Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Genus, Feminism, No Poo, Dahmer!

Saker som får mig riktigt arg

Det finns väldigt många obehagliga människor. Människor som är tomma och ytliga och äckliga och ett slöseri med resurser. Människor som borde tvångsteriliseras för en del av dem har barn som de begår vidriga övergrepp på. En av dem är Isabel Adrian. Hon klär sin ettåriga dotter som en rosa prinsessbakelse och kronan på verket är givetvis att ta hål i öronen.

Jag hatar sällan. Men sånt här tänder ett helvetiskt och mordiskt hat inom mig. Jo. Titta klart. Se vad vissa utsätter sina barn för. Och för vad?




Jag fick själv hål när jag var sex månader. Jag använder dock aldrig örhängen.






Kommentarer
Lina
2011-09-05   ?   19:31:33

Värre att se på än den läskigaste skräckfilmen. Satt med handen framför ögonen också, precis som jag gör när jag ser nåt läskigt i en film...

Linda
2011-09-05   ?   19:39:41

Jag tycker det borde vara förbjudet att göra sånt på små barn, det är ju knappast barnen själva som vill det. Sen kanske det inte läker som det ska heller för ungar pillar ju på det och leker och kan riva upp det. Det är ju bara att plåga dom, barnmisshandel är vad det är.

BAMBI
2011-09-05   ?   19:40:23     »   http://bambi.blogg.se/

Jag reagerade på den scenen också när dom visade förra veckan vad som skulle komma på Hollywood fruarna. Har bloggat förut om människor som tar hål i små bebisars öron... riktigt hemskt. Och ännu värre är att hon inte ens är där och tröstar sin lilla bebis som hon utsätter för sånt!!!

Angående imorgon - jag är dunderförkyld men jag ska nog ta mig dit ändå (om inte du har bacillskärck). Vi kan prick 11, så är vi säkra på att få bord!

märta
2011-09-05   ?   19:43:17

fy fan.

Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan. Nu med ny design.
2011-09-05   ?   19:43:43     »   http://ninaruthstrom.se

FY FAN JAG MÅR ILLA

Therese
2011-09-05   ?   19:43:50     »   http://www.tirren.se

F.y.f.a.n vilken vedervärdig människa. :S

Miranda
2011-09-05   ?   19:50:18

Usch, hemska människa som gör så mot sitt eget barn. Detta får mig att koka av ilska.

Hanna
2011-09-05   ?   19:51:21

Får ont i magen av att se det där!

Miss S
2011-09-05   ?   19:53:11

Fy faaan alltså! Jag mår illa!

C
2011-09-05   ?   19:53:52

Fy fan i helvete. Tvingade mig själv att titta klart. Det är ett övergrepp likaväl som något annat, ingen hänsyn tas till barnet. Det är för mammornas skull, vilket får mig att må illa.

Skrotmamman skrotar vidare - 14 mån mellan barnen och tillbaka på jobbet
2011-09-05   ?   19:54:06     »   http://skrotmamman.blogg.se/

Min första känsla i magen låg inte långt ifrån samma känsla när jag läser om kvinnlig omskärelse (stympning) av småflickor. Övergrepp på kropp.

Jag ser massor av småflickor omkring mig med små pärlor i öronen (har även sett en del pojkar med "en diamant" i ena örat)

Det kommer inte på fråga här. Jag har gjort hål i öronen typ 12 gånger själv (två gånger hos frisör, hmmm) och en nickelallergi senare så sätter jag ner min fot där.

Har funderat på 10-årsgräns för barnen om de skulle vilja, men ju mer jag tänker på det så tänker jag "18-år".

Skrotmamman skrotar vidare - 14 mån mellan barnen och tillbaka på jobbet
2011-09-05   ?   19:55:27     »   http://skrotmamman.blogg.se/

OCH, kom på. Vi hade en tjej i gymnasiet i klassen som INTE hade hål i öronen. Det var en väldigt stor känsla av WOW hos mig. WOW, hon hade stått emot! Det var så himla coolt! Oförstörd och valde att fortsätta avstå. Av egen vilja.

Essus
2011-09-05   ?   19:55:30

Det är vedervärdigt! Att man gör en sån grej (läs: plågar sitt barn) enbart för utseendets skull. Ungen är väl söt som den är? Stackare.

2011-09-05   ?   19:55:59

lilla goa bebisen :( hur kan man?? :thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Captain Askew
2011-09-05   ?   19:58:30     »   captainaskew.blogspot.com

Men va i helvete? Jag bestämde mig att ta hål i ena örat när jag var 16, av egen vilja, för att jag ville ha det inte för att min mamma tyckte det skulle vara så. Fy fan. Ibland vill jag inskaffa föräldrakörkort...

Tild!
2011-09-05   ?   20:00:31     »   http://coopertrooper.blogg.se/

Jag blir så arg att jag gråter!! ÅH!!

Emma
2011-09-05   ?   20:04:25     »   http://arbetsskada.devote.se

Men fy helvete. Grät fan när jag såg den. Borde finnas någon åldersgräns på håltagning i öronen.

Cami
2011-09-05   ?   20:06:06     »   http://reminiscences.blogg.se/

Vilken äcklig människa, hennes dotter skriker av smärta och rädsla och hon går bara bort. Nu har hon fått sin jävla prydnad, men stackars flicka, vem ska hon anknyta till när hennes mamma bara står och håller för öronen? Vad tänker sådana människor med? ... eller tänker de ens överhuvudtaget?

Kajsa Dahl
2011-09-05   ?   20:07:40     »   http://starfalls.blogg.se/

Alltså vilken hemsk människa!
Hål i öronen är helt enkelt onödigt, bara krimskrams för att "se bättre ut". Folk har frågat mig varför jag inte har hål i öronen och att jag borde ta hål i öronen för att det är fint. Varför pynta upp sig själv som en julgran?

Sophie
2011-09-05   ?   20:07:40

Fyyy faaaan!! Vilken jävla kärring. Varför varför varför utsätta sin unge för det där? "Det här kanske var en dålig idé?" NÄHÄ? YOU THINK?!
Usch jag fick fan tårar i ögonen...

Catta
2011-09-05   ?   20:11:36

Vilken JÄVLA KÄNSLOKALL! Usch,Fy faaaaan! jag fick kalla kårar och bara gapa. Ursäkta mig men jag kunde inte se själva klippet, det räckte med att se bilderna. Stackars barn som fått en sån mor, hoppas att hon gör något hemskt mot sin mamma när hon blir större, Payback liksom!

fröken K
2011-09-05   ?   20:14:18     »   http://facutvivas1.wordpress.com

Men i helvete! Fy fan så förbannad jag blir. Vilken idiot! Jag hoppas att det blir förbjudet att ta hål i öronen på så små barn (fast det kanske det redan är, men om förälder ger sitt samtycke så). Usch, vilken självisk mor.

ESS
2011-09-05   ?   20:14:47

Det förvånar mig att de som tar hålen inte nekar mamman. Hur fan tänker de? Och mamman borde fråntas vårdnaden för detta övergrepp! Fan skulle jag sticka en nål genom armen på mitt barn skulle det ju ringas soc, varför är det annorlunda med öronen, stackars barn har ju inte valt det själv! Mår illa!

Mia
2011-09-05   ?   20:15:35

Jag fattar inte att det finns folk som utför skiten. "Ge mig pengar så begår jag övergrepp på ditt barn."
Gaah! Och ynkrygg till morsa att sitta i hörnet och hålla för öronen. Kort sagt: Det här gör mig jävligt förbannad också!

Mia
2011-09-05   ?   20:17:13     »   http://everybodylovesmia.blogg.se/

Otroligt hemskt och omänskligt.
Men jag inte låta bli att märka hur flickans nanny (som håller i barnet) ger modern en blick av äckel på bild nummer 2.

Sherlock
2011-09-05   ?   20:20:28     »   http://waitmstar.blogspot.com/

Blicken från nannys till mamman på andra bilden.
Den säger mycket.

Ida Nilsson
2011-09-05   ?   20:23:53     »   http://syrra-g.blogspot.com/

Wow, mår illa av att bara se hur mamma sitter där. (pratar i telefon o håller för örat pga av hennes gråtande unge?)
Captain Askew: Föräldrakörkort låter som en vettig idé ibland.

2011-09-05   ?   20:25:52

Min mamma skickade iväg min pappa för att ta hål i öronen på mig när jag var 7 månader gammal. Inte fattat förrän nu hur sjukt det egentligen är.. Idag är jag 15 år och bär aldrig örhängen.

Sanna
2011-09-05   ?   20:26:55     »   http://smartasanna.wordpress.com

"Det kanske var en dålig idé det här" men nej säger du det. Dumma idiot...

Frida
2011-09-05   ?   20:27:29

Men fy så hemskt! Jag som mår dåligt när min dotter får vaccinationssprutor och skriker som en galning!

Teskedsmamman Svartlok
2011-09-05   ?   20:30:25     »   http://www.teskedsmamma.se

Jag kunde inte se, det gick bara inte ;-( lilla bebisen....

Nannyn får bli syndabocken.... (det var dit jag kom) så gör man ju för fan med djur?! För mig degraderade hon sin dotter till ett djur, faktiskt....

Fantasidjur
2011-09-05   ?   20:31:37     »   http://fantasidjur.blogspot.com

Reagerade också starkt på det där. Förstår inte hur någon förälder kan tycka det är så viktigt. När jag var liten (Men ändå omkring 7 år) var det jag som istället tjatade på att få ta hål i öronen. Om Isabel bara kunde ha lite tålamod så hade dottern kanske kommit själv om några år och bett om at få ta hål. Men det där, det är inte annat än misshandel. Helt idiotiskt.

:*¨¨*:♥ Camilla ♥:*¨¨*:
2011-09-05   ?   20:36:55     »   http://emring.blogspot.com

Nä fy fan... har inte sett dessa bilderna men detta gör mig galen.

eine
2011-09-05   ?   20:37:42     »   http://falseadvertising.blogg.se/

Man måste ju bara älska hennes resonemang kring att låta nannyn ta smällen för att sedan vara den räddande mamman som tröstar när allt är över. Vilken jävla stjärna alltså. Att det finns folk som faktiskt beter sig sådär, det känns helt overkligt.

Anonym
2011-09-05   ?   20:39:01

JÄVLA. AS.

tilda
2011-09-05   ?   20:39:13     »   http://summerdaypines.blogg.se/

hur fan kan man gå vidare med det nr man ser hur barnet reagerar? herregud

o
2011-09-05   ?   20:42:42

vidrigt.

Melanie - mamma till Dennis, Jonna och Viktor
2011-09-05   ?   20:44:58

Jag kunde inte ens se på filmen, bara bilderna fick mig att vilja gråta och göra en massa hemska saker mot mamman.
Hemska människa, jag finner inte ens ord!

Sabina
2011-09-05   ?   20:53:24     »   http://alphabettown.blogg.se/

Alltså nej. Jag kunde inte se klart. Det här var något av det vidrigaste jag sett! Det måste ju finnas något man kan anmäla henne för?! Och den där jävla piercaren som jämför det med vaccinationssprutor?! Skjut dem båda två! Ring socialtjänsten over there. HUR kan det vara lagligt?! Hela jag skakar. Lider med det stackars barnet som kommer behandlas som en accessoar hela sitt liv. Fy fan.

Seriiko
2011-09-05   ?   20:54:24

Håller med. Det är vidrigt.

Kommer ihåg när jag var drygt 6 år gammal och bad mamma om att få ta hål i öronen. Mamma var lite motvillig, hon tyckte att jag skulle vänta tills jag blev äldre. Men hon lät mig göra som jag ville. Inte förrän nu inser jag att jag kanske inte ville egentligen. Det var ju bara det att de äldre tjejerna i skolan var så fina i örhängen, samt att de flesta tjejer i min klass börjat ta hål. Jag ville väl vara som dem antar jag.

Idag funderar jag på att låta dem växa igen. Jag är inte säker än. Men jag använder egentligen inte örhängen så ofta. Dock verkar mina öron redan vilja stanna som de är. Med hål. Så jag kanske redan förbrukat min chans :-(

Rebecca
2011-09-05   ?   20:56:12     »   http://den-egensinniga.blogspot.com

Det där är skit vanligt i USA. De kan ta håll när barnet är 6 veckor gammalt.... Men det är ju landet där det är normen att pojkar blir omskurna. Barbariskt. Och de ser inget fel med det alls -.-

sara
2011-09-05   ?   20:59:20

Nu tycker jag faktiskt att ni alla överdriver, i indien och andra länder tar man också hål i öronen när barnen är ca 1 år gamla och man ser inget fel på det. Jag är själv 15 år gammal och tog hål i öronen när jag var sex. Visst det gjorde ont men det sa också min mamma att det skulle göra det. Hon satt bredvid mig och höll min hand, efter några minuter så slutade det att göra ont. precis som det gör på den lilla flickan. Hon är ingen dålig mamma och det är inget fel på det!

2011-09-05   ?   20:59:47

Hon har en blogg som man kan ju lämna konstruktiva kommentarer på http://isabeladrian.chic.se/

Sara
2011-09-05   ?   21:04:27     »   http://damnedbyaburied.blogg.se/

Förstår inte hur man kan göra något mot sin barn, som innebär att man själv tittar bort & håller för ögonen. (Om man räknar bort vaccinationer och allt sådant) Vad fan får den där lilla ungen ut av att ha hål i öronen?! Usch vad vidrigt. Sånt ska de få bestämma själva, när de blivit så stora att de kan välja själva.

Hanna
2011-09-05   ?   21:09:03     »   http://thewayofh.blogg.se/

Nu har jag inga barn, och lär nog inte få det på ett tag heller, men herregud! Skulle aldrig någonsin utsätta mina barn för något sådant. När de själva säger att de vill ha hål i öronen och jag anser att de kan sköta piercingen själva, då får de mer än gärna göra det. Men innan dess är det ett big no-no!

Sabina
2011-09-05   ?   21:10:29     »   http://alphabettown.blogg.se/

Sara. Du var sex år och hade med största sannolikhet lärt dig säga nej och veta vad det innebar (att ingen får göra något som du inte vill). Du kunde säkerligen också hålla dig från att pilla och leka med din nya fina prydnad och således kunde du undvika infektioner och att hålen växer snett. Det kan nog INTE Isabels 1 åriga dotter och jag har svårt att se detta som något annat en ett övergrepp. Ja jag vet att det finns kulturer där sånt här är sååå hiiimla vaaanligt. Men i vissa kulturer är könsstympning vanligt och uppmuntrat. Det innebär INTE att det är okej.

Sabina
2011-09-05   ?   21:13:48     »   http://alphabettown.blogg.se/

Jag har för övrigt precis mailat företaget Mom2Mom som Isabel tydligen samarbetar med och meddelat att jag bojkottar dem (inte vet väl de att jag aldrig hört talas om dem tidigare..) och kommer att uppmuntra alla mina vänner att göra detsamma tills de avslutar samarbetet och officiellt tar avstånd från det Isabel utsatt sin stackars dotter för. Isabel tänker jag överhuvudtaget inte beblanda mig med då diskussioner med såna som hon ytterst sällan leder någon vart.

Ida & Jouline
2011-09-05   ?   21:14:21     »   http://idaochjouline.wordpress.com/

Det gör så ont i mig när jag ser detta =(
Stackars barn. =(
Tummen :thumbup: för en toppen blogg =)

boosse
2011-09-05   ?   21:15:01     »   http://boosses.blogg.se/

Egoistiska jävla satkärring! I stället för att gå ut för att hon tycker det är jobbigt kan hon väl vara där för sin dotter som är rädd och har ont! IDIOT!

2011-09-05   ?   21:19:14

Två ord, fy fan......

Fanny
2011-09-05   ?   21:24:38     »   http://fannym.ratata.fi

själv var jag en av dom första i min förskola som fick hål i öronen, var väl typ fyra år då... mormor och gammelmormor tyckte att hål i öronen hörde till så jag fick det som fyra års present. det var aldrig tal om att säga nej. 13 år senare skulle jag ta två hål till i öronen och jag var sjukt rädd då, mina minnen från den gången när jag var fyra satt djupt i. jag mindes nämligen bara skrik, gråt och smärta..

Essus
2011-09-05   ?   21:26:30

Är så GLAD för att jag aldrig fick ta hål i öronen när jag var yngre. Nu har jag tatueringar, men de skaffade jag när jag var myndig. Men några hål? Ickepicke!

Sedan jag inte att man ska rättfärdiga att man gör piercingar på småbarn i Indien eller i andra kulturer - det är inte okej att utsätta sitt barn för den stressen och smärtan enbart för kosmetiska syften (fortfarande inte okej att säga "det går över", för en ettåring kan ha ont av örhängena utan att kunna redogöra för smärtan som äldre barn kan).

EMALJ
2011-09-05   ?   21:26:47     »   http://www.emalj.blogspot.com/

Det är vidrigt, blir förbannad!

Frida
2011-09-05   ?   21:28:40

Fy fan! Blir helt gråtfärdig bara av att se bilderna, tänker inte se filmen! Hur kan det ens vara lagligt??!!

Ihja
2011-09-05   ?   21:28:42     »   http://ihja.blogg.se/

Blev tvungen att gå in och titta på min sovande lilla bebis efter det där. Aldrig aldrig skulle jag göra nåt sånt, bara att vara där när det ska vaccineras är ju pest och pina inombords...

Natalie
2011-09-05   ?   21:29:00     »   http://saranatalie.blogg.se/

Blir så jävla ledsen :(

Millan
2011-09-05   ?   21:29:10     »   http://mammami.se

Reagerade också på detta när jag såg "i nästa avsnitt.." på programmet. Det är helt sjukt, så jobbigt att se. Det finns absolut ingen anledning till att ta hål i en liten bebis öron!

Mella
2011-09-05   ?   21:30:47     »   http://mariellefrojdh.blogg.se/

Om någon hade hållt fast en vuxen människa och utsatt den för den här typen av smärta mot personens vilja hade det klassats som misshandel. Men tydligen är detta helt okej att göra mot små barn. Jag blir så in i helvetes förbannad.
Hon förtjänar inga barn. Hon förtjänar att brännas på bål. Minst.

Karro
2011-09-05   ?   21:31:28     »   http://lillasyskon.webblogg.se/

http://isabeladrian.chic.se/

Jaha men hörni alla! Det var det en TRADITION. Då är det ju okej. Vi kanske även kan avsluta allt arbete mot könsstympning, för det är ju en TRADITION.

SILLY US!

Anna
2011-09-05   ?   21:32:13     »   http://blogg.amelia.se/intebaramamma

Hon borde tvångspeircas i klittan!:mad:

Karro
2011-09-05   ?   21:32:51     »   http://lillasyskon.webblogg.se/

http://isabeladrian.chic.se/en-tradition-inte-tortyr/ var ju direktlänken.

Viola
2011-09-05   ?   21:34:39     »   http://mummyfied.blogg.se/

Kan inte kolla på sånt. Förstår inte hur en sådan förälder kan leva med sig själv ärligt talat.

Rebecca
2011-09-05   ?   21:44:56     »   http://lifeofrebecca.blogg.se/

Har tänkt på detta innan och det är så sjukt!! Sen när behöver små barn hål i öronen? Om man tar hål/piercar sig någonstans någon gång i livet så vet man att man måste rengöra och ta hand om det och det är ju små barn säkert jättekapabla till. SJUUKT!

Tycker också det är sjukt att det i USA anses äckligt med killar som inte är omskurna.....också SJUKT!

Johanna- En mamma på Limhamn
2011-09-05   ?   21:48:07     »   http://www.johannaolinnea.blogspot.com

Usch, usch, usch, blev alldeles gråtig bara av att se stillbilderna. Räliga människa!! Har vänner som gjort hål i öronen på sina småbarn och det har tyvärr lett till att jag mist en del respekt för dem :thumbdown:

T
2011-09-05   ?   21:48:37

Brännas på bål? Snacka om att överdriva, sluta lös hat med hat.

Och nej, jag anser INTE att hon gör rätt.

Lisa - Mamma till Alva och Noah
2011-09-05   ?   21:49:38

Jag grät faktiskt när jag såg det... jag tycker det är så VIDRIGT av denna människan att göra så!!! Hon har fan panik, hon skriker av smärta och ändå fortsätter dom... & den där jävla Isabel går UT och kan inte vara med, vad är det för jävla mamma?! FY FAN!!!! Jag kokar... jag kokar verkligen. Den där Isabel skulle ha sig några hål hon...

Emma
2011-09-05   ?   21:52:17     »   http://emmislin.blogg.se/

Fy fan vad vidrigt. Har oxå mejlat mom2mom om att jag bojkottar dom tillsdom avbryter samarbetet.

Belinda
2011-09-05   ?   21:53:48

Hon skriver även på sin blogg: "Förresten, är alla som omskär sina nyfödda pojkar också barnplågare?"
Hon lever i nån jävla bubbla och jag förstår inte varför sånna människor skaffar barn från första början! Idiot! Jag blir fan förbannad!

cammie
2011-09-05   ?   21:56:14     »   http://tuschaa.blogg.se/

Fick så ont i mitt mammahjärta när jag såg det på TV. Det vände sig verkligen i min mage. Kolla blicken på Nannys på andra bilden.. den säger allt!!

Fantasidjur
2011-09-05   ?   21:57:02     »   http://fantasidjur.blogspot.com

Anser visserligen att omskärelse också är misshandel, och av starkare grad, men det gör ju inte det Isabel gör mot sin dotter mer okej.

Linn
2011-09-05   ?   22:00:26

Äcklig jävla tortyr är vad det är!

ANNA
2011-09-05   ?   22:01:08     »   http://mraannah.blogspot.com

`Kan inte påstå att jag reagera nåt nämvärt, minaa töser skrek dubbelt upp vid vaccinatioen.. När mellan va 3 o vile ta hål i öronen sa hon inte ett pip..

Sara
2011-09-05   ?   22:02:55

barnmisshandel

my
2011-09-05   ?   22:05:28

Hon måste ju vara helt slut i huvudet.

Folk som jämför håltagning med vaccination är lika korkade dom.

Malin
2011-09-05   ?   22:06:09     »   http://piccadillytears.blogg.se/

Fick hal i oronen till min sjatte eller sjunde fodelsedag, minns inte nu faktiskt. Vet dock att jag bad om det sjalv och att jag bara fick ha rent guld i oronen pga av risken att utveckla nickelallergi. Hemskt att utsatta ett sa pass litet barn for den smartan bara for nagot som ar rent kosmetiskt som hon inte alls farstar eller bett om sjalv.

Emma
2011-09-05   ?   22:11:50     »   http://www.puttbella.blogspot.com

Mitt hjärta gråter och middagen står mig upp i halsen fast jag inte tittade på mer än de bilder du lagt ut. Värst av allt är att mamman sitter i bakgrunden och håller för öronen... vidrigt!

Sofia T
2011-09-05   ?   22:12:16

Jag såg det också, fruktansvärt! Blir vansinnig när jag ser sånt där. Själv gick hon ut ur rummet men hennes dotter kunde ju inte direkt springa därifrån.
Jag och min man lovade varandra att våra barn inte ska behöva ta hål i öronen förrän de själva ber om det. Själv fick jag vid 6 års ålder och då med en sån där pistolliknande makapryl.

Madde
2011-09-05   ?   22:12:52

T: någon som är lite vettig.
Videon ovan är utan tvekan obehaglig att se på, men ni glömmer att nämna att mamman kommer tillbaka till sitt barn innan det är över.
Barnet ler igen ett par minuter efter att det är färdigt.
Personligen skulle jag aldrig pierca mina barn men kom för helvete igen.
Barnmisshandel, tvångssterelisering, tortyr?
Det är tradition i otroligt många länder och i USA är det väldigt vanligt.
Ni kan inte mena att merparten av föräldrarna i Indien och USA ska brännas på bål och tvångsstereliseras, tror ni att ni gör någon nytta med era okonstruktiva kommentarer?

Johanna - Mamma till Charlie
2011-09-05   ?   22:14:10     »   http://johannabolmgren.se

Så jävla hemskt!

Anna
2011-09-05   ?   22:16:19

Men gud, det finns värre saker än så att reta upp sig på! Hellre en puckad mamma som tar hål i öronen på sin 1-åring än en som slår sitt barn. Det är inget som skadar barnet även om hon vrålar. Värre är ju dock att mamman går ut ur rummet och lämnar sitt skrikande barn.

sandra
2011-09-05   ?   22:17:18     »   http://sadasd

jag såg också detta och jag blev också lika arg, och jag bara hoppades att du skulle göra ett inlägg om detta! hon är ju störd i huvudet den där Adrian....

Jennie
2011-09-05   ?   22:20:18

Fy fan! Klarade inte av titta..
Jävla IDIOTAPA.

Queen Tiara
2011-09-05   ?   22:20:57     »   http://queentiara.webblogg.se/

Fy fan vilken hemsk mamma D:
Det är många som tar hål i öronen på barnen när de är små, helt i onödan tycker jag, men man gör som man vill. Men att denna kvinnan tar med sig nannyn för att hon inte vill "få skulden" för något som hon själv har bestämt. Helt sjukt :S

LADY DAHMER
2011-09-05   ?   22:21:26

anna vilken märklig logik. Så bara för att det finns värre saker så är det ok? Hellre en mamma som slår sitt barn än en som knullar det. Hellre en mamma som knullar sitt barn än mördar det.

eller?

LADY DAHMER
2011-09-05   ?   22:24:05

belinda och svaret på det är ju JA! Omskärelse är barbariskt! :thumbdown:

emma
2011-09-05   ?   22:26:04     »   http://roxxxylicious.blogg.se/

jag såg nyss det där programmet och jag höll för öronen hela tiden.
det var det värsta jag har sett.
man går tamefan inte till en jävla piercare för att ta hål i öronen på sin ETTÅRIGA unge..
vänta tills ungen VILL HA örhängen.. då kanske hon kan få.
men ett år? fyfan vad arg jag blev

2011-09-05   ?   22:27:55

Nej fy fan.... vilket skitmorsa. Hon älskar INTE sin söta lilla goa dotter. Dottern har sin trygghet i modern som går ut och håller för öronen när det gör som mest ont.....

Anna
2011-09-05   ?   22:28:57

Jag får fan sluta läsa din jävla blogg. Orkar inte må så jävla dåligt för varje inlägg. Nu får jag ha ont i magen för den här flickans skull ett tag :-( Stackars barn! Jävla idiotmorsa!! Det får vara bra. Jag vet hur jävla sjuka människor är. Jag orkar fan inte påminnas om det varje jävla gång jag öppnar vissa bloggar.

my
2011-09-05   ?   22:29:18

Verkar vara några so inte tycker det är så farligt? "Det går ju över på några minuter".

Då kanske det är okej att nypa sitt barn skithårt i armen? Eller ge honom/henne en örfil? Bara på kul! Det går ju över!

Mija Blue
2011-09-05   ?   22:35:35     »   http://mijablue.blogspot.com/

Fy faaan!!! Såg det precis och jag blev så förbannad att jag kände för att kasta ut min stackars oskyldiga TV. Jävla skitmänniska! Socialen borde komma och ta barnet ifrån henne... Och hon tyckte dessutom att hon gjorde flickan "en tjänst"! GAH! :mad:

Hanna
2011-09-05   ?   22:35:36

Att jämföra hål i öronen med vaccinationer som någon ovan gjorde är bland det dummaste jag har hört.
Ja vaccinationer är också obehagliga för småbarn, men nödvändiga. Dessutom är den smärtan mindre och går över snabbare. Herregud.
Och ja, det finns garanterat barn som har det värre. Men va i helvete!! Flickan är ett år. Ett år! Vad ska hon med hål i öronen till? Ska vi börja tatuera barnen också? Idioter!

Hillalilla
2011-09-05   ?   22:40:45

Jag mailade polisen för ett tag sen angående håltagning på små barn. Majoriteten av flickorna på vår öppna förskola har nämligen hål i öronen. Så jag frågade helt enkelt om det kan vara lagligt att sticka nålar i öronen på små barn när en örfil är olagligt. Och ifall andra piercingar är okej.

Det vidrigaste är att det är lagligt för att det är "socialt accepterat". Man får pierca sin unge överallt så länge det är accepterat av omgivningen...tills att ungen är stor nog att säga ifrån. Då är det plötsligt olagligt. :mad:

Tina Wedin
2011-09-05   ?   22:40:51     »   http://www.tinawedin.se

Jag tror att bebisen gråter främst för att hon inte förstår varför det gör ont, sen gör det ju ont att ta hål i öronen, faktiskt ondare än tex kinderna eller naveln.. sen är det väldigt dumt att göra en piercing på en bebis, herregud, Nemi (min dotter) har mat över hela sig halva dagarna och far och river och sliter i allt hon ser, snacka om att kunna skada sig själv om hon skulle få tag på örhänget eller få en massa bakterier i såret, en piercing i öronen läker inte förren flera veckor efter man tagit hålet. En percing ska också tvättas noga 1-2 ggr per dag och även det kan göra ont..läkningen i sig kan svida, klia och bulta.

Nej vänta tills barnet förstår att det kommer göra ont och att barnet förstår läkning osv.. säg 6-7 år i alla fall.

Tess
2011-09-05   ?   23:05:48     »   http://highlandertess.blogg.se/

Jag började gråta. Det gör så ont i mig att se någon utsätta sitt barn för en sådan totalt onödig smärta. Sådant ska barnen få välja själva när de blir gamla nog. Det känns som att hon gör det för sin egen status också. Att hennes dotter ska vara en "söt docka" att visa upp. Att hon sedan, när hon har mage att utsätta sin dotter för detta, LÄMNAR RUMMET. Det får mig att explodera.

Anna
2011-09-05   ?   23:07:38     »   http://whateverhappenedtobabyjane.blogg.se/

Usch, såg programmet. Blev riktigt upprörd och var tvungen att byta kanal. Vem fan in their right mind piercar öronen på sin bebis?! mår illa! :thumbdown:

:thumbup: För en riktigt bra blogg btw! :-)

Lexie
2011-09-05   ?   23:09:35

Så fruktansvärt det hon gör, jag klarar inte av att titta, bara bilderna gör att jag mår illa. :-(

Det här gör mig också arg: http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article13575974.ab Böcker säljs i Sverige om hur man på bästa sätt slår "agar" sitt barn!!!! Detta år 2011!

Oksana
2011-09-05   ?   23:14:25

Isabel Adrian måste vara psykiskt sjuk hon borde tvångsintas på psyket omedelbart! Farmor borde få vårdnaden av barnet.Pappan har ju ingen aning om vad som försigår med hans dotter han är ju aldrig med. Tycker att pappan borde ta sitt ansvar och rädda sin dotter från den där tant Adrian.

Hana
2011-09-05   ?   23:18:08

Ni som tog hål när ni var äldre, gjorde det inte ont?!
Jag är jätte glad att min mamma valde att låta mig bli piercad i öronen när jag var 4 månader, jag är jätte glad. Jag har senare tagit två hål till i öronen och det gjorde så jäkla ont. Jag fattar inte varför man ska tycka att det är elakt. I min familj så sitter man inte och klär alla flickor i rosa och alla pojkar i blått, de visar genom örhängerna om det är en pojke eller en flicka.

Såklart att det inte är särskillt snällt endå, men man kommer ju inte ens ihåg det! Jag kanske låter hjärtlös, men jag är trots allt bara tonåring.

helt ot!
2011-09-05   ?   23:20:55

detta är helt ot men skulle lätt vilja se ett "sno stilen: Lady DAhmer" till skillnad från alla fjortisbidrag (: kram

Siri
2011-09-05   ?   23:21:34

Jag blir så fruktansvärt upprörd! Om man vill ta hål i öronen eller ej ska man få bestämma själv. Jag mår illa när jag ser det här.

Det är sinnessjukt. Att ta hål i öronen på ett så litet barn är fel fel fel. Risken att barnet blir allergiskt mot nickel och annat ökar också. Och infektioner? För att inte tala om det...

Marcus
2011-09-05   ?   23:25:52

Vilken jävla fitta fy fan av tv att bara låta fanskapet vara med.

Ruina - tre barn under två år
2011-09-05   ?   23:28:03     »   http://ruina.blogg.se/

"Det här var kanske ingen bra idé". Ibland kan det löna sig att tänka efter före, kanske?! Idiot.

Ylva
2011-09-05   ?   23:40:17

Ska ungen absolut ha örhängen så finns det faktiskt sätt att minimera smärtan och traumat:
Smärtlindrande gel som bedövar området och en MAMMA eller PAPPA som håller i barnet och (förhoppningsvis) inger trygghet.

Rebecka
2011-09-05   ?   23:44:57

Intressant att du tog upp detta. Hört de som tagit hål i öronen som barn, och det här var ju... Ja... :-(

Själv har jag inga hål i öronen, men så är jag uppväxt med min pappa. Jag sminkar mig inte ens. ;-) Men jag rakar mig... Haha! Inget som pappa lärt mig dock. Vi rakar ju inte på samma sätt. ;-)

Måste tillägga att jag har piercingar och tatueringar av alla slag. Jag tycker naturlighet är vackrast. Jag vet att pappa har påverkat mina åsikter mycket. Men jag är glad att han lärt mig uppskatta människor mer för hur de faktiskt ser ut i naturligt tillstånd. Däremot tycker jag det är kul att leka med håret och gillar folk som gör detsamma. Inget som dock betyder att jag inte gillar vanligt rufs också. Hehe!

Rebecka
2011-09-05   ?   23:46:49

LOL jag menar ju att jag HATAR piercingar av alla slag. Inte att jag HAR piercingar av alla slag. xD

Hatar kanske var fel ordval också... Hata är ett starkt... Men nästan... Ogillar starkt... :thumbdown:

30+
2011-09-05   ?   23:51:05

jag tog hål i mina öron när jag fyllde 30.... bara för att det var en rolig grej.. men skulle aldrig göra på mina barn

Lina
2011-09-05   ?   23:51:46

Förlåt att jag avviker från ämnet, men jag kom på det när jag läste en kommentar ovan. Hur resonerar du och Oskar kring vaccinationer? Har jag helt fel om jag läst på familjeliv för ett jävla tag sen att ni var emot det? Vi är emot det. Dock så är vi "fejk" emot det då vi vaccinerar när barnen är ett år gamla. Jag önskar jag hade modet att stå emot, för det är det jag helst velat. Men bvc uttryckte sig ju så extremt pedagogiskt när de sa: " Ja, alltså, om nu väljer att vänta så bryr vi oss inte, men om ni avstår helt, det är då vi kommer börja undra!..."

Förövrigt så har jag aldrig haft ångest någonsin när jag lämnat dottern på dagis, förutom idag när en av "pedagogerna" sa: Kom nu *** så går vi in till FLICKORNA och leker MAMMA med DOCKORNA!" Fy, fan i helvete. (Kan dock tillägga, att jag då sa, HÖGT och tydligt "-Men *** vill du leka med lego då?!" Enbart för att markera, men jag tror knappast att hon fattade, tyvär... Har alltid älskat min "egentid" när barnen är på förekolan, men idag kunde jag inte tänka på annat än "-VAFAN håller dom på med!? Jag måste hämta henne nu!!.." Dock var inte "pedagogen" kvar när jag skulle hämta, men fy fan vad hon kommer höra på måndag...

Nina - Tvåbarnsmamma
2011-09-05   ?   23:58:21

Jag håller med er om att det var fel sätt av mamman att hantera denna situation på. Men om jag ska vara helt ärlig så är det NI SOM KOMMENTERAR som skrämmer mig mer. Sjukt hatiska kommentarer och ärligt talat så blir jag rädd för att det finns såna människor runtomkring mig. Oavsett om det är rätt eller fel så handlar detta om just hål i öronen. Tänk lite på hur ni överreagerar och HATAR.

Moa
2011-09-06   ?   00:07:59     »   http://mox.blogg.se/

Förstår inte varför det ska vara bra för, ungenhar inget behov alls av hål i öronen :(

Rickard
2011-09-06   ?   00:09:49

Men för helvete. Det är väl inte farligt att göra det. Som värsta skräckfilmen skriver någon, väx upp för fan. Men det är en kulturell fråga, alla ska få ha sin åsikt men man behöver inte smälla av och bli skogstokig som vissa personer har blivit på den här sidan. Somliga tycker det är vackert på sina barn, somliga blir rosenrasande och somliga tycker att bara flickor ska ha det..Vem bestämmer det liksom? Pojkar kan också ha det.

Laks
2011-09-06   ?   00:09:50     »   http://laks.webblogg.se/

Det är inte ofta jag reagerar på barnskrik men i detta fallet skärde det sig i hjärtat precis som när man hör djur skrika ut sin förtvivlan. Det gör ONT! Varför ska hennes dotter ha hål i öronen liksom? Om dottern växer upp och VILL ha det så kan hon väl ta det då istället?

2011-09-06   ?   00:11:55

OT men Lina: Vaccinationer är ju bra, skärp dig!

Hailey
2011-09-06   ?   00:39:04

Kände exakt samma sak och höll på att börja gråta på kuppen, ville bara ta barnet och be isabel adrian dra åt helvete.

Mona
2011-09-06   ?   01:51:35

Fan vad förbannad man blir på idioter som gör så här mot sina bebisar. Hennes dotter kanske inte ens vill ha hål i öronen när hon blir äldre :mad:

anniz
2011-09-06   ?   02:02:06     »   http://alifewithoutme.wordpress.com

Usch, sådant gör mig förbannad! Lika förbannad blir jag dock när man utsätter sina barn för pistolpiercing! Ska barnet ha hål i örat så ska det ske av en professionell med rätta verktyg samt MED rätt verktyg! Tja, man får väl se det "positivt" att hon ändå valde någon som inte använde sig av piercingpistol..

Nick
2011-09-06   ?   05:11:48

Vore jag Socialarbetare inom familjefall i usa så hade jag åtminstone skickat en varning av nåt slag att om mamman gör nåt liknande som kan anses olämpligt så tas dottern ifrån henne

LADY DAHMER
2011-09-06   ?   07:07:27

RICHARD samma argument kan användas för kvinnlig könsstympning. Eller andra "kulturella" företeelser.

Matilda
2011-09-06   ?   07:50:37

Det är fick mig att vilja kräkas! Det var fan i mig det värsta jag sett på länge. Stackars lilla barn.

Förresten! Man måste bläddra lite väl långt ner i bloggen för att kunna rösta fram en dator till dig nuu. Jag har röstat varje dag som tack för alla tankar du ger mig!

Angelica, Göteborg
2011-09-06   ?   07:51:44

Usch, det här förstörde min morgon.... Jag mår riktigt illa!!:thumbdown:

Katja
2011-09-06   ?   08:08:28     »   http://www.lyckokatten.se

I länder som Indien, viss arabländer m fl tar typ alla hål på småungarnas öron. Mycket symbolik i såna gester i de länderna där symbolik fortfarande spelar roll. Därmed inte sagt att barnet inte lider. Men bara en tanke - ingen jävel tar upp det som händer typ 100 ggr/dag i andra länder, men gör en f d svenska det så blir det stora rubriker. Och JA, man kan inte tänka på barn i Afrika hela tiden. Men... jag har svårt att se just detta enskilda fall som något unikt. Även om jag personligen aldrig skulle vilja se mitt barn plågas för nåt hon är själv för litet för att uppskatta.

LADY DAHMER
2011-09-06   ?   08:12:08

Matilda - jag har lagt en länk i inlägget med Tamlins outfit! :thumbup:

jag är så engagerad i blog awards att jag inte vill tjata om annat. lol.

OddPixie
2011-09-06   ?   08:27:21

Min spontana tanke: Skaffa. En. DOCKA!

/mår illa

Asta
2011-09-06   ?   08:41:21     »   blogg.amelia.se/astapastasson

Nja... det känns väl inte riktigt ok att pierca 1 åringar nej. Men jag tycker "det mordiska hat" som du å så många av dina läsare känner är lika läskigt faktiskt. Det skrev jag ett inlägg om.
Förövrigt har jag hållt med dej om rätt mkt på sistone... men du har en sån hyllningskör ändå så såna kommentarer känns onödiga att skriva. Ha en bra dag. / Asta

LADY DAHMER
2011-09-06   ?   08:47:00

jag tror givetvis att Adrian älskar sin dotter Det tror jag. Och jag tror inte att det bästa vore att frånta henne vårdnaden heller. Jag tror inte att hennes barn far illa. (eller det vet jag heller inget om) däremot så är det här barnmisshandel. Dock laglig sådan. Och hon har därför inte gjort nåt lagligt fel. Precis som de som 5mm'ar sina ungar inte gör fel enligt lagen. Eller är dåliga föräldrar generellt.

T
2011-09-06   ?   09:35:06

Det som gör mig mest mörkrädd är alla kommentarer på Isabellas blogg. Så trångsynt och hemskt. Med den där logiken är det ju helt okej att aga och könsstympa sina barn. Jag blir illamående.

Josefin
2011-09-06   ?   09:40:27     »   http://yulunga.devote.se

Isabel Adrian har jag aldrig hört talas om, men det måste vara en sjukt ytlig människa som gör så. Som utsätter sitt stackars barn för smärta, för att hen tycker att det är fint eller gulligt. För i helvete, barnet ska få göra en sådant val själv! När jag tog hål i öronen första gången var jag 8 år, och då bad jag själv om det. Det var ingen som sa åt mig att nu är det dags att skaffa örhängen, så att du blir söt. Fan. Dräp!

Melanie - mamma till Dennis, Jonna och Viktor
2011-09-06   ?   09:48:41

Lady Dahmer, 5mm´ar sina ungar??? Hänger inte med...

Linda
2011-09-06   ?   10:07:12     »   http://keepmeinsane.blogg.se/

Alltså helt på riktigt, är den där mamman lite styv i korken? Varför skulle man utsätta sitt barn för helt och hållet onödig vånda, bara för utseendets skull? Vilka otroliga dårar det finns!

Karro
2011-09-06   ?   10:07:24     »   http://lillasyskon.webblogg.se/

Melanie: Använder sig av 5-minuters-metoden

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fem-minutersmetoden
Kanske då främst Anna Wahlgrens metoder med att buffa och dra och hej och hå.

Tildaf
2011-09-06   ?   10:09:31     »   http://tildaf.wordpress.com

Jag tog hål i öronen när jag var 18 år gammal. Dum som jag var gick jag inte till en piercingstudio så de är tagna med "pistol" och ena hålet har alltid strulat. Nu över 10 år senare har jag sällan örhängen.

Sen fattar jag inte hur man kan jämföra det med vaccination! "Hon skrek ju när hon fick barnsprutan med". Man vaccinerar inte sina barn för att de ska vara söta! Och om man nu tycker att barnet verkade lida av vaccinationen, varför då släpa det till en salong och utsätta den för lidande igen!?

Misshandel är vad det är! Hur fan kan det inte vara ok att ge sin unge en örfil på varje sida om kinden men ok att göra hål i varje öra?
http://tildaf.wordpress.com/2011/01/20/misshandel-eller-gulligt-och-fiiiiiint/

Miss Mary
2011-09-06   ?   10:14:45

@Melanie: gissar att LD syftar på 5 minutersmetoden, en metod för att få små barn att somna själva, och som många jämför med psykisk misshandel.

Tildaf
2011-09-06   ?   10:23:26     »   http://tildaf.wordpress.com

Det är ingen idé att kommentera i kärringens blogg för uppenbarligen släpper hon bara igenom kommentarer som hyllar hennes beslut "MAN GÖR SOM MAN SJÄLV VIIIIIILL!!!" Ja, med sin egen kropp, men ens barn är (hör och häpna) egna individer och inte bara en förlängning av det egna jaget.

Maddo
2011-09-06   ?   10:26:50     »   http://maddo.se

Jag kollade på Svenska hollywoodfruar förra veckan. Och när de visade vad som skulle hända till nästa vecka och fick se detta så fick jag så ont i magen.
Ville bara gråta!

VEM FAN ÄR SÅ JÄVLA DUM I HUVUDET OCH UTSÄTTER SINA BARN FÖR DETTA?!
Det är Fan sjukt sjukt sjukt sjukt!!!!!!!
Jävla människa, vad arg jag är!

Em - Mamma till Malva & Liten i magen.
2011-09-06   ?   10:26:58     »   http://mammaochbullen.blogg.se/

Fan, jag sitter och gråter ikapp med den stackars lilla flickan! Jag kommer aldrig kunna förstå varför man som förälder väljer att utsätta sitt lilla barn, som ju litar på mamma och pappa mest i världen, för något så ONÖDIGT och smärtsamt! Piercing-killen drar jämförelser med sprutor på BVC och det gör mig jäkligt förbannad! Jag har inte haft några som helst problem med att sitta med när min dotter fått sprutor, det svider och är inte kul för henne, men det är ett nödvändigt ont. Hål i öronen är det INTE. Jag tog hål i öronen när jag var 7 år och ytterligare två när jag var 12 - inte bara gör det ont när de skjuter en i snibbarna, men det gör ju ont som f-n efteråt också! Någon ovan tyckte det var bra att mamma tog hål i hennes öron när hon var mini så hon inte minns smärtan nu - jag tycker det är helt sjukt. Låt barnen själva ta ställning när de är äldre och gör dem införstådda med att det kan göra ont, då är det deras val och inte något som mamma prackar på dem! USCH!

Anouk
2011-09-06   ?   10:43:26     »   http://anouk.blogg.se/privat

Nej fy faan jag höll på att kräkas när jag såg det där igår. idioooooooot!!!

Carola
2011-09-06   ?   11:09:52     »   http://barbamamas.blogg.se/

Jag såg inte det där, men jag stör mig ändå på att folk utsätter sina barn för sådana där saker. Om man ska ta hål i öronen bör man få välja själv. På våra barns förskola har väldigt många av småtjejerna hål i öronen redan då de börjar, vilket de gör vid 1 års ålder. Jag har ifrågasatt och av föräldrarna fått till svar "det är enligt vår kultur, alla flickor ska ha hål i öronen, det är en typisk tjejgrej"... Usch, blir så less!

MansonDust
2011-09-06   ?   11:15:07     »   http://mansondusts.blogg.se/

"Nu ska du se ut som en RIKTIG tjej, med hål i öronen - som mamma!" sa hon ju till barnet innan.. :rolleyes:

Katarina
2011-09-06   ?   11:15:30     »   http://blogg.mama.nu/katarinaekholm/

Jag piercade mina döttrar när dom var 3 dagar gamla. Jag tycker inte barn-piercing är nàgon värt blogga om egentligen. http://blogg.mama.nu/katarinaekholm/2011/09/06/hal-i-oronen-pa-ettaring/

bson
2011-09-06   ?   11:20:07     »   http://frallanfiasvildaliv.blogg.se/

Satt och kollade på programmet igår med familjen (ja, man måste ju erkänna att Maria Salami har humor!) och jag kan säga såhär, jag satt och blunda hela tiden, jag vill inte se när en bebis tar hål i örat. Och sedan säger mamman typ "jag går ut så att hon inte sammankopplar mig med smärta, så kommer jag sen som räddaren i nöden och tar henne från den elaka barnskötaren" - det är bara...dumt, ta inte hål i ungens öron då om du inte vågar "erkänna" för ungen att det va ditt beslut!

Och för övrigt måste det gjort jävligt ont med tanke på att han körde med nål och inte pistol O.o Jag tog hål i öronen när jag va 9 eller 10, med pistol, och jag kommer ihåg att det va väldigt skönt att veta "nu är det gjort, nu ska detta sitta i några veckor utan att någon håller på med det".

haha random :D

Nathalie
2011-09-06   ?   11:37:15

Jag har ett barn som är kroniskt sjukt. Hon måste genomgå smärtsamma ingrepp & undersökningar ganska ofta. Jag skulle göra allt för att hon skulle slippa. Allt. Och så finns det föräldrar som väljer detta åt sina barn? Väljer smärta, skräck & ångest & sedan bara går ut? Skäms tamefan. Ett övergrepp är vad det är.

Mamma Jenny
2011-09-06   ?   11:58:26     »   http://pennypuff.blogg.se/

Men fy fan vad sjukt!!!! Usch man blir äcklad av sådana där personer! Att man kan göra så mot sitt barn?!

hanna - happy happy fatgirl
2011-09-06   ?   11:59:58     »   http://hannamariefiddeli.blogg.se/

Förlåt, nu blir jag också OT, men hur tänker man när man är emot vaccinationer...?

Michelle
2011-09-06   ?   12:40:22

Hoppas ungen töjer sina hål riktigt ordentligt!
Då lär den där muppen hon har till morsa få tillbaka.

Carolina
2011-09-06   ?   12:54:10     »   http://acarolinas.blogg.se/

jag kunde inte titta. mådde så fysiskt och psykiskt dåligt att jag gick in och la mig hos min ettåring och snusade på henne.

vidrigt, isabel!!!

Lisa Holmgren
2011-09-06   ?   13:00:44     »   http://lisaholmgren.blogspot.com

Konstigt att man kan göra så mot sin unge, såg inte programmet, men såg förra avsnittet då man fick se vad som skulle hända i följande program. Mår som många innan mig sagt, illa. Varför tar man hål i öronen på ett sådant litet barn?

Tack för en bra blogg.
lisaholmgren.blogspot.com

j
2011-09-06   ?   13:05:04

istället för att lägga så jävla mycket energi på hur dålig, vidrig och hemsk ni anser denna människa vara. så kanske det kan vara värt att tänka på att hon fortfarande kan vara en bra mamma.

jag tycker att det är vidrigt att jämföra detta med en könsstympning, då processen inte ens är i närheten!

det finns mammor i hela världen som inte tar hål i öronen på sina barn, men fan gör så mycket värre saker mot sina barn, att ni ens har mage att jämföra henne med detta!

alla har rätt att ha sin egen åsikt, oavsett om man är för eller inte. men att hänga ut så mycket hat över en människa som har rätt till sina egna värderingar, DET tycker jag är vidrigt.

snälla, som om någon av er aldrig någonsin kommer göra något som kan ifrågasättas gällande er barn?
och nej, det gäller specifikt inte att ta hål i öronen, men många beslut tas under ett barns uppväxt. och många av dessa beslut kommer inte vara uppskattade eller stöttade, vi har alla olika åsikter om rätt och fel. man är ingen dålig mamma för det.

2011-09-06   ?   13:11:22     »   http://theresethunell.blogg.se/

hon måste vara sjuk i huvudet!!

Tina Wedin
2011-09-06   ?   13:17:55     »   http://www.tinawedin.se

Förutom smärta är det inte mer fel än att tex döpa sina barn, vem vet om dom vill vara kristina när dom blir stora?

Vi har inte döpt våra barn, då vi inte tycker det är rätt att tvinga in barn i religioner..att vi inte är kristna själva har ingenting med det att göra.

Tildaf
2011-09-06   ?   13:18:00     »   http://tildaf.wordpress.com

j, "Alla har rätt till sin åsikt" men "att ni ens har mage att jämföra henne med detta!". Nej jag tycker inte att det låter som att du tycker att alla har rätt till sin åsikt.
Dessutom fattar jag inte varför man måste välja, man kan väl både låta bli att slå sina barn så de får ont och tvinga på dem piercing så det får ont? Det tänker iaf jag göra. För man gör som man vill, MED SIN EGEN JÄVLA KROPP! Eller du tycker kanske att min mamma ska släpa mig för piercing i bröstvårtorna nu eftersom hon tycker det är snyggt? Eller gäller det bara människor som är för små för att försvara sina kroppar enligt dig? Det kanske bara är dem man "gör som man vill med"?

Lisa Walker
2011-09-06   ?   13:45:41     »   http://lisawalker.se

Jag vet inte ifall jag tycker mest synd om barnet eller henne...

Jag tänker också på risken att kläder/saker/whatever ska fastna i hennes halsband eller örhängen så hon gör sig illa.

Sandra Lindholm - Tvillingar födda i v 24
2011-09-06   ?   14:40:40     »   http://sunkiissed.blogg.se/

Fast att jämföra det med att döpa sina barn är ju faktiskt inte riktigt samma sak... De skadas aldrig av att döpas, de har inte blivit stuckna med nål och de riskerar inte att få infektioner, dra av sig dem i lek ossssv..

Dop för många är som ett kalas, att man firar att barnet finns. Det skadar inte..

Sen att man inte själv vill döpa sin unge osv förstår jag. Men att jämföra det med att sticka hål genom huden är bara dumt.

josefine
2011-09-06   ?   14:42:32     »   http://linneajosefines.blogg.se/

Fyfan, that's just sick!

sigrid
2011-09-06   ?   15:55:31

hur i helskotta kan man göra så mot sin lilla unge?! mår illa.

Matilda
2011-09-06   ?   16:30:22     »   http://Suckalollipop.devote.se

Det är så sjukt hemskt, jag höll för ögonen när jag såg det igår på tvn!

Sussi
2011-09-06   ?   16:52:16

Ursäkta men att jämföra vaccination med en piercing är idiotiskt. Att få en kanyl genom örat och sen ett smycke genom samma hål är INTE samma sak som en liten spruta i armen.

Sen så är vaccination nått som kan anses nödvändigt, det är inte ett hål i örat.

Jag själv har hög smärttröskel och tycker inte piercingar generellt gör speciellt ont.. men jag är beredd på smärtan, jag vet vad det innebär och det är mitt eget val.

Jag gillar piercingar, jag har 7, men jag skulle aldrig få för mig att pierca mitt barn. (om jag haft ett) Speciellt inte när det inte ens är något ungen själv har önskat.

Hon kan ju för guds skull inte ens prata ordentligt än. Sen så kan jag tänka mig att en sån liten unge har svårt att låta bli att vara där och pilla och så är det säkert lätt att den fastnar i saker. Att råka fastna med en piercing som ännu inte är läkt är inte smärtfritt. Det är inte heller smärtfritt när den väl är läkt.

Varför utsätta sitt barn för smärta och eventuella infektioner när det inte är nödvändigt?

Sen så blir jag mäkta förbannad över att mamman inte ens kan vara där och ge trygghet för sin unge. Har hon valt att utsätta sitt barn för det där så ska hon fan sitta i hennes knä och inte humpas över till någon annan för att hon tycker att det är för hemskt.

Linn. T
2011-09-06   ?   18:01:36     »   http://nnillinn.blogspot.com/

Usch, jag brukar inte titta på Hollywood fruarna för jag tycker det är ett så dåligt program men när jag läste det här var jag tvungen att kolla klippet där hon gör såhär.
Jag blir mest rädd när jag ser att de finns föräldrar som förgriper sig såhär på sina barn :/

/ l.

Chrille
2011-09-06   ?   18:38:15

Stackars liten ;-(

Vad jag vill göra med mamman vill jag inte ens skriva om här!

Daniella Dahl
2011-09-06   ?   18:53:35     »   http://www.babybambola.blogspot.com

Fast nu "hoppar du ju på" Isabel Adrian med de ena elakheten efter den andra. "Tvångssteriliseras" (!!?)
Det var ju inte okej när min familj, mina vänner och mina läsare gjorde så mot dig... Eller mot dina anhängare för den delen.
Tyckte bara att det var lite roligt hur mycket dubbelmoral det blev i detta inlägget. :/

Och jag som fick för mig att du aldrig bubblade över. Trevligt att du också kan göra det, precis som "Moster Olle". Vi är ju inte mer än människor allihopa. ;-)

Daniella Dahl
2011-09-06   ?   19:29:09     »   http://www.babybambola.blogspot.com

Min familj, mina vänner och mina läsare kände det som att du attackerade mig med dina åsikter och synpunkter på hur jag klär min dotter.

Men vad har Isabel Adrian gjort dig?

Jena
2011-09-06   ?   20:48:02

Muslimer och judar slaktar ju penisar på gossebarn i Sverige. Det vidrigaste av allt är att det är tillåtet!

2011-09-06   ?   20:53:58

jag har några kompisar som tillhör en religiös sekt, och där går dom verkligen in för att pojkar är pojkar (= klädda i pojkkläder) och tjejer är tjejer (=dom har på sig söta klänningar, mycket rosa, etc). träffade en av mina vänner i mitten av sommaren, och hon hade med sin 5 månaders dotter. MED hål i öronen och ett hårband på huvudet utan hår... vissa går lite till överdrift ibland känns det som S:

Louise vita drömmar
2011-09-06   ?   21:53:40     »   http://louisevitadrommar.blogspot.com

Fruktansvärt, skrev om detta tidigare idag då det gjorde mej riktigt upprörd!!:mad:

Ulrika
2011-09-06   ?   22:02:02     »   http://mittmirakel.blogg.se/

Barnmisshandel. tårarna vill inte sluta rinna.

Tina
2011-09-06   ?   22:26:59     »   http://aniit.blogg.se/

Usch detta var riktigt hemskt och se! Fick så himla ont i magen och tårarna var inte långt ifrån.

Sara a.k.a. Game Girl
2011-09-06   ?   22:29:10     »   http://finest.se/gamegirl

Jag skulle inte heller pierca mina barn. Men vad är meningen med denna hatkampanj, att göra ett sådant inlägg och alla dessa hatkommentarer. Du ger feminismen ett dåligt rykte. Du kunde väl ha diskuterat saken istället.

Candy
2011-09-06   ?   22:51:51     »   http://www.eye-candy.se

Solklart fall av barnmisshandel och mamma som invaliderar sitt barn eftersom hon inte ens finns där för barnet då det gråter och skriker. Hon kan snacka hur mycket hon vill om att det är tradition, men precis som många nämnt är det tradition att omskära pojkar och könsstympa flickor också. Det blir inte mer okej bara därför. Herre gud, kan man inte vänta tills barnet faktiskt själv efterfrågar hål i öronen? Själv har jag aldrig haft hål i öronen, däremot har jag andra piercingar och det gjorde inte så ont att ta dem, men jag var vuxen när jag gjorde det och det var mitt eget val. Det är stor skillnad på det och att tvinga sin ettåring att pierca sig. För det är vad det här handlar om, eftersom barnet inte ges någon möjlighet att välja själv. Tror ju knappast heller att ungen sagt: "mammaaaaa jag vill ha hål i öronen!" Som sagt: tjejen är ett år.

2011-09-06   ?   22:58:48

@ Anna som skrev följande:

"Men gud, det finns värre saker än så att reta upp sig på! Hellre en puckad mamma som tar hål i öronen på sin 1-åring än en som slår sitt barn. Det är inget som skadar barnet även om hon vrålar. Värre är ju dock att mamman går ut ur rummet och lämnar sitt skrikande barn."

Ja, det finns värre saker att reta upp sig på, men det finns också mindre saker att reta upp sig på. Allting är relativt. För mig är barnmisshandel, så väl fysisk som psykisk, en väldigt viktig fråga (jag tror att det är viktigt i olika grad för väldigt många) så självklart engagerar videon mig. I videon får man se exempel på både fysisk och psykisk misshandel- att utsätta sitt barn för fysisk smärta mot dess vilja är misshandel. Det är sedan psykisk misshandel att ignorera ett skrikande barn. Spelar ingen roll att hon går till ungen mot slutet- om hon nu tvunget ska utsätta sitt barn för detta borde hon finnas där hela processen igenom. Och hur kan du veta att det inte skadar barnet? Fysiskt skadar det uppenbarligen barnet, även om det är en liten och tillfällig skada som sedan läker. Vad som sker psykiskt med just detta barn kan vi inte veta, men vi vet att rent allmänt riskerar barn som utsätts för olika typer av övergrepp (JA, detta är ett övergrepp, get over it) att på sikt utveckla olika typer av problem, t.ex. med mänskliga relationer, självkänsla och tillit.

Candy
2011-09-07   ?   00:03:20     »   http://www.eye-candy.se

det var jag som svarade Anna.

Sofia i London
2011-09-07   ?   00:04:19     »   http://sophedeluxe.devote.se

Förstår verkligen inte varför man piercar små barn. O andra sidan är hon väl inte värre än andra föräldrar över hela världen som också gör det. Piercade öron på småbarn är norm inom många kulturer.

eedaaa
2011-09-07   ?   00:09:13     »   http://eedaaa.blogg.se/

Fine att hon klär henne i rosa kläder..
(jag är ingen fantast av blått på killar o rosa på tjejer)
Men ta hål i öronen.. Borde finnas en åldersgräns på typ 10 år..
Varför ska man utsätta sitt stackars barn för denna smärtan? Jag vet ju själv hur jävla ont de gör, men vi kan hantera smärtan för vi förstår varför smärtan är där..
Det förstår inte denna lilla flicka..
Det är fan misshandel o ta hål i öronen på sina barn så tidigt.. suck

Liza
2011-09-07   ?   01:30:53

Men herregu då !! i ungern där min mor kommer ifrån då satte de örhängen i de små babysarna
Inga problem då
kommer ihåg då jag va ung 6-7 år ville ha öronhängen TJOFS SA DET DE TOG EN SK PISTOL I ÖRAT. Min dotter har gjort det massvis ggr men är det nu inte för att tv ska visa " sk " tne rich people " och vadå hon isabel valde ju faktiskt själv
jä trams eg, ( hm tänk om de könsstympat dottern ist då ??

2011-09-07   ?   02:22:09

"Dom där/här gör faktiskt det också" Är inget argument som gör det okej. På en jävla massa ställen i världen är barnaga fortfarande lagligt och en populär uppfostringsmetod, det är knappast okej för det.

Ni som sitter och försvarar det här, VARFÖR ska man utsätta sitt barn för smärta i onödan och varför är det så jävla viktigt att flickor/barn ska ha hål i öronen? Vad har en 1 åring för nytta av det egentligen? Varför gör man något som inte är nödvändigt, framkallar smärta och dessutom är MOT barnets vilja? För inte fan har den 1 åriga ungen önskat det där själv.

Caroline
2011-09-07   ?   09:35:23     »   http://www.carolinessmyckeskrin.se/blogg

Det värsta tyckte jag ändå var att hon inte ens kunde vara kvar i rummet hela tiden när det gjordes :-(

Skrev ett inlägg om detta jag också idag: http://carolinessmyckeskrin.devote.se/blogs/12223134/god-morgon.htm#WriteComment

Katerina Holinkova
2011-09-07   ?   14:19:08     »   http://walkinginthesand.blogspot.com

jag mådde riktigt dåligt när jag såg det. Det var mammans val MEN barnflickan ska gå med.
Fegt gjort av mamman, jag menar väljer hon att pierca sin unge, var med henne då istället för att gömma dig bakom en barnflicka!
Barn ska själva välja när/om de vill ha hål i öronen. Vidrigt gjort..usch!

Lina
2011-09-07   ?   14:27:09

Usch, usch, usch.
Jag är inte mamma eller så, men det skär i hjärtat av att se detta.
Om flickan varit äldre och faktiskt valt att göra det själv (tog mina hål i öronen när jag var runt 11-12) hade jag inte brytt mig, men nu när hon är så liten och inte ens vet vad som händer tycker jag det är hemskt :(

Varför tror vissa människor att barn är accessoarer?

Suzy puzy
2011-09-07   ?   14:29:42     »   http://susannefors.blogg.se/

För mig är hål i öron piercings så varför inte ta hål i bröstvårtan på ungen då? Jag tjatade på mina föräldrar i mååånga år på att få ta hål i öronen men dom lät mig inte göra det förrän jag var 18. Man kan ju bli allergisk och en massa annat skit. Idag är jag bara glad att dom sa nej åt mig så länge.

Emma
2011-09-07   ?   18:33:03

Alltså shit, sluta waina sönder. Själv tycker jag det skulle ha varit rätt skönt om man hade hål i öronen redan och slapp ta när man var typ 13. Har flera vänner som tog typ när de var 2-3 år. De dog inte. :S

Så lugna ner er, gott folk :-P

LADY DAHMER
2011-09-07   ?   18:37:21

EMMA och tänk, jag önskar att jag fått välja själv så hade jag sluppit ärren och överkänsligheten mot nickel. Min kropp liksom. Det bore fått vara mitt val.

Jennie
2011-09-07   ?   20:45:54

Hemskt!

Jennie
2011-09-07   ?   20:46:24

Hemskt!

Frida
2011-09-07   ?   21:19:19     »   http://fridolfo.blogspot.se

JAg håller helt med dig, helt jävla galet!

Har en lite dotter på ett år och kommer aldrig göra något så sjukt mot henne!

Melodie
2011-09-08   ?   13:00:04

Det där var sjukt onödigt. Jag fick ont i magen av att se barnet skrika. Dock glömmer de detta snabbt efteråt men Isabel borde verkligen vänta tills barnet är stor nog att vilja ha det själv.

Jag fick mina när jag var 3 år, jag tjatade på morsan i halvår innan det blev av. Dock minns jag inte det idag. Hon sade att jag skrek/grät aldrig, jag skrattade däremot när det var över. Min dotter är nu snart 4, hon har pratat om att få hål i öronen. Jag väntar hellre tills hon verkligen tjatar om det då får hon, då varnar jag flera gånger innan att det gör ont.

Anna
2011-09-09   ?   06:03:41

Alltsa...ALLVARLIGT! Nar jag sag det dar sa fick jag sa javla ont i magen att jag blev tvungen att sluta titta! Fattar dessutom inte hur hon efter nagra minuter kunde ga UT och LAMNA sitt barn sadar! Speciellt inte nar hon grater och vill ha trygghet. Fast, a andra sidan, henne trygghet ligger val hos barnflickan.

Hon ar oerhort otrevlig den dar manniskan. Usch. Fy fan vad jag ogillar henne.

Dig, daremot gillar jag skarpt! Kom in har helt av en slump och alskar att lasa dina rader. Det TROTS att jag inte har barn och TROTS att jag bor i England sedan 1998.

Stor fet kram pa dig!

Mvh,
Anna.






- Jag besvarar kommentarerna i min egen blogg.

- Otrevliga kommentarer typ "Du är äcklig!" kommer raderas och IP'n kommer att blockas. Idioter vars enda syfte är att vara otrevlig är nämligen inte välkomna här.

- Spam och kommentarer enbart i reklamsyfte raderas och IP'n blockas. Ev. så spammar jag tillbaka. Med råge.

- Har du kritik att framföra så är det givetvis både helt ok och välkommet bara det är någotsålunda konstruktivt.


- Innan du kommenterar,glöm inte att prenumerera på min blogg! Du vill väl inte missa några inlägg? Nej, tänkte väl det. Klicka på ikonen!

bloglovin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:


Trackback