har ni ens tagit er en titt vart ni ursprungligen kommer ifrån? går ni tillbaka ett par hundra år kan jag tippa på att hälften som skriver dessa idiotiska saker själva härstammar från invandrare.. sverige borde inte "göra sig av med" invandrare utan snarare utbilda dessa personer som helt saknar förståelse för andra människor. vi lever i ett land där människovärdet, det höga och LIKA människovärdet, spelar en central roll. ska ni ändra på den grundprincipen -> till att beroende på etnicitet, status och religion så har man olika värde och olika rätt till ett värdigt liv, så kommer även snart alla "medelsvennsons" inte ha det så himla bra i sverige

En annan farmor
2010-08-31   ?   06:56:14

Jag vill dela med mig av ett nyhetsinslag:

Tobias Billström (m): "Vi har misslyckats med integrationen,men om man vill bli frisk måste man först erkänna att man är sjuk."

Till Anna Kaagaard Kristensen: Du tycker att jag är löjlig och pinsam? Det bjuder jag på!

Ni har inte tagit del av statistik och befolkningsprognoser utan debatterar mera "av hjärtats lust"?

Det bjuder jag också på.

:love::love::love:

En annan farmor
2010-08-31   ?   07:24:25

Till Anna Kaagaard kristensen.
Nu läste jag ditt inlägg en gång till.
Säg mig: vad har statistik med paranoia att göra?

En annan farmor
2010-08-31   ?   07:24:57

Till Anna Kaagaard kristensen.
Nu läste jag ditt inlägg en gång till.
Säg mig: vad har statistik med paranoia att göra?

Anna Kaagaard Kristensen
2010-08-31   ?   08:29:53     »   http://annakaagaardkristensen.blogg.se/

Om du kan hitta (seriös) statistik på att sverige kommer att bli muslimskt om 40 år så är du varmt välkommen att posta länken här.

*Med seriös menar jag typ statistiska centralbyrån, inte typ "viärrasister.se".

En annan farmor
2010-08-31   ?   09:06:46

Till Anna Kagaard Kristensen.
Befolkningsprognoser brukar göras av statistiker, inte av rasistiska organisationer.

Länk?

Det kanske jag kan hitta.Annars kan jag posta min papperskopia till dig.

Lisa
2010-08-31   ?   13:18:36     »   http://carl-astrid.blogspot.com

Nu ska du inte va sån! Jag jobbar med förståndshandikappade och dom är så mycket klokare än så där!!!

Tina
2010-08-31   ?   14:36:43

@ Maria: Nej självfallet inte, jag håller med om att man måste sätta en gräns. Man måste ju ha råd och se till så att dessa indivder som kommit hit lever mänskligt =) Och jag håller med om att vi ska fokusera mer på de äldre!
Jag har själv arbetat mycket inom vård och det är äckligt hur dessa försvarslösa blir behandlade! Jag fasar redan nu för hur det kommer bli för mina egna föräldrar! Även de lever omänskligt!

Vad jag inte gillar är ju det här hatet (främst mot muslimer) har urartat. Jag är själv inte religiös men är uppvuxen i förorten. Och det negativa som händer där har jag inte heller någon tolerans för (precis som de flesta där i Rosengård). När man själv var en skitunge och fattig så fick man helt enkelt sysselsätta sig med att spela basket med en sumpig boll osv, men ALDRIG våld och förödelse!
Jag tror på konsekenser och tycker även att man ska använda hårdare tag här i Sverige!

Tina
2010-08-31   ?   15:07:39

@ En annan farmor: Vissa har det lättare än andra med språket. Bodde även du inträngd med andra familjer på en flyktingförläggning i ett par år? Du är väl medveten att de kan bo där upp till 5-7 år inväntan på asyl/lägenhet?

Självfallet ska man ha krav på att de ska kunna språket men många som har kommit hit har också en hel del som snurrar i huvudet på dem. "Är vi säkra här?" "Tänk om vi inte får asyl?" "Tänk om de enbart vill skicka tillbaka mina barn eller min man?" "Jag MÅSTE lära mig så fort som möjligt så att vi inte skickas tillbaka" osv osv. Finns även många homosexuella som flyr hit för att de helt enkelt kommer bli avrättade om de stannar i sitt hemland eller måste åka tillbaka. Många går egenom stress vi inte ens hade kunnat drömma om.

Många som även blir godkända på SFI och skickas ut i arbetsmarknaden (läs praktik) trots att de har ganska knaklig svenska och ganska uppenbart så får de ju inte jobbet just på grund av språket inte duger. En annan anledning till varför språket inte är 100% är pågrund av att de flesta invandrare bor just med enbart andra invandrare. Många har antingen placerats där eller flyttat in med vänner/familj. Så det blir ju så att de lever i en bubbla.

Men SD är ju nazister/rasister. Har följt dessa i ca 12 år och kan säga detta är första gången de visar "en annan" sida av sig själva. Tycker de fortfarande är BS just på grund av att de tar fram frågor som de vet ska locka folket. Det är ganska uppenbart att folk är trötta på hur Sverige ser ut och man letar efter en syndabock. Så var det när vi hade val föra gången när M kom till makten, för folket ville ha ändring...nu när inte de heller hjälpte så försöker de hitta någon annan som lovar (läs ljuger). Det är ju inte muslimernas fel att det ser ut som det gör i Sverige, men Jimmy Åkesson (eller va fan fanskapet heter) har inte döljt sina känslor angående just muslimer. Han har inte nämt en annan specifik folkmassa heller, bara just muslimer. Andra världskriget vibe anyone?

Jossan
2010-08-31   ?   23:04:13

Tina

Jag har också arbetat inom äldreomsorgen och skulle mer än gärna se ökade resurser där. Vi har bugdettak på i princip allt i det här landet, men inget vettigt när det gäller invandringen. Jag tar gärna emot invandrare, om vi kan se till att de vi tar emot får ett liv. Argument som att det iaf är bättre att förvaras på en förläggning än att leva med hot om att dö håller inte. Dels för att det inte är sant, de kan få leva i åratal i en falsk trygghet för att sedan få ett besked om att det blir hemresa igen. Är det vad vi vill erbjuda de som kommer hit?

Sen såg jag att någon hade skrivit ett inlägg om att man inte är lika främlingsfientlig i te x Island eller Finland. Har du tagit en titt på deras siffror när det gäller invandringen? På Island te x MÅSTE du lära dig språket inom en viss tid för att ens ha en chans att få stanna. Det bidrar till att man får produktiva medborgare med en högre standard på sina liv, jämfört med hur det ser ut i Sverige.

Vi behöver inte stoppa invandringen, men den bör ses över och bromsas en aning. Jag ser hellre till att vi faktiskt kan hjälpa de som kommer hit. Att fösa in och sedan bli ståendes med bidragsberoende individer (om de ens kommer så långt) är förkastligt. Ett förbannat slöseri med både människoliv och resurser. Det bidrar ju enbart till att vi får än mindre hjälp att komma med.

Fredrik
2010-08-31   ?   23:46:48

Utan att nämna namn föreslår jag att ni kollar upp vilken etnicitet ledarna i Sveriges tyngsta kriminella gäng idag har; Original Gangsters, Naserligan, Jugoslaviskst nätverk, Asir, Black Cobras, Black Scorpions, Werewolf Legion, Joksos arvtagare, Tigrarna mfl.

Jag vet inte vad nettokostnaden för flyktingmottagning, SFI kurser och assimilation är. Men jag vet att jag inte är beredd att betala med det lidande dessa gäng har orsakat. Och jag stoppar gärna invadringen helt om jag kan rädda en enda kvinna från hedersvåld!

Det är tragiskt och osunt för åsiktsfriheten om vi inte kan diskutera detta utan att invandringspolitikens kritiker kallas ”nazister” och ”rasister”!

Är rasism och nazism de enda argument SD´s motståndare har? Dessa ord är snart de mest urvattnade ord som finns och kan snart ersättas med ”blaha”.

En sak är solklar: Om man vill att skattepengar skall gå till vård, skola, äldre- och barnomsorg. INTE en flyktingmottagning som inte ens klarar av att skilja på behövande och kriminella från andra delar av världen finns bara ett val:

Sverigedemokraterna!

Hej så länge! //Fredrik

LADY DAHMER - Confessions of a Neurotic Attentionwhore
2010-09-01   ?   07:53:32     »   http://ladydahmer.blogg.se/

Fredrikr - nej der är faktiskt helt ok att vara kritisk mot invandrarpolitiken. JAG är det. Jag är helt med på att det inte sköts på bästa sätt och jag är helt med att man börjar förändra, ställa, krav och framförallt integrerar bättre.

Det är inte vad sverigedemokraterna och deras väljare gör dock. De är inte bara "kritiska mot invandrarpolitiken". De vill stoppa invandringen, få folk att "återvandra" (även adoptivbarn, jo det stod på deras egna hemsida för nåt år sedan) assimilera, endast tillåta homogena flyktingar (asså inga blattar) osv i all oändlighet.

Mikaela
2010-09-01   ?   23:05:08

Hahaha jag dööör vad roligt !!

Beyond Eternity
2010-09-02   ?   08:36:48     »   http://beyondeternity.blogg.se/

Fredrik

"Och jag stoppar gärna invadringen helt om jag kan rädda en enda kvinna från hedersvåld!"

Hur i hela världen har du tänkt? På vilket sätt upphör hedersvåld att Sverige skulle stoppa invandringen?

Detta är en sån klockren och SD-typisk kommentar från någon som ska rösta på sverigedemokraterna; ogenomtänkt, utan fakta och några som helst belägg och rena rama rappakaljan.

Men å andra sidan så kan jag faktiskt hoppas på att alla SD-anhängare fortsätter att yttra typ sånt här, för det bekräftar bara om och om igen hur obefintligt insatta dem är.

Johanna
2010-09-02   ?   11:41:46

Kan man göra nått annat än å garva åt de sista klippet? Förståndshandikappad va ett bra ord!!

2010-09-02   ?   15:23:08

Ett humanistikt Sverige Tack! Såg en video på youtube på hur Hitler skulle ha reagerat på att TV4 stoppade SDs valfilm, klockren

http://www.youtube.com/watch?v=V5bx4rUvcoo&feature=player_embedded

linda
2010-09-02   ?   23:34:32


personligen tycker jag eller ha uppfattat deras politik som : att inte släppa in mer än vad man klarar av, att man absolut ska hjälpa, men det hjälper inte att släppa in en massa och sätta dom i ett redan utsatt område och sedan skita i dom.
är det inte bättre att släppa in lite mindre i taget och verkligen hjälpa dom till 110 procent innan man tar tag i nästa fall?

det är så deras politik ska förmedlas inte som han andra sa...
norge damark och finland har exakt den här politiken men dom anses väll inte som rasistiska land!?

vill absolut inte stoppa invandringen, men tycker att man ska göra det på ett bättre sett!

tess
2010-09-03   ?   11:58:02     »   http://www.egowar.se

Håller med dig till hundra procent! Vi har inte råd att få in dessa "politiker" i riksdagen.

Maria E
2010-09-03   ?   17:40:11

Fredrik - Hur många svenska män är det inte som våldtar och dödar kvinnor? Flertalet! Vi kallar det bara inte för hedersmord när svenskar gör det...Så på vilket sätt räddar vi kvinnor från våld genom att skicka ut invandrarna? Dåligt argument.

annie
2010-09-04   ?   18:33:36

Tycker inte alls att SD bara är idioter.
Själv går jag i trean med MVG rakt igenom. Är jag en idiot med iq typ 70? Nej! Jag är välutbildad och skulle lätt rösta på SD om jag kunde! Tyvärr har jag inte åldern inne..

LADY DAHMER - Confessions of a Neurotic Attentionwhore
2010-09-04   ?   18:45:26     »   http://ladydahmer.blogg.se/

idioti har inget med iq att göra.

heidi
2010-09-04   ?   23:33:51

du har så rätt. jag e själv invandrare och alltså...blir seriöst rädd av att se det där klippet. Trodde också det var ett skämt först!!

LADY DAHMER - Confessions of a Neurotic Småbarnsmorsa
2010-10-06   ?   16:22:30     »   http://ladydahmer.blogg.se/

Glöm för fan inte att gilla inlägget på bloglovin' och facebook! Min visdom behöver spridas!






- Jag besvarar kommentarerna i min egen blogg.

- Otrevliga kommentarer typ "Du är äcklig!" kommer raderas och IP'n kommer att blockas. Idioter vars enda syfte är att vara otrevlig är nämligen inte välkomna här.

- Spam och kommentarer enbart i reklamsyfte raderas och IP'n blockas. Ev. så spammar jag tillbaka. Med råge.

- Har du kritik att framföra så är det givetvis både helt ok och välkommet bara det är någotsålunda konstruktivt.


- Innan du kommenterar,glöm inte att prenumerera på min blogg! Du vill väl inte missa några inlägg? Nej, tänkte väl det. Klicka på ikonen!

bloglovin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:


Trackback