Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Genus, Feminism, No Poo, Dahmer!

Kvinnor som fött barn är ju egentligen inte knullbara, men det finns ju undantag!

MILF. Asså smaka på det ordet. Fundera på det. Blir ni glada om nån kallar er för just det? Yeah, still got it going ba FAST JAG HAR FÖTT BARN!

Är det bara jag som tycker att det är lite sorgligt att kvinnor tar det som en komplimang när män anser att de är knullbara? Eller att det ens måste påpekas att kvinnor som är mammor också kan vara sexiga? Det är ju bara samma gamla jävla objektifiering som vanligt, där kvinnan reduceras till sin kropp och till ett sexuellt objekt. MILF. Mother I Like to Fuck.

Nej tack.






Kommentarer
Frida
2011-09-10   ?   09:05:08

Hatar det ordet. Det är som att bara för att man fött barn så ska man inte tycka om sex längre. Det känns nästan inte okej att gilla sex bara för att man är morsa.
Ibland känns det som att bara för att man blivit mamma så är man inget annat än just mamma. Inte för att det är nått fel med det, älskar att va mamma. Men man är faktikst människa också.

APAN SATT I GRANEN | vinn en fleecejacka från Polarn & Pyret
2011-09-10   ?   09:19:17     »   http://apans.se

Hahahaha. Du har verkligen hakat upp dig på det där ordet. :-d

Se ordet med en gnutta humor och ta det inte på blodigt allvar.

APAN SATT I GRANEN | vinn en fleecejacka från Polarn & Pyret
2011-09-10   ?   09:20:01     »   http://apans.se

Alla mammor är ju milfar. :love:

MansonDust
2011-09-10   ?   09:20:43     »   http://mansondusts.blogg.se/

Håller med. Aldrig gillat "milf".

LADY DAHMER
2011-09-10   ?   09:23:08

APAN nej jag har inte hakat upp mig, det är nog första gången jag bloggar om det eller ens nämner det.

Jag tycker det är viktigt att man ser lite längre än "det är humor". Man kan gömma sig bakom det argumentet oavsett vad man spyr ur sig. Men bakom varje skämt ligger allvar.

LADY DAHMER
2011-09-10   ?   09:23:58

och nej alla mammor är inte milfar. Ordet reserveras för de kvinnor som uppfyller idealet.

APAN SATT I GRANEN | vinn en fleecejacka från Polarn & Pyret
2011-09-10   ?   09:34:13     »   http://apans.se

Jag syftar på diskussionen vi hade i detta inlägget:
http://www.alltforforaldrar.se/ladydahmer/2011/september/och-hur-fria-ar-vi-da.html

Det rör sig återigen om en tolkningsfråga. Vill man tolka det som något grovt kränkande så gör man det, alternativt ser man ordet med glimten i ögat.

Sonja
2011-09-10   ?   09:35:08     »   http://hejsonja.se

Ja jag vet. Det var det jag menade i det här inlägget

http://www.hejsonja.se/?p=2355

Det här att det är "mothers" först skiter jag nog fullständigt i ... Det har ingenting med det att göra. Det är mer att nån sitter och bedömer.

Sonja
2011-09-10   ?   09:37:09     »   http://hejsonja.se

Jag kan ta det med en nypa salt pga är ingen rabiessmittad hund. Men det betyder inte att jag nånsin kommer gilla ordet i fråga och att jag kommer sluta flika in då och då att jag tycker det är ett hemskt ord.

Vet att du inte skrev riktat mot mig men svarar ändå :)

Åsa
2011-09-10   ?   09:37:36     »   http://netterbrant.blogg.se/

Jag väljer att se det med humor, med glimten i ögat.
Och nej, jag är inte mamma själv.
MILF refererar jag däremot till "äldre" kvinnor.
En liten sådan grej som yngre killar kan säga om mogna donnor.
En MILF, way over my age, but still okay!

Tove
2011-09-10   ?   09:39:37

Nej jag har aldrig gillat det ordet. Håller med dig helt och fullt. Men om man tar upp det för diskussion bemöts man som en "frigid gammal nucka" om ni fattar vad jag menar. Det förväntas att man ska bli glad, kåt och tacksam (för att citera filmen ogifta par) över att kallas något så dumt. :-(

Emma
2011-09-10   ?   09:45:31

Fast ordet "milf" syftar inte på mödraskapet i sig, det har du missuppfattat. Det syftar på att unga killar gillar "äldre" kvinnor, t ex kille i 20-årsåldern som killar en kvinna i 50-årsåldern, en äldre kvinna/eventuellt mamma som han vill ligga med. Jag är 25 och har inga barn men 18-åringar har kallat mig milf och jag har inte tagit illa upp. Jag är en feminist som vill höra att jag är "knullbar" (ett uttryck du gillar bättre alltså?)

Emma
2011-09-10   ?   09:49:29

Milf betyder ju sexig. Säger du aldrig till din man att han är sexig (="knullbar")?

Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan. Nu med ny design.
2011-09-10   ?   09:50:11     »   http://ninaruthstrom.se

Håller med dig fullständigt. Jävla skitord.

Sofia
2011-09-10   ?   09:50:37

Jag tar inte alls illa upp.
Jag myser faktiskt rätt gött när jag får höra ordet.
Precis som jag myser när någon säger att jag är smart, bra, en härlig vän osv.

Insidan är viktig, men jag tänker aldrig hymla om att utsidan faktiskt också spelar en stor roll och att man dömer människor efter utsidan lika väl som insidan. Så ser ju verkligheten ut och det är jag glad över.

mumari
2011-09-10   ?   09:52:51     »   http://mumari.com

Ja, jag håller med dig här. Jag retar mig antagligen överdrivet mycket på just det ordet, det låter bara fult i all bemärkelse!

MalinÖ
2011-09-10   ?   09:56:14     »   http://malinspng.blogg.se/

Sofia:
"Insidan är viktig, men jag tänker aldrig hymla om att utsidan faktiskt också spelar en stor roll och att man dömer människor efter utsidan lika väl som insidan. Så ser ju verkligheten ut och det är jag glad över."

Hur menar du då? Är det bra att vi döms efter hur vi ser ut?! Varför?!

2011-09-10   ?   10:00:06

"och nej alla mammor är inte milfar. Ordet reserveras för de kvinnor som uppfyller idealet."

Eh, jaha? Jag uppfyller då inte idealet och är ändå en milf enligt många. Jag kan tycka att killar är sexziga även om de inte uppfyller idealet. På samma sätt kan de tycka så om oss kvinnor. Milf=Jag tycker att du är sexig, varför har du problem med att någon tycker att du är snygg/sexig?

Marie
2011-09-10   ?   10:01:35

Men hallå- det är ju just det LD menar - att man blir bedömd som kvinna över hur attraktiv man är, som om man vore en SAK. Jag skulle ALDRIG säga om en man att han är knullbar. Va, det är ju som nåt man köper. "åh vilken komplimang, han kan nedlåta sej att sätta på mej fastän jag är äldre" eller?! Åh, vilken lycka och vad bra allt blir bara jag är önskad (som sexleksak!)

Lexie
2011-09-10   ?   10:02:15

Jag blir inte upprörd över det, kvinnor sexualiserar och objektifierar män lika mycket. Vi är ju könsmogna och väljer ut knullbara objekt hela tiden bara att titta på eller sätta på så jag fattar inte varför MILF skulle uppröra mig.

Sofia
2011-09-10   ?   10:02:30

MalinÖ: Ja, inte sjutton väljer då jag partner enbart efter insidan. Den jag väljer att vara med måste uppfylla vissa specifika krav vad det gäller utseendet för att jag ska kunna attraheras.
Övervikt går tex bort totalt, det är grymt osexigt med tunnhåriga män, dålig klädsmak, sneda och missfärgade tänder osv. Sedan dras jag aldrig till män med ljust hår av någon anledning.

Så att påstå att utseendet inte är viktigt är skitsnack av högsta grad.

Även när jag väljer mina vänner finns det ett litet krav på utseendet. Jag vill att de är normalviktiga och har god kondition och prioriterar hälsa och rörelse. Min erfarenhet av vänner som är överviktiga är att de har dålig karaktär och är lata.
Då väljer jag ju bort sådana vänner för jag vill att mina vänner delar mina intressen för hälsa och fitness och att de inte har dålig karaktär och är lata för det är inte egenskaper jag uppskattar hos en vän.

Emma
2011-09-10   ?   10:03:33

Inlägget ovan var från mig, blev anonym av misstag.

Lady Dahmer - du ser väl inte heller ut exakt som "idealet"? Inte jag heller! Att de kallar dig och mig "milf" bevisar väl att det inte är en benämning på kvinnor som "lever upp till idealet"?

Dina
2011-09-10   ?   10:03:56     »   http://skumpulver.blogspot.com

men hela poängen är väl varför är utsidan så jävla viktig? Jaha så det faktum att du är snygg, en milf, if you will, gör att du är fuckable? eh knappast jag trodde det var allmänna bedroom skills som räknades för att vara fuckable, och tyvärr så verkar det vara så(baserat på vänners utsagor) att de snyggaste tjejerna nästan alltid är sämst i sängen, eller iallafall tråkigast..

skulle jag få komplimangen "milf" den dag jag har barn/är äldre.. jadu då skulle väl en del av mig vilja fnittra och bli smickrad, för det har jag ju lärt mig att jag ska, men det är ju sant egentligen att fy fan.. ska man bli tacksam för att man fortfarande duger? för det är väl det som ordet betyder, inte alls samma sak som att bli kallad sexig, sexig är ju liksom.. bara sexig, men milf är ju mer: Jahdu du är ju morsa/gammal.. men fan jag vill nog allt knulla dig ENDÅ

pungspark

Emmeli
2011-09-10   ?   10:03:57     »   http://emmelilundberg.blogg.se/

Jag tycker det är ett roligt ord att få höra!
Och även jag brukar kolla in Filf´s.(Father I Like To Fuck)
Fast som många skriver så är det ju riktat till äldre kvinnor,som still got it.
Men va fan,jag blir glad när jag hör det!:)

Emma
2011-09-10   ?   10:06:02

Marie - jag säger till män att de är sexiga (="knullbara"), är jag ensam om det?

LADY DAHMER
2011-09-10   ?   10:10:30

EMMA nej jaghar faktiskt aldrig blivit kallad MILF. Antagligen för att jag är fet och hårig. Jag har inget problem med att folk tycker att jag är snygg eller sexig, men milf är ett ord som är bedömande på ett sätt som jag inte tycker är riktigt ok. Det är dessutom oftast män som sitter och bedömer kvinnor de inte känner som använder det.

Att min MAN säger till mig att han vill ha sex med mig är en helt annan grej.

DINA hajfajv.

ÅSA jo för äldre kvinnor är generellt inte knullbara eller sexiga heller. Bara vissa.

:thumbdown:

Sofia
2011-09-10   ?   10:12:19

Emma: Nej, du är inte ensam om det.

- Sorry, du är iofs ganska knullbar, men du luktar motorolja och har smutsiga händer så jag tänker inte följa med dig hem!

Den repliken använde jag mig av så sent som förra helgen då jag var ut med mina väninnor och fick väldigt mycket uppmärksamhet av en yngre man.

Kvinnor (åtminstonde jag) ser ofta män som objekt eller redskap för min egen njutnings skull.

Emma
2011-09-10   ?   10:12:52

Men om du aldrig har blivit kallad milf och inte vill bli kallad så - vad är problemet? Om andra vill kalla varandra milf och gillar det, vad gör det dig?

MalinÖ
2011-09-10   ?   10:14:34     »   http://malinspng.blogg.se/

Sofia:
För det första blir jag seriöst ledsen när du säger det där om överviktiga. Jag har vänner som är det och de är de underbaraste människorna i världen! Det gör fan ont i mitt hjärta att läsa det där.
För det andra frågade jag inte om DINA PERSONLIGA uppfattningar.
Du skrev att du är glad för att man bedöms efter utsidan, hur tänker du om det sociala livet? Skola/jobb/uteliv etc?
Hur är det bra där?

LADY DAHMER
2011-09-10   ?   10:15:47

EMMA jag har aldrig blivit kallad för neger heller.

Kajsa
2011-09-10   ?   10:18:12     »   http://shitvadjaghatar.blogg.se/

GIRLS GIRLS GIRLS!!!
En Milf är en kvinna som är så pass gammal att hon kan vara ens mamma. Som man är tänd på.
INTE en tjej som fött barn.

Saramari
2011-09-10   ?   10:18:32

Men altså, MILF syftar väl inte på " knullbar kvinna som fött barn" , utan syftar väl till kvinnor som egentligen är lite "förbjudna" eftersom de råkar vara mamma till någon man har en nära relation till, en vän.

Emma
2011-09-10   ?   10:18:45

Så problemet är att andra blir kallade milf? Och vi borde bli ledsna? Du vill ge oss en till sak att må dåligt över?

XOX
2011-09-10   ?   10:22:45

:thumbup:

Sofia
2011-09-10   ?   10:24:08

MalinÖ: Du får bli hur ledsen du vill. Vi har uppenbarligen olika krav på våra vänner.

Självklart är utseendet en viktig del överallt där man knyter kontakter och sociala relationer.
Det sker ju i skolan, på arbetsplatsen, på stan och överallt.
I mötet med varje ny människa har utseendet en viktig roll oavsett vad du och andra tycker om det.
Jag vill gärna fortsätta ha det så då det aldrig har varit något problem tidigare.
Utseendet kan säga så otroligt mycket om en person då många väljer att vara kreativa och uttrycka sin personlighet genom hur de klär sig och sminkar sig.

Även de som inte har en baktanke med hur de klär sig
kan avslöja en hel del om sin personlighet och karaktär bara genom sin fysiska uppenbarelse, och det fysiska är det som representerar människan inunder så det är ju av största vikt.

Saramari
2011-09-10   ?   10:25:00

LD: anledningen till att du inte blivit kallad MILF är att den generationen som ser dig som " mamma" är i förskoleålder. De har ännu inte börjat känna sexuella känslor för andra personer...

LADY DAHMER
2011-09-10   ?   10:26:39

emma ungefär lika mycket som jag vill ge mörkhyade nåt att må dåligt över när jag kritiserar ordet "neger".

Emma
2011-09-10   ?   10:32:01

Du menar att vi borde bli ledsna över ordet milf? Vi ska sluta bli glada och ta det som en kompliang? Vad blir bättre av det?

Ordet neger är väl ändå inte tänkt som en komplimang? Man kallar väl inte någon neger för att ge en komplimang?

MalinÖ
2011-09-10   ?   10:36:07     »   http://malinspng.blogg.se/

Sofia: tack för svar.
Tycker dock det är synd att du verkar ha förutfattade meningar om vissa människor, är så glad att jag inte tänker som du. Då hade jag kanske missat att lära känna så mycket folk. Men som det är, alla är olika- du tycker som du vill och jag som jag vill.
Börjar också fundera på hur jag verkar för omgivningen.. Vore spännande att veta hur jag uppfattas! Haha

LADY DAHMER
2011-09-10   ?   10:36:15

EMMA jag tycker att vi ska börja granska de ord som används för att beskriva kvinnor oavsett om vi blir glada av dem eller inte. Jag tycker att vi ska börja ifrågasätta de begrepp som används om oss och uppmärksamma att kvinnor ofta reduceras till sexobjekt och att kvinnor ofta är sin kropp.

Jag ser även ett stort problem i att väldigt många kvinnor lever för mäns bekräftelse.

Emma
2011-09-10   ?   10:38:46

Jag lever inte för mäns bekräftelse. Men jag blir glad när någon säger att jag är sexig. Blir du ledsen när de säger att du är sexig?

jenna
2011-09-10   ?   10:39:35

Ja ordet milf e ju lite tragiskt... jag menar alla människor gillar sex, oavsett om du är pappa mamma mormor eller farfar. Jag blev sur igår när jag var på Ica med ungarna, då jag hör 3 tonåeingar som säger "åhh fan inte illa för en små barnsmorsa" "idioter" fick dom till svar!

LADY DAHMER
2011-09-10   ?   10:39:56

emma nej jag blir inte ledsen men du verkar missa poängen

Sofia
2011-09-10   ?   10:40:30

MalinÖ:
Jag ser det dock inte som förutfattade meningar. Det är erfarenheter jag har samlat på mig genom åren när jag har varit mer öppen.
Jag har bara fått lära mig att min personlighet och mina intressen väldigt sällan passar ihop med en överviktig människas.
Det bottnar nog i att man prioriterar så olika saker.
Jag har dock inget emot överviktiga så länge jag slipper vara tillsammans med en och så länge det inte blir någon vänskap. Att vara bekant går alldeles utmärkt.

Det är faktiskt kul att fråga runt lite hur man uppfattades vid den första anblicken. Det finns så många situationer då det är avgörande så det kan vara värt att ta reda på :-)

Emma
2011-09-10   ?   10:43:32

Vad är poängen då? Jag ska inte bli glad över att de tycker att jag är knullbar? Är det dåligt att vara knullbar? Och jag lever då inte upp till något ideal. JHag känner mig inte som ett objekt bara för att jag får en komplimang för mitt utseende.

LADY DAHMER
2011-09-10   ?   10:48:39

EMMA skitbra att DU inte gör det. Men faktum ÄR att kvinnor objektifieras. Och att väldigt många kvinnor mår dåligt av det. Och att det i sin tur har negativa verkningar i samhället.

2011-09-10   ?   10:50:15

EMMA varför blir du glad av att andra män ser dig som knullbar?

Maria
2011-09-10   ?   10:54:19

But LD, the term DILF is just as used, if not more (at least outside Sverige), and it's certainly not about giving birth or having a certain appearance. I know it's not the same 'cause men and women are not judged by the same standards, but I think that, in this very case, things are meant to be taken more lightly. I don't like the use of any of those terms, but I don't find them offensive. They just sound stupid to me, not offensive.
I do agree 100% with your previous post though. I find it hard to accept and adapt to the women beauty standard in Sweden. Shaving private parts, getting fake breasts, wearing makeup 24/7, I didn't even think about that before because it's not something of public concern in my home country. I'm from Uruguay (south america), and this was quite a shock! I don't like the pressure I feel here. I think it's sad. I try not to read many blogs, newspapers or magazines because it drives me crazy. Thank God (if there was any) my Swedish husband couldn't care less, I wouldn't have married him otherwise!

[Sorry about the English. I feel like I'm spamming. I do understand Swedish but I can't speak it well enough (yet) to discuss stuff like this.]

Emma
2011-09-10   ?   10:56:59

Anonym: "Andra män"? Jag är kvinna, inte man.

LD: Så om man änvänder ett annat ord, t ex sexig, är det okej då? Du ogillar just ordet milf? Eller får man inte ge komplimanger alls? Du får ju bekräftelse av att din blogg blir nominerad i tävlingar. Det kan ju någon tycka är "ytligt". Men komplimanger för utseende får ingen bli glad för eftersom du har skaffat barn och gått upp i vikt och gått från sjukligt utseendefixerad till att intala dig att utseendet är totalt oviktigt.

Moa
2011-09-10   ?   10:58:20

Sofia: "Jag har dock inget emot överviktiga så länge jag slipper vara tillsammans med en och så länge det inte blir någon vänskap."

Det låter ju som en hyvens grej att lära eventuella barn också. Det som är så himla fint är ju att man kan använda samma fras till så mycket, typ, handikappade, invandrare, homosexuella, transor osv. Sjukt smart!

LADY DAHMER
2011-09-10   ?   10:59:51

EMMA det handlar inte om att man inte får ge komplimanger. Det handlar om att kvinnor objektifieras och reduceras till sina kroppar. Igen. Och igen. Och igen. Och igen.

Det finns en allmän norm att kvinnors värde mäts i hennes yttre och hennes förmåga att attrahera en partner. Ord som MILF upprätthåller den normen. Bland annat.

Emma
2011-09-10   ?   11:01:39

Fast är vi inte mycket mer än våra kroppar och vet om det, trots att komplimangen någon gång råkar vara ordet milf istället för sexig?

Johanna- En mamma på Limhamn
2011-09-10   ?   11:07:30     »   www.johannaolinnea.blogspot.com

Jag har kanske helt fel men jag har tolkat en MILF som en kvinna som TROTS att hon fött barn och är mamma lyckas vara så sexig att andra män än hennes egen vill ha henne. Att dessa kvinnor är något speciellt och måste identifieras eftersom de flesta av oss mammor är så j-vla nergångna och sletna.

Jag skulle inte bli ett dugg smickrad av att bli kallas MILF eftersom jag faktiskt skiter totalt i om andra män än min egen finner mig attraktiv. Jag klär mig aldrig någonsin för att att få uppmärksamhet, utan för att se proper ut.
När jag var yngre fick jag mycket komplimanger o jag uppfattade alltid de män som gav dem som totalt pantade i sitt sätt att bemöta kvinnor o bestämde mig snabbt för att sådan uppmärksamhet inte var något för mig.

Katarina
2011-09-10   ?   11:11:36     »   http://blogg.mama.nu/katarinaekholm/

MILF kommer fràn pubertala pojkar i USA. Som är attraherade av nàgons mamma. Alltsà nàgon jämnàrig kompis mamma. Därav "MOTHER" Id like to fuck. Inte bara en kvinna som har fött barn.

Sofia
2011-09-10   ?   11:13:55

Moa: Mina barn kanske inte alls är så intresserade av hälsa och fitness som jag och då blir det inget problem med dålig karaktär och lathet för dem.

För mig är det ett problem med sådana vänner. Jag klarar inte av den typen av personer som vänner alls.

Och när det kommer till att ha ett förhållande med någon som är överviktig kan jag ju inte rå för att jag inte tänder på fett. I mina ögon är det oattraktivt så att det skriker om det. Det blir även en personlighetskonflikt då jag är väldigt hurtig och aktiv, är benhård mot mig själv och tillåter inga utsvävningar alls.

Något jag inte vill lära mina barn är att gå emot vad de själva känner och vill för att behaga andra och göra så att andra inte tar illa upp eller blir ledsna. Man kan inte hjälpa vad man finner mer eller mindre tilldragande.

2011-09-10   ?   11:32:09

jag tycker att diskussionen blir konstig då DILF (dad i like to fuck) är ett lika etablerat uttryck. handlar inte om barnafödande, handlar om att yngre killar/tjejer tänder på äldre kvinnor/män.

Linnéa
2011-09-10   ?   11:42:01

Nu tycker jag dock att du har tolkat uttrycket milf lite bakvänt. Det är ju ett ord som används bland yngre killar om främst deras vänners mammor som är "fräscha" och sexiga för sin ålder. Har ju ingenting med själva barnafödandet att göra.
Nu kan jag ju inte veta vilken ålder de män du hört uttrycket ifrån är i, men jag kan inte riktigt ta illa vid mig när det kommer från unga pubertala killar i åldrarna 15-20.

Gardeeva
2011-09-10   ?   11:44:28     »   http://gardeeva.blogspot.com

Nja det finns väl inte så mycket sorgligt i att ta det som en komplimang att man anses vara knullbar, av det kön man vill knulla med. Det är klart att det är smickrande att folk tycker man är attraktiv. All positiv bekräftelse gör en glad. Och att ligga är väl en stor del av livet, typ, så det är väl kul att vara framgångsrik på den planhalvan.

Men jag kan hålla med om att det ibland är det enda som kvinnor ska vara. Knullbara. Det spelar lixom ingen roll om hon är en toppolitiker, spelar i landslaget i fotboll, har varit till månen, det är alltid utseendet man kommenterar. ALLTID. Och dom som inte tror mig läs gärna ngn intervju med ngn kvinnlig "viktig" person. Det är sällan prestationerna som är i fokus.

Ellieotts - tankar, bakning, pyssel, odling & livet
2011-09-10   ?   11:44:33     »   http://ellieotts.blogg.se/

Det är ju ett så jävla löjligt uttryck! Mest "till för" tonåringar kanske där mammor är väääldigt gamla?

Mammor är ju faktiskt en kategori människor som med 100% säkerhet har fått komma till.

Karin
2011-09-10   ?   12:00:35

Jag har aldrig tyckt att kommentaren "sexig" har varit speciellt tilltalande. Vacker, rolig, trevlig, fin, söt, smart osv känns som komplimanger för mig, men sexig... Näpp!

Kajsa
2011-09-10   ?   12:03:08     »   http://shitvadjaghatar.blogg.se/

Människor är kåta på varandra och vi kvinnor pratar väl lika mycket om knullbara män?

Om vi inte knullar varandra titt som tätt blir det ingen rolig värld att leva i.
Vi är objekt som ska attrahera det motsatta könet. Vad är det som är så svårt att förstå? Allvarligt. Sånna här diskussioner gör mig galen.

Gardeeva
2011-09-10   ?   12:03:54     »   http://gardeeva.blogspot.com

Men sen så spelar det ju ingen roll vad uttrycket i grunden betyder, det är ju hur det används som är relevant och här(i vår kultur) används det för att sammanfatta en kvinna som är mamma och snygg enl gängse normer. Oavsett ålder. Och det är nog främst det som åsyftas i inlägget kan jag tänka mig.

Mella
2011-09-10   ?   12:28:14     »   http://mariellefrojdh.blogg.se/

Min mamma kallade sig själv MILF en gång. Jag blev så chockad att jag nästan trillade ur stolen. Det visade sig att hon totalt missuppfattat vad ordet betydde. Haha, jag skrattar än idag åt det.

Men jag håller med dig. Tycker också att ordet känns rätt förnedrande.

Moa
2011-09-10   ?   12:32:55

Sofia. Nej, man kan inte ändra på vad man anser är attraktivt. Men att generalisera och ha fördomar på det sätt du beskriver tycker jag är riktigt trist. Och att sedan lära ut till sina barn att det är okej är ännu värre. Jag tycker inte att man lär ett barn att inte bara behaga andra genom att tro att det är okej att säga "jag vill inte vara vän med dig, för du är tjock och tjocka människor saknar karaktär och är lata". Tyvärr. Det går under samma kategori som homofober, rasister och annat pack i mina ögon.

...därför känns det kanske ännu bättre av att läsa hur öppen LD lär sina barn att vara. Shit vad härligt!

Annica
2011-09-10   ?   12:37:20     »   http://anniicanilsson.blogg.se/

Jag tar det som en komplimang. ;D

2011-09-10   ?   12:51:51

Låter du dina barn se alfons åberg?
titta på den här

http://youtu.be/akq69K828SA

Annika
2011-09-10   ?   12:52:44

Bakom varje skämt finns ett allvar säger du? Så du skojar aldrig? Jag utgår ifrån att du då anser att varje man som blir kallad lammkött av äldre kvinnor ( jodå, det uttrycket förekommer ) är också hemska? De ser ju bara de där männen som knullbara, de är ju unga och alla vet ju att unga killar baaara vill ha sex. Du bloggar bra, inget snack om den saken men ibland upplever jag att du överdriver något extremt.....

Jenn
2011-09-10   ?   13:10:12

Jag har aldrig känt mig gammal och sliten, varken nu som tonårsmamma eller förr som småbarnsmamma. Jag är rätt långt ifrån idealet, jag är överviktig, har brillor, är hårig, har glest mellan tänderna och "fult" (tunt, torrt, lockigt och frasigt) hår. Och jag blir kallad sexig, MILF, vacker, härlig med mera, av alla möjliga män, pojkar, killar, gubbar. Sen finns det säkerligen mängder med folk som tycker jag är oattraktiv, fet, ful bla bla, men det spelar liksom ingen roll. Jag personligen tar MILF som en komplimang, ett ord som sägs med humor, precis som att jag alltid har attraherats av yngre killar (redan när jag var 15) och skämtsamt kallat dem för lammkött.

Sofia
2011-09-10   ?   13:14:23

Moa: Det handlar inte om fördomar.
Det handlar om erfarenheter.

Mina erfarenheter säger mig att jag inte kan vara vän med någon som är överviktig då alla överviktiga jag någonsin har haft kontakt med har haft dålig karaktär och varit lata.

Jag föredrar nämligen att mina vänner och jag är på samma plan och delar intressen. Det blir så mycket trevligare då.

Därför har jag väldigt svårt att forma en positiv relation till någon som är överviktig.

Jag väljer själv vem jag vill umgås med och vara vän med. Jag sätter standarden.
Självklart lär jag mina barn att de inte behöver vara vän med någon de inte vill vara vän med.
Alla borde få möjligheten att välja istället för att bli ihoptussade med någon och tvingas till att tycka om alla personligheter och utseenden.

När min son frågar mig varför jag inte vill vara kompis med hans faster så säger jag inte att det är för att hon är tjock.
Jag förklarar att det beror på att vi är så olika till sättet och att jag inte trivs i hennes sällskap. Hennes utseende är ju en bieffekt av hennes personlighet, men hennes utseende skvallrar om hennes personlighet.

Det kommer alltid hand i hand.

maria
2011-09-10   ?   13:31:51

Haha , snacka om att vara upprörd för onödiga saker, det är ju en stämpel du aldrig kmr få i allafall så lägg din energi på normala saker istället.

Lo
2011-09-10   ?   13:33:58

Men ordet Milf handlar ju som jag förstår det inte om 30åriga män som kallar 30åriga kvinnor som fött barn för MILFAR för att de är sexiga TROTS barnafödandet utan mer om 17åriga killar som i vanliga fall mest kollar på 15-20åriga tjejer men upptäcker att deras kamrats 40-åriga mamma är riktigt snygg trots att hon är mycket äldre och dessutom mamma till en jämnårig kompis.

Motsvarigheten för män är ju en DILF. Dad i like to fuck.

Moa
2011-09-10   ?   13:44:00

Sofia, alla de du någonsin haft kontakt med? Stadig statistik, kan ju inte vara särskilt många eftersom du inte vill beblanda dig med dem. Lite grann som när människor med andra fördomar påpekar hur bögar, lebbar, judar, somalier, zigenare är, för de har ju faktiskt träffat typ ett par stycken och alla är likadana.

Jag umgås faktiskt inte alls med personer som delar exakt samma intressen som jag. Det skulle ju vara sjukt tråkigt! Men sedan så har jag ju ett ganska brett intresseområde och, shit, var härligt det är med människor som man får nya infallsvinklar och åsikter från! Man växer verkligen som människa om man går utanför sin lilla bubbla av perfektion.

Men vi får väl helt enkelt agree to disagree. Några människor kommer uppfostra sina barn med trångsynthet, fördomar och generalisering. Medan andra väljer att lära dem att se djupare än ytan, att inte avfärda en person som inte passar in i mallen om hur en bra människa bör se ut.

Sofia
2011-09-10   ?   14:10:33

Moa: Det rör sig faktiskt om ett större antal. Tro det eller ej. Annars hade jag aldrig kunnat bilda mig den uppfattningen jag har idag. Större delen av min släkt är överviktiga så därför träffas man bara under högtider osv men det förekommer aldrig vänskap längre av förklarliga skäl.
Under studietiden träffade man på en hel del kurskamrater som var överviktiga.
Under mina 15 år i arbetslivet har jag också stött på en del och för att inte tala om hur många jag har träffat på i privatlivet.

De erfarenheter jag har av överviktiga människor säger mig fortfarande att de är lata och har dålig karaktär och nu har jag tröttnat på att ge tjockisar chanser att visa sig vara annorlunda.

För mig är det viktigt med liknande intressen.
Kropp, fitness, hälsa och skönhet står väldigt högt på listan. Sedan finns det såklart mindre områden att dela upp inom de större.

Jag vill gärna motionera tillsammans med vännerna, gå på spa, resa osv.

Överviktiga människor tenderar att hela tiden hitta ursäkter och undanflykter.

Åh jag har så ont benet så jag orkar inte gå. Vi kan väl fika istället eller äta en bit mat?

Nej, jag vill inte följa med på spa för jag skäms över min kropp och gillar inte att klä av mig inför andra.
Nej, jag törs inte gå till gymmet för jag är rädd att alla stirrar på mig.
Nej, jag vill inte resa till ett varmt ställe där man måste klä av sig så mycket.
Nej, jag får ont i benen av att åka skidor och snowboard.
Nej, jag kan inte följa med och rida för det finns ingen häst som orkar mig.
Åh, nej inte gå ner på stan. Det är ju 4 km. Kan vi inte ta en taxi?

Jag är så otroligt trött på att höra de här ursäkterna. Gärna vill de också gnälla över sin vikt och tycka lite synd om sig själva samtidigt. Att göra något åt det är såklart uteslutet.

Självklart söker man sig då till människor som aldrig skulle komma på tanken att bara hitta undanflykter.
Vill de sitta i soffan och mysa ner sig framför en film är det fine för mig, men räkna inte med att jag har plats för sådana människor i mitt liv.

Sedan kan du kalla det fördomsfullt eller vad du vill. Det bekommer mig inte för jag vet ju hur det egentligen ligger till.

Däremot tänker jag inte sticka under stol med att jag är aningens ytlig, men det tycker jag är helt okej att vara då det är en sådan stor och viktig del av livet och jag vill gärna att det fortsätter att vara så.

Du verkar se allt i svart eller vitt.
Bara för att jag inte vill vara vän med överviktiga personer så lär sig mina barn att rata dem också.
Det verkar ju väldigt troligt när jag aldrig ens har tagit upp deras utseenden som orsak till varför jag inte vill vara deras vän.

Här kommer det dock alltid att vara okej att välja bort något pga utseendet. Det är en mänsklig rättighet. Sedan kan man faktiskt sköta det snyggt utan att såra någons känslor.

LADY DAHMER
2011-09-10   ?   14:14:38

SOFIA men om tjockisar nu är så himla ointressanta på alla plan... varför läser du min blogg? Du är hemskt välkommen, missförstå mig inte, men vad kan jag som är tjock ge dig?

Caroline
2011-09-10   ?   14:26:55



Med MILF menas inte mammor bara så där utan någon som är gammal nog att vara din mamma som du vill ligga med. Pojkar som tänker på äldre kvinnor, som alltså visst har sexappeal. Det är inte avsett att tolkas rakt av som mammor som jag vill ha sex med. Inte : alla som fött barn som jag ändå vill ha sex med.

Objektifieringen är inte enbart riktad mot kvinnor, se alla vackra pojkar i filmer, affischer med pojkar, pojkband, kalendrar med brandmän/bönder. Jag tycker inet att frågan går att se på enbart ur kvinnoperspektiv utan överallt pågår det. Män ska alltid vilja ha sex, älskar sex, tänker bara på sex, det är en föreställning. Det finns sexspalter överallt, löpsedlar och så vidare om hur man får bättre sex, mer sex. Könen ställs mot varandra hela tiden.

Katja
2011-09-10   ?   14:31:27

Jag känner ett gäng tjejer (ej vänner sinsemellan) som skämtar om PILFs - "professor i'd like to fuck". Tjejerna pluggar eftergymnasialt. Tyvärr ser jag inget annat än collegehumor i uttryck som MILF, PILF o d. De är ju liksom freudiga. Och ja, naturen har sett till att attraktionen vanligen riktas mot yngre personer, fortplantning you know. Tough luck, men alla är inte PK nog att tycka att alla är lika attraktiva - därav stratifiering. Du gillar dock inte objektifiering, men jag finner det inte BARA negativt. Människor ÄR djur - på ont och gott.

Jenn
2011-09-10   ?   14:31:31

Sofia, tänk dig att du har en vän. Som är som du vill att dina vänner ska vara, hälsosamma, röra på sig, hitta på saker, vara mån om utseende osv. Och så blir vännen sjuk, är tvungen att äta starka mediciner (jo, man kan bli sjuk utan att vara överviktig) och går upp i vikt. Viktökningen medför att hon känner sig obekväm med sig själv, kanske blir deprimerad, orkar inte motionera längre, vill inte gå på spa och på gym. Hon kanske förerdrar att vara hemma och äta en god middag istället för att gå ut och dansa. Sjukdomen kanske gör henne trött och orkeslös, viktuppgången kanske gör att hon får ont kroppen. Slutar du vara hennes vän då?

Sofia
2011-09-10   ?   14:38:48

LD: Jag behöver ju inte vara din vän för att läsa vad du skriver.

Jag fick faktiskt en länk till din blogg i mailen. En bekant till mig tyckte att jag skulle läsa den och få mig ett gott skratt.

Sofia
2011-09-10   ?   14:45:03

Jenn: Tyvärr skulle jag inte orka med en sådan människa.
Jag har haft ett par sådana vänner som har gått från att vara tipp topp till att bli risiga för att de mår dåligt.
Den personligheten de utvecklar under sjukdomstiden är en personlighet jag inte klarar av att umgås med.
Det finns inget livligt och glädjande med en sådan människa.

Så ja, jag drar mig undan, slutar att höra av mig och till sist förlorar vi kontakten helt.

Det låter säkert skittaskigt, men jag tänker inte dras med i träsket för det är precis vad som händer. Deras nedstämdhet smittar av sig så att även jag börjar må dåligt av personens sällskap.

Med säkerhet kan jag dock säga att de vänner som har blivit på det här sätet har haft många fler vänner utöver mig så att en försvinner kan inte ses som en förlust. Då har de gott om människor omkring sig som klarar av att de är som de är.

linnea
2011-09-10   ?   14:45:04

hej ladyn!
du, det hade varit jättekul att höra din vinkel på det här med en "manskanal" på tv

http://nojesguiden.se/blogs/parisa/hoppas-att-det-blir-som-serien-oz

Jenn
2011-09-10   ?   14:50:10

Sofia, jag förstår att du skiter fullständigt i vad en okänd människa, och även människor som du känner/är släkt med osv, tycker om dig, men ändå: Jag tycker du framstår som en riktigt vidrig människa, jag tycker det är synd att du har barn, och jag är fruktansvärt tacksam att jag inte har en sån som du i min närhet.

Sofia
2011-09-10   ?   14:54:13

Jenn: Du har helt rätt i ditt antagande. Jag skiter fullkomligt i vad andra anser om mig.

Det är faktiskt inte mitt ansvar att se till att andra känner sig omtyckta och har det bra. Därför kör jag mitt eget race.

LADY DAHMER
2011-09-10   ?   14:57:51

SOFIA nej men nåt ger jag ju om du ändå är här och läser? Fast jag är tjock?

Fast du kanske bara är här för att skratta åt mig? (om jag tolkar "ett gott skratt" rätt)

LADY DAHMER
2011-09-10   ?   14:58:01

SOFIA nej men nåt ger jag ju om du ändå är här och läser? Fast jag är tjock?

Fast du kanske bara är här för att skratta åt mig? (om jag tolkar "ett gott skratt" rätt)

Ihja
2011-09-10   ?   14:58:26     »   http://ihja.blogg.se/

Jag trodde också att Milf syftade på äldre kvinnor från ett småpojksperspektiv?
Det kan ju såklart kännas lite fördömande när man blir sedd som morsa snarare än den person man var innan och ännu är.
Men. Utsidan spelar roll för många, de flesta vågar jag nog säga. Och spec när man är småbarnsförälder är ju risken stor att man går ut med ringar under ögonen efter sömnlösa nätter (som jag själv), och jag ska ärligt talat säga att jag är så pass påverkad av omvärldens ideal så jag skulle nog mysa lite om någon kallade mig det när jag blir äldre. Inte nu kanske.

Från det ena till det tredje, Natashja, jag gillar din blogg och läser den varje dag. Men på sistone tycker jag att negativiteten tagit över här. Blanda in mer Trollet och Korvas, mer vardag, hur gör ni, vad gör Ninja på dagis osv. För jag vill gärna fortsätta läsa ;)

Fian
2011-09-10   ?   14:59:13

Fy fan vad ledsen jag blir när jag läser det sista du skriver Sofia.

Du visar tydligt att du bara är en person som finns när allt är bra, men är ingen att lita på när det blir jobbigt. Det är i de svåra stunderna man ser vilka ens riktiga vänner är. En riktig vän ställer upp i vått och torrt, finns där och stöttar.

Jag hoppas för dina vänners skull att de aldrig får de jobbigt eller blir sjuka.

MalinÖ
2011-09-10   ?   15:00:34     »   http://malinspng.blogg.se/

Håller med dig Jenn! ju mer Sofia skriver och försöker förklara desto mer kan jag inte förstå henne för 5 öre..
Hur faan kan man lämna en vän som blir sjuk och deprimerad?! Bland det mest egoistiska som finns. Jag vet själv, har förlorat många iom vissa problem..

Jenn
2011-09-10   ?   15:00:37

Sofia, sjukt vad olika man kan se på livet och sina medmänniskor. Jag ser det som mitt ansvar som människa att göra mitt bästa för att andra ska ha det bra och må bra, i förlängningen så gör det att jag mår bra. Vi tar hand om varandra helt enkelt. Solidaritet.

MalinÖ
2011-09-10   ?   15:04:20     »   http://malinspng.blogg.se/

Sofia: Även om du har all rätt att köra "ditt race" så är väl inte det en ursäkt att vara elak och trycka ner folk?! Det är en sak att stå för den man är och vad man tycker, en helt annan att bete sig som en elak bitch som bara tänker på sig själv!!

MalinÖ
2011-09-10   ?   15:05:51

btw Sofia: hur skulle du känna om alla dina vänner lämnade dig om DU åkte ner i en spiral?
För om du bara umgås med folk som är som du, då måste väl de vara lika ego?

CrimsonAnna
2011-09-10   ?   15:05:59     »   http://metalanna.blogspot.com

@Moa: "Man växer verkligen som människa om man går utanför sin lilla bubbla av perfektion". Så otroligt fint skrivet:thumbup:

Julia
2011-09-10   ?   15:11:20

Sofia: fy vilken vidrig människa du verkar vara. Alltså jag förstår inte ens dina resonemang och tankar.

Jag tror att alla tjockisar skall vara glada över att de slipper vara vän med en som du.

MammaMy
2011-09-10   ?   15:21:27

Det är sin sak att känna attraktion till någon, men man behöver inte reducera personen till ett objekt som duger eller inte duger utifrån en funktion. Jag har inget intresse av att veta om andra tycker att jag är "knullbar" och jag är mer än min knullbarhet. Jag skulle adrig acceptera att kallas milf. Jag har för fan barn och ett ansvar att lära dem självrespekt!

Sofia
2011-09-10   ?   15:22:16

Pinsamma är vad ni är. Inget annat.

Inte i något inlägg här har jag skrivit någon kränkande eller elakt. Ni lever verkligen i en fantasivärld med stora fluffiga moln där alla doftar rosor och allt är vackert.

Verkligheten ser inte ut så. Verkligheten är lite mer rå än vad ni föreställer er.

Om vänskap innebär att man ger av sig själv så pass att det inte finns så mycket kvar av en själv så vill jag inte vara någons vän.
Alltid och åter alltid kommer jag att sätta mig själv i första rum då jag är bland de viktigaste personerna i mitt liv. Endast mina barn kommer före.

Min vänner är mina vänner, men knappast på bekostnad av mitt eget välmående. Om en vänskapsrelation får mig att må dåligt så drar jag. Självklart. Jag behöver nämligen finnas till för mig själv och mina barn.

Vänner som hela tiden ältar om hur jobbigt allt är, hur dåligt de mår, hur orättvist livet är osv är energitjuvar och jag orkar inte med sådana.
Aldrig att jag tänker skämmas för det.
Det finns inte på världskartan.

Ni är också ena riktiga energitjuvar med ert ältande och gnällande. Så jag lägger energin på en joggingtur istället så kan ni dadda vidare i er fantasivärld.

Amalia
2011-09-10   ?   15:28:18

Jag är förbannad på dig, förbannad för att du har fått mig att sätta på mig dom där jävla genus-glasögonen du tjatar om hela jävla tiden.
Nu ser jag det du skriver om i allt, hur flickor hyschas och pojkar hyllas.
Hur flickor inte får "pilla" sig därnere för att det är äckligt, och hur gulligt det är när lilla Lukas drar i snoppen.
Hur Disney, mitt älskade Disney sätter kvinnan i den flirtiga positionen som genom sin kropp ska fånga sin man - enbart sin kropp.
Hur en ensamstående far hyllas som en hjälte som klarar av att ta hand om sitt barn när modern gått bort. En mor i liknande situation är det bara synd om, men en man hyllas för att han är så stark och manlig och klarar av att ta hand om ett barn och ett hushåll själv. Kvinnan som blir själv är ju liksom "född in i det".
Jag ser allt och kommer aldrig förlåta dig. Jag trodde världsproblemen handlade om svält, fattigdom i allmänhet och krig. Det handlar om så mycket mer.

Hen i min mage sparkar varje dag, och jag mår illa. Hur fan ska jag kunna fostra ett barn in i den här världen? Som om jag inte hade nog att fundera på inför ankomsten. Det handlar inte längre om att jag redan får försvara inför folk att jag har valt rosa innertyg i barnvagnen. "TÄNK OM DU FÅR EN SON"
Jag kommer dela ut högerkrokar. Från scratch. Piss.

Sitter och hoppas att du kommer slänga ur dig massa mer jag anser vara nonsens, för den dagen jag börjar hålla med dig om allt mer kommer jag fan börja stalka dig.
Du är en förebild, pionjär och en fantastisk människa alla borde träffa! :love:

Viola Morina
2011-09-10   ?   15:45:16     »   http://mummyfied.blogg.se/

Eftersom det heter "Mother I`d like to fuck" bäddar det fritt för egen tolkning av vad som anses sexigt, det behöver inte ha med något rådande knullbarhetsideal alls att göra.

Sen är det självklart onödigt att slänga med ordet till folk man inte känner, men man kan endå uttrycka att någon är sexig utan att det sker på bekostnad av den personens alla övriga fina egenskaper.

huh
2011-09-10   ?   15:47:17

Fantastisk kommentar av Amelia, känner igen mig.

Men du Sofia. Jag har väldigt svårt att respektera dina åsikter, i varje fall hur du väljer att uttrycka dig. Det du säger är att du inte gillar lata, slöa och negativa energitjuvar men det som hörs är att du aktivt väljer bort tjocka människor. Att du inte bekantar dig med överviktiga.
Jag har personligen höga krav på folk och oftast tycker jag att den ena är för tråkig och den andra för ointressant. Människor är överlag rätt mediokra medelmåttor men jag älskar när jag hittar guldkornen. De med humor, de som kan tänka och tycka och ha åsikter. De där spännande personerna som det händer grejer med och som man liksom vill riva varje oupptäckt sida ur.
Jag väljer bort människor, jag väljer mina vänner men jag har aldrig någonsin valt bort människor för deras hudfärg, klädstil, hårfärg eller underhudsfett skull.

Om jag träffar tio människor under en dag tycker jag att nio av dessa inte tilltalar mig. Nio av dessa är åsiktslösa, självupptagna miffon som bara bryr sig om ytlighet och att konsumera. Och jag kan lova dig att jag skiter blankt i om den tionde är en tjockis.

sara
2011-09-10   ?   15:51:18

vill bara påpeka att det inte handlar så mycket om "mother" i like to fuck. ordet används mer i sammanhang som när det är en äldre kvinna som ser bra ut.

Tina Wedin
2011-09-10   ?   16:24:40     »   http://www.tinawedin.se

Jag tar det som en komplimang, blir glad när jag blir kallad MILF... för de flesta mammor förfaller när dom fött barn..skiter i hur dom ser ut, skiter i att träna (blir feta vilket inte är bra för hälsan), slutar att göra sig fina av nån anledning, ovasett om man gör sig fin för sig själv eller andra så vill de allra flesta vara fina, se fräsha ut helt enkelt. Oavsett vikt, kön osv så är det äckligt att se ofräsch ut, man tänker lucktar svett och inte borstat tänderna typ.

Det jag vill säga är att många mammor ser ofräsha ut, nej det är varken tilltalande eller fräscht med skitigt hår och bebis spya på axeln. Menar naturligtvi inte alla mammor, men att då få en komlimang som MILF gör mig bara glad :-d

Tina Wedin
2011-09-10   ?   16:34:17     »   http://www.tinawedin.se

Jag förstår precis hur du tänker Sofia, det är fruktansvärt jobbigt att umgås med människor som bara gnäller jämt. Man orkar inte hur mycket som helst, sen om den personen är tjock eller inte spelar ingen roll i huvudtaget.

Tina Wedin
2011-09-10   ?   16:36:07     »   http://www.tinawedin.se

Här har ni svaret på vad MILF är

MILF kan syfta på olika saker:

Moro Islamic Liberation Front, en muslimsk frigörelsegrupp på Filippinerna.

Monsters, Inc. Laugh Floor, en attraktion på Disney World i Florida.

Mother I'd Like to Fuck (eller Mature I'd Like to Fuck), ursprungligen ett begrepp inom porren, och senare etablerat i populärkulturen. Det syftar på en sexig medelålders kvinna. MILF har sedan länge varit en vedertagen term inom Internetporren, men populariserades först genom American Pie-filmerna
:thumbup:

Emma Kaagaard Kristensen
2011-09-10   ?   16:51:23     »   http://emmakaagaardkristensen.blogg.se/

Jag håller med Apan här... humor kvinna humor! ;-P

Och det är något som ofta sägs med glimten i ögat och inte för att nedvärdera, kränka eller göra någon ledsen.

Det är ju ett sätt för yngre killar att säga att en äldre kvinna är sexig that's it...

Jag personligen gillar när människor tycker att jag är rolig, smart, snäll... men om någon tycker att jag är sexig som fan så blir jag faktiskt glad för det med... och det är inget jag ber om ursäkt för!
Jag trivs rätt bra i min kropp och tycker själv att jag är rätt så sexig så varför skulle andra inte göra det för? :-D

Emma Kaagaard Kristensen
2011-09-10   ?   16:57:24     »   http://emmakaagaardkristensen.blogg.se/

Btw, Katarina har helt rätt... jag tror ordet kommer ifrån typ första american pie filmen från typ 1999... och som Katarina skriver- det är när en jämnårig kompis tycker att ens mamma är sexig.

Frida D
2011-09-10   ?   19:17:44     »   http://whirlingdreams.blogspot.com

SOFIA.
Har suttit och läst igenom denna diskussion och när du nämner att du inte har sagt något kränkande hajade jag till; för det tycker jag att du har. Du drar alla över samma kant, du säger att "tjockisar gärna får sitta inne med sin chipspåse", ungefär. Jag kan säga detta: alla "tjockisar" gör inte detta. Vet du att vissa tränar och tränar och försöker äta hälsosamt men ändå inte kan gå ner i vikt, men ändå lever ett väldigt aktivt liv? Min moster till exempel: hon är överviktigt, men hon rör sig ständigt. Hon har en sjukdom, hon har fel på sköldkörtlen som gör att hon inte kan förbränna det hon äter. Nu får hon medicin emot det, men de är fortfarande en kamp. Hon är LÅNGT ifrån lat, även om hon är stor/tjock/överviktig.

Så att döma en person efter utseendet på det viset låter korkat, tycker jag. Att du inte vill umgås med människor som inte delar dina intressen kan jag förstå, även om jag själv har vänner med helt olika intressen än jag. Men om det visar sig att dendär tjockisen verkligen ÄLSKAR att träna och motionera då, duger den då att umgås med?

Sofia
2011-09-10   ?   20:01:49

FridaD: Jag tvivlar på att någon tjock människa anser att det är kränkande att jag inte vill vara deras vän eller lära känna dem.

Det med chipspåsen är helt och hållet din egen tolkning då man kan sitta i soffan och mysa utan chips.

Hittills har jag inte träffat någon överviktig människa som tycker att det är lika viktigt och roligt med hälsa/fitness/motion som jag gör.

Den dagen jag träffar på en överviktig människa som inte bangar för att springa 15 km en söndagsmorgon, hänga med på marathon osv skulle jag kanske omvärdera mina erfarenheter. Men i dagsläget tycker jag inte att det är värt att lägga ner energi på att lära känna en överviktig människa då de bara gör mig besviken gång på gång. Då är det bättre att avstå och istället lägga krutet på de jag är säker på delar mina intressen.
Jag tror faktiskt att alla överviktiga håller med mig i den saken för det kan inte vara roligt att funnit en ny vän och sedan bli slängd i soporna för att man hellre gör andra saker än motionerar och prioriterar hälsa högt.

Jag vill inte vara någons viktcoach, PT eller bollplank vad det gäller vikt och eventuell sjukdom.
Istället väljer jag vänner som redan befinner sig på samma plan och så utgår jag från det.
För mig blir det en mycket trevligare upplevelse då, och det blir det säkert för andra med.

En annan Emma
2011-09-10   ?   21:03:44     »   http://kickensblogg.se

Ha ha! Snacka om att leta upp saker att irritera sig på! Som sagt tidigare har detta uttryck mer med ålder än utseende att göra. (Å nej, det är inget ord jag hetsar upp mig över. Alls.)

Frida D
2011-09-10   ?   21:26:01     »   http://whirlingdreams.blogspot.com

Sofia:
Jag kan säga att om jag hade varit stor/tjock så hade jag tagit väldigt illa upp av de där. Men fine. Du tycker som du gör. Jag brukar acceptera folks åsikter även om jag inte förstår mig på dem det minsta.

Petra L
2011-09-10   ?   21:41:46

Det är fruktansvärt, det är vad det är. Skulle någon kalla mig MILF skulle jag bli äcklad och förbannad. Som om deras bedömning av att jag är knullbar skulle vara en komplimang - mitt värde mäts inte på det tarvliga sättet.

Apan - du är ju för sorglig om du ser något roligt i en sådan titel. Men du kanske gillar Björn Rosenströms "Vi är pojkarna som busar" också?

heloo
2011-09-10   ?   22:21:41     »   http://heloosblogg.wordpress.com

Själv har jag upptäckt att människor som är fixerade vid sin kropp och fysiska prestationer är det för att kompensera för att deras intelligens och inre förmågor är nästintill obefintliga.

Såsom bevisats här i kommentatorsfältet idag.

louise
2011-09-10   ?   23:50:47

Sofia, jag måste säga att det är riktigt uppfriskande att läsa dina kommentarer! Jag vet precis vad du menar. Nu är jag förvisso själv överviktig, men jag känner igen situationen från annat håll. Jag har vänner som grävt ner sig i sina egna sorger, blivit alltmer deprimerade och jag undrar vad de trodde resultatet skulle bli efter så mycket fokus på det negativa... Precis så är det ju med övervikt och ett ohälsosamt leverne också. Det tär på en med tiden att umgås med någon som mer eller mindre väljer att leva ett dåligt liv. Man måste välja bort människor. Det gör vi allihopa. Den enda skillnaden är att Sofia är helt ärlig med vad hon gör.

Monica
2011-09-11   ?   00:54:35

Sofia: Du har nog tränat bort större delen av din hjärna!

Jag
2011-09-11   ?   01:20:22

sofia

Jag skulle vilka veta vad du skulle göra om dina barn blev överviktiga, må dålig, behöver stöd?

Om dom hellre vill sitta hemma i soffan och glo på film och bli tjocka?

Skulle du lämna dom också? Om dom suger ut din energi...

Sophie
2011-09-11   ?   05:43:27

Jag blev kallad MILF innan jag fick barn. För att jag var äldst bland mina vänner. Även tjejkompisar sa MILF om mig. Ordet känns därför ganska avdramatiserat för mig. Men jag förstår din poäng!

Johanna
2011-09-11   ?   08:11:53     »   http://www.johannaolinnea.blogspot.com

Heloo: Klockrent! :thumbup:

Sofia
2011-09-11   ?   09:44:16

Jag:
Blir mina barn överviktiga så är de fortfarande mina barn. Jag har inget intresse av att släpa med mig mina barn till gymmet, ut i spåret, på marathon osv.
Blir de sjuka så är jag fortfarande deras mamma för att det är min förbannade skyldighet att finnas för dem så länge de går i skolan och bor hemma.

Jag har inte det obligatoriska ansvaret gentemot andra människor. Mina barn är det viktigaste som finns för mig. Andra människor är väldigt oviktiga.
Jag skulle tex aldrig riskera mitt eget välmående för en väns. Jag skulle aldrig gå i graven för en vän, men jag skulle göra det för mina barn varje dag utan att tveka.

Jag förstår inte ens var du vill komma med detta jämförande. Det är väl klart som korvspad att mina barn och mina vänner ligger ljusår ifrån varandra.

Naivt av dig att tro något annat.

Elin F
2011-09-11   ?   11:21:35     »   http://www.elinikiruna.blogspot.com

Jag är förhoppningsvis en milf....
....för min karl =) annars hade det varit tråkigt om man inte fick en påsättning med jämna mellanrum ;)

Michis
2011-09-11   ?   11:29:24     »   http://michaeala.blogg.se/

Asså jag kollar mkt på porr och jag skulle då inte ta det som en komplimang om ngn kallade mig milf. Jag skulle instinktivt ta det som en förolämpning, för jag kopplar det så mkt med porren. Som om ngn på stan skulle fråga om jag ville ha en bukkage lr hur d nu stavas,, eller om jag vill köra en gagging.

Linda
2011-09-11   ?   13:01:22

Aldrig tänkt ordet milf som kränkande. Snarare som en söt komplimng. Tycke det är mer humor i ordet o inget att haka upp sig på. Skulle mer än gärna uppfylla kriterierna som milf.

louise
2011-09-11   ?   13:11:26

Michis: bukkake...

Talar vi om ordet milf i sig eller den hypotetiska situationen att en främling på stan (just på stan också, av alla scener i livet) kallar en för milf?

Jag har ingenting emot ordet sexig. Men det gör mig varken positivt eller negativt inställd till att en främling kallar mig det.

Emschen
2011-09-11   ?   14:13:58     »   www.emschen.se

Om ni MILF inte syftar på mödrar utan på en äldre kvinna så borde väl FILF (Father) också finnas? Eller det behövs inte ett uttryck för kvinnor som vill knulla med äldre män? Nä just det ja, det är ju så accepterat i vårt samhälle. Det är väl nästan så att mannen ska vara äldre eller?
Om nu någon tycker att jag är knullbar så kan dom väl bara säga det rakt ut till mig istället? Fan va läcker du är eller sketa sexig osv. Varför måste det alltid komma ett "nytt" ord/förkortning för allting?

Ang. lammkött så ja jag säger nog det mest när jag vill vara lite förnedrande. Och då har jag ändå en sambo som är åtta år yngre än mig. Så när han kallas för lammköttet så tja då är vi inte riktigt på god fot med varandra.

LD - jag pillar din blogg, inte så att jag alltid håller med dig men fan vad jag gillar att du skriver!

Shaw - Holy mother of Cow
2011-09-11   ?   16:22:56     »   http://shaw.blogg.se/

Emschen: Det finns ett för äldre män också. DILF.

För övrigt bryr jag mig inte nämnvärt om ordet "MILF". Bara ett ord som småkillar använder när de ser en äldre snygg kvinna - behöver inte ha någonting med en mamma att göra. Ungefär som "cougar" eller "lammkött" ...

louise
2011-09-11   ?   16:39:21

Glöm inte GILF. Granny porn!

Anna
2011-09-11   ?   21:58:15

Det finns väl inga "normala" vuxna män som använder det ordet om det inte är med glimten i ögat? Jag arbetar på ett väldigt mansdominerat ställe och där skämtar vi om DILFar med.
Kanske ska komma ihåg att det är ett yttryck som används av ungdomar (som inte har en aning om vad det innebär att få barn) som syftar på någons kompis mamma! Hade de menat någon annan hade de använt en annan term. Och om man tänker på hur många kvinnor som faktiskt inombords känner sig väldigt osexiga efter att de fått barn så ser nog de det som en komplimang. Försök sluta att försöka få allt till kvinnofönedrande saker. Det finns säkert fullt med folk ni inte vill ligga med, ni har bara ingen benämning på dem ni vill ha sex med. Var glada att någon vill ha er, det finns ju faktiskt folk som inte får ligga!

Emschen
2011-09-11   ?   22:39:37     »   www.emschen.se

Så Anna, jag ska bara vara tacksam och ta emot? Var glad för att någon vill ha er, det finns dom som inte får ligga? Men seriöst?! Ska jag vara tacksam för att någon vill sätta på mig? Ska jag vara tacksam för att jag är knullbar även nu efter att jag har blivit mamma?
Tack du alltid efter sex? Tack för att du ville ha sex med mig eller vad säger du?
Jag är tacksam för att jag har hittat en partner att dela mitt liv med men inte fan är jag tacksam för att killar har satt på mig tidigare.
Är det något jag isf ska vara tacksam för så är det väl att jag har fått en sexlust och jag får lov att välja mitt sexliv själv!

MaryCaroline
2011-09-14   ?   01:02:39     »   http://marycaroline.blogg.se/

Usch, inte alls okej med MILF! Tycker det är vidrigt rent ut sagt!

Jenny
2011-09-23   ?   22:41:27

Jag kan gilla att bli kallad just det, men bara av 1 person & det är min man, skulle nån annan säga det till mig skulle dom få en fet höger.
Min man säger det inte på blodigt allvar heller utan mest för att jag brukar snegla åt hans håll när han säger det men visst känns det bra att det kommer från just honom också när man har 11år i bagaget ;)






- Jag besvarar kommentarerna i min egen blogg.

- Otrevliga kommentarer typ "Du är äcklig!" kommer raderas och IP'n kommer att blockas. Idioter vars enda syfte är att vara otrevlig är nämligen inte välkomna här.

- Spam och kommentarer enbart i reklamsyfte raderas och IP'n blockas. Ev. så spammar jag tillbaka. Med råge.

- Har du kritik att framföra så är det givetvis både helt ok och välkommet bara det är någotsålunda konstruktivt.


- Innan du kommenterar,glöm inte att prenumerera på min blogg! Du vill väl inte missa några inlägg? Nej, tänkte väl det. Klicka på ikonen!

bloglovin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:


Trackback