Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Genus, Feminism, No Poo, Dahmer!

Grisar bedöms efter vikt, människor efter sitt förstånd

TV3's nya satsning heter "Svenska Stagemoms". Där får vi följa fullkomliga ärkeidioter föräldrar som pressar sina barn hårt, ett gäng dåliga morsor mammor som lär sina barn att vackert är viktigt. Så viktigt att det ska göras karriär av. Så viktigt att man ska hetsa fram mellan auditions, vaxa och raka och sminka sina små för att framhäva och dölja, visas upp, värderas och bedömas.

Framförallt bedömas; för tjock, för smal, för stor näsa, för smal överläpp, för kort, för lång, för fel fel fel. Lite som en gris på marknaden. Kläm kläm. Hur står det till här?

Jag undviker helst att tala om individers föräldraskap, men vissa människor borde tamejfan tvångsteriliseras. Förbjudas att någonsin avla avkommor eller adoptera eller överhuvudtaget ha någonting med barn att göra. PUNKT.

Närå, men jag skiter i alla ursäkter som finns för det handlar enbart om föräldrars egna otillräcklighet, typ "Jag var fet och ful som liten men min dotter ska ta revanch! (åt mig)" alt. "Jag var helt misslyckad i sport och nu ska min son bli stjärna".

Så istället för misslyckad ungdom så satsar man på ett totalt misslyckat föräldraskap som i bästa fall resulterar i våpiga tonårstjejer med bekräftelsebehov. Värsta fall vill jag inte tänka på, men ätstörningar, självhat och livslång ångest står på listan.

Utseendefixerade ytliga själlösa tomma människor fostrar lika tomma och själlösa barn. Tyvärr. Fast å andra sidan brukar det bli folk av ungarna till slut trots dåligt föräldraskap. Tyvärr brukar självkänslan få en ordentlig törn i processen dock. Och det är svårt att reparera i efterhand.

Leva genom ungarna är väl helt ok så länge det sker på barnens villkor och i sunda nivåer. (Shit, jag återupplever min egen barndom genom mina barns as we speak) Men att använda sina egna barn som verktyg, jo för det är faktiskt precis det de är, för att återfå någon slags utebliven självkänsla på bekostnad av barnets egen självbild, är vidrigt vidigt vidrigt och dessa föräldrar bör snarast få en påhälsning av soc.

Alt. en fet smäll.






Kommentarer
Siobhan
2011-12-29   ?   12:04:02

Är det här på riktigt?

Fäni
2011-12-29   ?   12:26:34

Har Tv3 verkligen inget viktigare att visa? Känns som om skräptv har nått ett nytt lågvattenmärke..

Påminner mig om den här hemska videon: http://www.youtube.com/watch?v=auzvSkIk7xg&feature=relmfu

Laks - den djurrättande feministen
2011-12-29   ?   12:28:53     »   http://laks.webblogg.se/

FY FAAN. Jag håller med varenda ord du säger och kan absolut inte förstå föräldrar som bestämmer åt barnet vad hen ska ägna sitt liv åt. Samma dag som ungen föds finns redan en dröm om vad hen ska bli för något när hen blir stor - och det är morsan som väljer. Vidrigt.

FumikoFem
2011-12-29   ?   12:52:26     »   http://fumikofem.wordpress.com/

Så kom denna skit även till Sverige då. Tänk, sådan skit en får höra aaaaaaldrig skulle hända här för vi är så medvetna och bla bla skitsnack. bravo, mer stress och press på flickor och tjejer att passa in i utseendeideal. Puckade jävla idiotmammor som gör detta. Borde fan klassas som övergrepp mot barn.

Sarah-en blogg för syskon till barn med särskilda behov
2011-12-29   ?   13:10:09     »   http://syskontillspeciellabarn.blogg.se/

Måste bara säga LD is back.

Och till åsikten, jag håller verkligen med dig det är helt sjukt hur vissa föräldrar behandlar sina barn. Jag stötte på en mamma som tvingade sitt barn att måla rummet rosa... Vafan? Hon får väl ha det som hon vill.

Men sen när det går ännu längre(vilket det inte har gjort i exemplet ovanför) blir det bara sjukare och sjukare. Har föräldrarna ingen hjärna, eller?

lisawho
2011-12-29   ?   13:12:05     »   http://lisawho.blogg.se/

Såg reklamen för det där och höll på att spy. Så jävla hemskt.

Ellie
2011-12-29   ?   13:13:25

Detta tycker jag bara är sjukt! Vet inte om du sätt filmklippet där hemmafrun Gunilla säger till sin dotter Erica ( Erica mår illa och går och kräks ) precis innan en " Show " Det är Jesus som gör att du kräks och det är bara bra att du kräks VA FAAN LIKSOM!!!

Lady Dahmer
2011-12-29   ?   13:28:47

lisawho! jag har försökt hitta reklamen, du minns inte vart du såg den?

Anniina
2011-12-29   ?   13:36:34

Nej! ;-( Det kommer jag inte kunna se på ens.

Andrea
2011-12-29   ?   13:41:14     »   http://gryningstiger2.blogspot.com

Bara att det öht existerar en "eftertraktad modellskola" för barn känns helt galet.

Jag tror det är ganska synd om de där mammorna också. Blev de aldrig älskade som barn och nu försöker de förtvivlat få bekräftelse på det enda sätt de känner till? De TROR säkert att de gör sina barn en tjänst.

Nej, det programmet kommer jag INTE att se.

KalsongMorsan
2011-12-29   ?   13:44:27     »   http://kalsongmorsan.blogg.se/

Mina barns pappa säger aldrig så mycket om barnuppfostran, barn osv & saker men när han såg den här reklamen blev han väldigt upprörd.
Nää, fy fan. Trodde aldrig skiten skulle komma på riktigt, hit alltså.

113
2011-12-29   ?   13:54:45     »   http://hundratrettonkilo.blogg.se/

Jag som precis fått upp hoppet om bra program. Tex drömmen om ett barn var bra. Nu så kommer tv3 med sån här skit. nä fy fan! :thumbdown:

Johanna- En mamma på Limhamn
2011-12-29   ?   13:58:01     »   http://www.johannaolinnea.blogspot.com

Kan inte annat än att hålla med!
Min svärfar lyckades förstöra varenda intresse min man hade som barn eftersom han krävde att min man skulle vara bäst på allt. Så glädjen försvann och maken slutade tillsist o än idag får han höra att han ju kunde varit något stort idag om han bara kämpat o inte varit lat o gett upp. Underbart!

AnnaWK
2011-12-29   ?   14:00:52     »   http://annawk.blogg.se/

Inte nog med att det finns en "skola" för ungarna och att de hetsas av sina morsor utan TV3 har dessutom mage att visa upp skiten! Vart är världen på väg?!

Anna i Malmö
2011-12-29   ?   14:25:47

Det där gör mig riktigt förbannad!

Dzana
2011-12-29   ?   14:39:36

De har ju ett till liknande program som ska börja snart: Mammor och minimodeller tror jag att det heter. :thumbdown:

Malin
2011-12-29   ?   15:23:23

Jag gillar att du är så härligt arg på folk som förtjänar det! :)

Leah Alexandra
2011-12-29   ?   15:24:11     »   http://leahalexandra.jackochjag.se

Jag håller fullständigt med. Fast å andra sidan har jag vissa bekanta som pratar om att de minsann ska se till så att deras barn får bära märkeskläder och om de "oturligt" nog skulle bli glasögonormar ska det ske i stil med dyra Gucci-bågar. Deras sätt att motverka mobbning och slippa "skammen" de själva kände när de var ocoola som små.

Agnes
2011-12-29   ?   15:36:26

När det finns mammor som Amanda Schulman som ger sin 2-åriga dotter läppstift i julklapp så vill man ju bara ta ifån vissa människor rätten att få skaffa barn. Hur kan den viktigaste värderingarna man vill föra över till sina barn vara ren yta? Ofattbart sorgligt.

Sabina
2011-12-29   ?   16:00:44     »   http://sabinabakar.blogg.se/

det är hemskt, jag har sett några amerikanska avsnitt och jag fattar inte hur sånt där ens kan tillåtas faktiskt.. och att det finns skönhetstävlingar för BEBISAR blev jag ännu mer äcklad av..en bebis ska inte behöva vara vacker eller sötast! >.< usch för världen ibland.

J
2011-12-29   ?   16:56:40

Vikten av att jobba MED SIG SJÄLV... psykologi är rena rama grekiskan för de flesta.
Alla föräldrar försöker kompensera ngt från sin egen barndom men vissa ballar ur totalt!
Det kan vara i 'ALL VÄLMENING',vilket INTE automatiskt betyder att det är bra.

achilles
2011-12-29   ?   17:02:36     »   http://achillesblogg.se

Hade jag sett detta hade jag bara blivit förbannad, så jag tackar för du skrev det så slipper jag titta på eländet. Kan även tilläggas att detta bör gälla de flesta "unga mödrar" också

Linn
2011-12-29   ?   17:18:16

Föräldrarna borde lyssna på denna kloka unge:

http://jezebel.com/5871009/video-of-little-girl-getting-pissed-off-at-gender+specific-toy-colors-will-make-your-heart-swell

Nina S
2011-12-29   ?   17:28:15

Alltså detta är ju så sjukt. För tankarna till Vi Föräldrars omslagstävling för småbarn http://www.viforaldrar.se/omslagstavling, och att folk alltså ska gå in och RÖSTA på den bebis/barn de tycker är sötast. Hur kan man tycka att det är så jävla viktigt att ens unge ska vara med på ett tidningsomslag? Ok om man hade fått massa pengar för det men nu vinner man ju bara "äran". Jag har inte sett tv3:s program men jag hoppas de visar det hela ur en kritisk vinkel, att det hela börjar debatteras osv.

Mamma-På gott & ont
2011-12-29   ?   17:32:25     »   http://asahoffman.blogg.se/

Som vanligt så måste jag ju lägga mig i och säga att allt inte är svart eller vitt.
Nu vet inte jag så mycket om just detta programmet, om de är mammor som "tvingar" in sina barn i en vuxenvärld eller vad?

Däremot så tycker jag inte det är fel att hjälpa sina barn att uppfylla sina drömmar, vad det än är. Vem har inte drömt om att bli fotomodell eller filmstjärna när man var mindre? Varför skulle vi inte kunna unna våra ban detsamma, så länge man inte tvingar på dem det förstås.

Bigfuckingdifference
2011-12-29   ?   17:49:25

http://youtu.be/dPLWKBWkn3s

Tom Hanks toddlers and tiaras ;) Helt grym fast tragisk eftersom det är så det är.

Bigfuckingdifference
2011-12-29   ?   18:05:12

Jag har extrema fördomar om sånt här, blir näst intill agressiv...Jag orkar inte ens vara konstruktiv nu!!!!
WT morsor som sitter där med sitt fejkhår, fejknaglar, gärna en lite plutmunsspruta på det med. Försvarar sig med att min lilla prinsessa vill bli fotomodell, skådespelare bla bla... hon fullkomligt äääälskar att stå framför spegeln...Å papporna som sitter å gäspar slött och ja ja låt dom hålla på tjej-grejer det där eller någon annan fjantig ursäkt om husfriden eller något...Tror människor ÄRLIGT TALAT 2012 att bebisarna ploppar ut och redan i magen bestämt sig för att bli fotomodeller??? Vi föräldrar har inte alls någon inverkan på våra barn...inte alls.. herregud skjut mig säger jag bara... KICK ASS inlägg Lady Dahmer!!:thumbup:

frida
2011-12-29   ?   18:07:51     »   http://foreverfrida.blogg.se/

Håller med allt du säger det är HEMSKT och äckligt fyfaaan ! :thumbdown:

emma (:
2011-12-29   ?   18:09:13

Bland det värsta jag vet är att vara på crossbanan när det är tävling och se små pojkar bli utskällda av sina pappor för att de inte kom på pallen. Och att se papporna stå i depån under heatet är hemskt, men ändå rätt underhållande eftersom dom gör sig till så mycket och lever sig in i det. Med tanke på det du skrev om föräldrar som inte lyckades själva som barn. USCH FY OCH BLÄ!

Mamma-På gott & ont
2011-12-29   ?   18:44:32     »   http://asahoffman.blogg.se/

Bigfuckingdifference : Jag undrar vem det är här inne som har fördommar just nu?
"morsor som sitter där med sitt fejkhår, fejknaglar, gärna en lite plutmunsspruta på det med."
"Å papporna som sitter å gäspar slött och ja ja låt dom hålla på tjej-grejer det där eller någon annan fjantig ursäkt om husfriden eller något."

Jag har varken fejkhår, fejknaglar eller plutmunsspruta, men min dotters högsta önskan har alltid, så länge jag kan minnas, velat bli modell/sångerska.

Är det MITT fel då? Ska jag försöka krossa hennes drömmar för att vara en bra mamma i dina ögon?
Att en unge skulle, som du skriver "ploppa ut ur magen och ha bestämt sig för att vara fotomodell" är så idiotiskt så jag vet inte vad! Det spelar väl ingen roll vilka drömmar man har, så kommer de så småningom.
Det finns väl ingen som jobbar som läkare, (eller vad som nu e ok för dig) som föddes med den drömmen heller? Är det fel att sätta in barn i en sport också nu, eftersom man kan bli klassad som att tvinga sina barn till det?

Lady Dahmer
2011-12-29   ?   19:00:35

ÅSA (Mamma på gott och ont) jag tycker det är föräldrars skyldighet att SKYDDA sina barn och modell och skådisbranchen äter upp barn och spottar ut dem levande och lämnar dem trasiga inombords. Det är ingen branch som jag skulle uppmuntra eller tillåta min dotter att ta del av så länge hon är omyndig. Den är full av destruktiv kritik, utseendefixering, vikthets, bantning, övergrepp, sexualisering, osv osv.

Har hon skådespelardrömmar så finns drama och teaterklasser på barnnivå. För sång finns körer, musikklasser osv. På barnnivå.

Mamma-På gott & ont
2011-12-29   ?   19:26:39     »   http://asahoffman.blogg.se/

LD: Jo, där håller jag med dig fullt ut.
Allt beror ju på hur situationen ser ut. Det är ju skillnad på att sätta in en 3-4 åring i en modellskola, eller att låta en 10-11 åring bli reklammodell. Tycker jag.

Sen är det ju så att det är skillnad på att tvinga in sina barn i något som man själv vill, eller stötta dem när de har en dröm.

Agnes
2011-12-29   ?   19:34:49     »   http://happydayz.blogg.se/

Jag håller med dig LD här. Läste ett svar också som var bra. Även om ens dotter gillar att bli fotad eller så måste hon inte ut i den där branschen. Man måste nog vara minst 18 för att klara av all kritik. Förstår mig på föräldrar som tvingar sina barn att göra grejer för att själva må bättre.

Veve
2011-12-29   ?   19:49:27

Har ni tittat på Cute kids hemsida!`

Det unika med Cute kids är att vi inte fokusera på utseendet, utan i första hand vill hjälpa våra elever att utveckla och stärka självförtroendet.
Cute kids hoppas kunna vara ett steg mot bredare skönhetsideal och och är engagerad i strävan efter mångfald
inom modeindustrin.
Våra kurser är på barnens och ungdomars villkor och våra ledord är självkänsla och gemenskap.

Öh, lol my ass

Vevve
2011-12-29   ?   19:50:40

Har ni tittat på Cute kids hemsida!`

(Det unika med Cute kids är att vi inte fokusera på utseendet, utan i första hand vill hjälpa våra elever att utveckla och stärka självförtroendet.
Cute kids hoppas kunna vara ett steg mot bredare skönhetsideal och och är engagerad i strävan efter mångfald
inom modeindustrin.
Våra kurser är på barnens och ungdomars villkor och våra ledord är självkänsla och gemenskap.)

Öh, lol my ass

Bigfuckingdiffrence
2011-12-29   ?   19:54:45

ja jag har fördomar om dessa "stagemoms" som jag "erkände" i mitt inlägg och jag generaliserade...Mitt inlägg var inte riktat till dig men frågan är varför du tar åt dig? Jag beskyller inte dig för någonting.
Jag äcklas av hela den branschen och blir galen av ilska när jag ser/läser sånt här.
Tycker du ska se att avsnitt av Toddlers and tiaras så kanske du förstår vad jag menar!
Dessutom är det helt ok att bli fotomodell men det var inte riktigt detta inlägg handlade om.

Nina S
2011-12-29   ?   20:01:46

De här "modellskolorna", för barn eller tonåringar är rena bluffen. Du kan inte lära dig att bli modell, det finns ett visst utseende som efterfrågas av marknaden och om en riktig modellagentur anser att barnet passar in så kan man bli modell. Det handlar, för barn som vuxna, 95 % om vilket utseende man fötts med. Är en riktig modellagentur intresserad får barnet all kameraträning hen behöver där, kostnadsfritt.

Nu tycker jag inte att man ska uppmuntra barn att bli modeller över huvudtaget, men luras för all del inte av dessa "modellskolor" även om de lovar guld och gröna skogar.

Bigfuckingdifference
2011-12-29   ?   20:06:45

ÅSA; Aha nu förstår jag varför du skrev som du gjorde (såg ditt inlägg på din blogg). Du måste väl hålla med om att det är liiiite skillnad att lägga ut bilder på sin blogg än att jobba som barnmodell för en agentur? Det är ju knappast något påtvingat tjafs utan familjebilder tagna utan krav , utan förväntningar. Vad skulle du säga om du hade två döttrar och den ena fick jobb och den andra inte? Du skulle väl inte säga att nej tyvärr, du var inte söt och fin nog...

Mamma-På gott & ont
2011-12-29   ?   20:09:16     »   http://asahoffman.blogg.se/

Bigfuckingdiffrence : Jag tog inte åt mig, jag använde bara mig själv som exempel eftersom det verkade som om du drog alla över en kam.

Sen var det väl inte bara fotomodell jag srev om heller, utan det var du som använde den jämförelsen när du skrev att barn inte föds med den drömmen.

Mella
2011-12-29   ?   20:37:45     »   http://mellas.se

För mig är det obegripligt hur någon förälder på allvar kan tycka att det är en BRA idé att behandla sitt lilla barn som en utställningshund och dessutom tvinga in dem i en värld av utseendefixering och destruktivitet. Det handlar bara om ren jävla egoism, för den som påstår att småbarn mår bra av att tävla i skönhet kan inte ha många fungerande hjärnceller.
Om dessa mammor nu gillar skönhetstävlingar så kan de väl tävla själva.

Agnetha
2011-12-29   ?   20:42:02     »   http://kvarnlycka.blogg.se/

Programidén är helt galen och det är föräldrarna som beter sig så också. Men att önska livet ur deras barn tycker jag är lite väl magstarkt ...

Lady Dahmer
2011-12-29   ?   20:48:49

vem har önskat livet ur barnen?

Bigfuckingdifference
2011-12-29   ?   21:13:55

Typiskt media att använda sig av ord som kontroversiellt och tabu i reklamen för programmet.. Allt för att förmedla att ute i stora vida världen utanför landet mellanmjölk där lyfter man inte på ögonbrynen hörrni, där är det helt normalt..
åhhhh blir galen!!!!!

Sara
2011-12-29   ?   22:45:14     »   http://lillasaara.blogg.se/

Så jävla vidrigt att jag blir fan illamående!

TantMango - kreativitet, livsvisdom och en kärleksfullare värld
2011-12-30   ?   03:16:07     »   http://tantmango.se

Jag trodde inte att denna skit skulle komma till Sverige. Blir illamående och måste byta kanal så fort toddlers and tiaras komme rpå teven, och nu är det alltså på svenska också. Kan vi inte skapa en folkstorm? - för barnens bästa brukar ju var ett argument som går hem hos de flesta.

Mia
2011-12-30   ?   07:55:21

Jag har en fråga till dig LD, helt off topic :)
Men kan du tipsa om var det finns neutrala underkläder att köpa till flickor? En trosa och en kalsong är ju inte samma sak och genustänk i all ära, men jag vill inte behöva klä min dotter i nått som är specialdesignat för att passa en snopp. Dock är alla trosor jag hittar rosa med fjärilar och rosetter. Typ.

Linnéa
2011-12-30   ?   08:58:43

achilles

"Kan även tilläggas att detta bör gälla de flesta "unga mödrar" också" - vad menar du?

Det här är vidrigt och jag kan inte förstå hur någon kan tycka det är lämpligt att barnen ska ta del av den världen. Jag kommer hålla min dotter borta från allt sånt så länge jag kan.

Ann
2011-12-30   ?   12:18:30

Men är det inte en sorts allmän tillbakagång, kanske resultat av att media styr våra tankar mer än vi anar?
Ja menar, på 60-talet brände kvinnor bh:ar och slogs för jämlikhet. Idag klämmer vi in tuttarna i push-ups, har snöre i röven och gåovänliga skor. För att inte tala om att det inte längre räcker med att raka bikinilinjen. Nu har turen kommit till barnen. Hjärntvättade som vi är av amerikanska filmer och reklambranschen.
Vad kommer sedan? Hundarna kanske? Det lärde vi ju av New Yorkfruar att hundarna ska ha kläder.

Nicole
2011-12-30   ?   12:34:24     »   http://nickys.se

LD, det var superbra skrivet. Jag var faktiskt med i programet (inte med mamma eller något sånt) utan jag var catwalk modell och mammorna var hemska IRL oxå. Men nu när jag har läst kommentarerna blev jag lite sur. Jag är 14 år och jobbar som modell & skådis. Du skrev " Den är full av destruktiv kritik, utseendefixering, vikthets, bantning, övergrepp, sexualisering, osv osv." Det är INTE sant, ingen har någonsin sagt till mig att jag är tjock, att jag är ful, att jag är kort och det där med övergrepp gör mig verkligen SKITSUR! För alla som jobbar inom reklam, modell och skådisbranschen som tar hand om barn är skitsnälla och de skulle aldrig göra något sånt! Idioter hittar man överallt. Och om man vill bli skådis/modell så kan man väl ta det till en högre grad är bara barnnivån? Seriöst alltså teater och skåidbranshen är låååååångt ifrån varandra. Teater då måste du komma ihåg repliker, det finns ett fast manus. På filminspelningar så får du improvisera själv och du har ett manus att utgå ifrån. Så just på din kommentar håller jag inte med på. Kolla upp visa saker innan du börjar uttala dig.

sugarhearted
2011-12-30   ?   13:56:17     »   http://sugarhearted.wordpress.com

Fattar inte varför föräldrarna ens ska skaffa barn om de ändå bara ska klaga på deras fysiska tillkortakommanden. Jag menar, lite krasst konstaterat är det ju ändå föräldrarnas fel att ungarna ser ut som de gör, eftersom de fört över sina gener på dem. Så varför inte bara skippa att skaffa en unge? Fast åh, glömde: då har man ju ingen att försöka reparera sitt ungdomliga misslyckande med.

Josefine
2011-12-30   ?   21:45:56     »   http://frokenjosefine.blogg.se/

Det där är ta-mig-fan helt sjukt! Hur kan man utsätta barn för såna saker? Har dom inte hela sitt vuxen liv att tänka på utseende, som om inte det räckte ska deras barndom handla om det med? Jag själv skulle aldrig ha pallat det trycket! Men tack gode gud så hade jag en mamma som inte tillät mig sminka mig, använda string och sånt som mina jämngamla gjorde i femte, sjätte klass.

M
2011-12-31   ?   01:23:52

NICOLE:
" För alla som jobbar inom reklam, modell och skådisbranschen som tar hand om barn är skitsnälla och de skulle aldrig göra något sånt! "

Alla? ALLA?? Så du menar att ingen någonsin i världshistorien har utnyttjat ett barn inom teater, modelljobb, reklam osv?? Det märks att du bara är 14 år om du är så blåögd.. Jisses

Ladydahmer
2011-12-31   ?   02:08:42

NICOLE vad skönt att höra att du bara har positiva erfarenheter. Tyvärr är du naiv men det hör till åldern. Övergrepp är väldigt vanliga inom just modellbranchen och även övrig entertainment. Likaså missbruk och ätstörningar.

Nicole
2011-12-31   ?   09:55:56     »   http://nickys.se

M: Jag är inte blåögd. Men det finns folk som våldtar barn överallt i skolor oxå så jag förstår inte vad du vill komma fram till. Det är klart att jag inte har jobbat med ALLA men you get the point.

LD: Det beror väl även på vad man har för sorts föräldrar?

Johanna make up, nails och trams.
2012-01-02   ?   01:47:09     »   http://theniceness.blogg.se/

Detta tycker jag faktiskt är vidrigt. Man skall få välja sådant här själv när man blir äldre.. inte bli formad som en degklump av sin mamma. :thumbdown:

Angela Weihs
2012-01-02   ?   11:21:09     »   www.cutekids.nu

Hej Veve, tänkte om du ville utveckla kommentaren:
Öh, lol my ass angående Cute kids?
Hur kan du uttala dig om våra mål?Känner du någon som har gått våra kurser?Eller har du varit och tittat på några av våra visningar?
Till NinaS:Cute kids är inget bluff alls:) Det vi tar betalt för är inte att lära ut att bli modell, utan för våra kurser inom catwalk.

Daniela
2012-01-04   ?   12:29:26

Tror du fått en hel del bakom foten...försvarar dock inte programmet eller mammorna i det ovan nämnda program.
Min dotter är barnmodell och statist/skådespelerska och jag eller hennes pappa eller annan nära anhörig är ALLTID med när hon spelar in. Hon får jobb genom en modellagentur som alltid har en representant på plats vid fotograferingen. Tror inte att det är bra att du dömer alla inom denna bransch genom att sitta och skriva om sånt du troligen INTE har egen erfarenhet av! Det är självklart att hemska saker inträffar men det gör det dessvärre inom alla områden och tyvärr även på förskolor.

Lady Dahmer
2012-01-04   ?   12:44:01

daniela fast det spelar liksom ingen roll om ni är där för hon bedöms och utsätts för en bransch som handlar utseende och yta. INget bra kan komma från det.

Pappan
2012-01-09   ?   11:31:17

Halloj,
Kort och gott är väl allt toppen så länge man tycker det är kul. Så fort man känner att något inte är kul längre så säger man nej! Det basala självförtroendet i att det alltid går att säga nej hoppas jag man lärt sina barn under uppväxten. Jag tycker inte man behöver lägga fokus just på utseendet, ett barn med sunda värderingar förstår att det handar om ett väldigt specifikt utseende som just den kunden som beställer jobbet vill ha. Kort/lång, tjock/smal! Det sitter iaf i personligheten och har man en trygg uppväxt är man jordnära och låter inte jobbet stiga en åt huvudet. Tänk till lite, hur många bilder med barn ser du varje dag i olika reklamsammanhang? Hur olika ser dessa ut? Står alla barn på dessa bilder för samma ideal? Nej, smaken är som baken, man har ett utseende, får ett jobb, får vara med om en rolig grej och that´s it!

Satt och tänkte på Disneyland t.ex., åker man dit för att ha kul eller för att tänka på vilka ideal serierna kring Kalle Anka förmedlar? Jag väljer nog kul!

Daniela
2012-01-10   ?   11:32:21

Vi alla bedöms vare sig man "jobbar" som modell/statist eller inte! Varje dag i skolan, arbetet, på stan.
Inte en enda gång har min dotter fått höra att hon ska gå ner i vikt eller ändra något i sitt utseende.Hon har fått höra att hon duger precis som hon är...och då speciellt hennes personlighet.
Jag har aldrig velat eller önskat att hon ska bli modell eller traktorförare utan det är något som hon själv kommer komma överfund med själv som vuxen. Men snälla dra inte alla över samma kam! Du har ingen aning om vem eller hur personerna är....utan du dömer (precis som alla andra) bara utsidan! Du baserar inte det du skriver på fakta utan bara på dina personliga åsikter!
Skulle vara försiktig med att skriva massa som du inte riktigt har koll på!






- Jag besvarar kommentarerna i min egen blogg.

- Otrevliga kommentarer typ "Du är äcklig!" kommer raderas och IP'n kommer att blockas. Idioter vars enda syfte är att vara otrevlig är nämligen inte välkomna här.

- Spam och kommentarer enbart i reklamsyfte raderas och IP'n blockas. Ev. så spammar jag tillbaka. Med råge.

- Har du kritik att framföra så är det givetvis både helt ok och välkommet bara det är någotsålunda konstruktivt.


- Innan du kommenterar,glöm inte att prenumerera på min blogg! Du vill väl inte missa några inlägg? Nej, tänkte väl det. Klicka på ikonen!

bloglovin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:


Trackback