Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Genus, Feminism, No Poo, Dahmer!

I en demokrati så får man faktiskt tycka lite som man vill

Men ok då, låt oss låtsas för en stund att det finns folk som upplever eh "negativa" känslor i samband med svenska flaggan eller nationalsången eller andra svenska traditioner eller Sverige överhuvudtaget. Än sen då? Får man bara bo i Sverige om man älskar precis allt här? Vadå "Om svenska flaggan kränker dig så ska jag hjälpa dig att packa!"? Va? Är det demokratiskt? Jag fattar inte tankegångarna. Det luktar lite diktatur här och då syftar jag inte på min blogg. 
 
Shit, jag älskar Sverige på ett nästintill osunt sätt ibland, men inte fan är jag nöjd med allt. Nationalsången är SKITFUL. Flaggan är också jävligt ful. Jag kommer aldrig äta surströmming och jag avskyr sill. Och flera av våra traditioner vill jag bara köra upp i röven på en del konservativa nationalistkramare. FÅR JAG BO KVAR ÄNDÅ? 
 
Det är så larvigt att skämskudden jobbar dubbla skift. 
 
 
 
Etiketter:



Kommentarer
dan-syndrom
2012-09-14   ?   15:58:47     »   http://www.dan-syndrom.se

o vad är det för fel på sill nu då?
fattar väl alla att man skall äta både rutten och rå fisk, supas sig skitfull samtidigt och bedra både barn, fru och sin egen inre människa med kassörskan på Ica Superduper.

ni kulturberikare fattar ju ingenting!

idag hatar jag hästar på bloggen. trevlig helg!

http://dan-syndrom.se/?p=5361

puss / dan-syndrom

Svar: sill kan funka i en småsmula blandad i mycket gräddfil och massa lök och med potatis till. Typ. Däremot så omfamnar jag vår fina tradition att supa oss fulla. Micket micket skoj. Jag sitter även helst ensam på bussätet och jag undviker ögonkontakt.
LADY DAHMER™ | postpatriarkal feministfitta

Sanna
2012-09-14   ?   16:05:39

Om en "vit svensk" gjort sådär med typ Iraks flagga "på kul" hade det varit rasism och irakier hade lackat och fått förståelse i media. Konsekvent? Man får bara sparka uppåt. Tydligen.

Svar: Det är en jävla skillnad på att sparka uppåt och på att sparka neråt ja. Sen får man se lite sammanhang. Bilden är gjord av en svensk. Visst, med utländskt ursprung. Men viktigast av allt, den är en remake på ett gammalt verk. Klicka på länken.
LADY DAHMER™ | postpatriarkal feministfitta

Felicia
2012-09-14   ?   16:18:14     »   http://dybeck.wordpress.com

Folk som inte förstår att det är skillnad på att sparka uppåt och att sparka neråt är antagligen väldigt förblindade av sin egen position. Att folk driver med heterosexuella är liksom inget allvarligt eftersom de redan står högst upp på samhällsstegen. Det är knappt något som når dem uppe där. Men att driva med homosexuella (eller andra minoriteter) är en helt annan sak, SJÄLVKLART. De är redan utsatta.

Sanna
2012-09-14   ?   16:20:33

Visserligen. Men hjälper det att curla en grupp som "svag"? Vad säger det egentligen? Och vad blir slutprodukten? Lika larvigt som att säga "girl power" eller hela tiden yttra att en framgångsrik kvinna är "stark".

Svar: Att ta hänsyn till minoriteter är inte att curla. Att låta bli att sparka på de som ligger är inte att curla.
LADY DAHMER™ | postpatriarkal feministfitta

Milla
2012-09-14   ?   16:35:15

Efter många år utomlands uppskattar jag verkligen traditioner. Det var roligt att folk på Irland lyssnar på sin folkmusik, att de har sina egna sporter som är större än de som importerats utifrån och att de försöker hålla irländskan levande. Nu i Belgien är det roligt att de har sin egen öl och inte bara en massa massproducerat som man kan köpa överallt. Ofta känns det som om “upplysta“ svenskar tävlar i att bry sig minst om svenska traditioner och förklara att de minsan inte är svenska alls utan faktiskt kom från det och det landet från början. Men vad spelar det for roll? Idag är de svenska traditioner och något många uppskattar, både svenskar och invandrare skulle jag gissa.

Svar: Jag älskar traditioner. Men inte alla. Det som är tråkigt är att många svenskar lider av USAkomplex. Jag tycker att vår del av världen blir mer och mer amerikanifierad. På bekostnad av vår egen "tråkiga" kultur.
LADY DAHMER™ | postpatriarkal feministfitta

Beatrice - Herbariumet
2012-09-14   ?   16:46:57     »   http://herbariumet.devote.se

Jag är 18 år, helsvensk (sen 1700-talet enligt pappas släktforskning), och jag håller med dig. Sill och surströmming är inte min grej, vi har tröttnat på julskinkan och jag hade ingen krans på midsommar i år (Även fast krans runt huvudet är fint).
Jag älskar vissa traditioner, och avskyr andra. Och en av de värsta sakerna jag vet är när man ser just kommentarer som "Jag kan hjälpa dig packa" eller "Käften, blattejävel" eller varför inte någon annan rasistisk kommentar?
Insåg faktiskt precis att 4 av mina vänner på facebook, varav där en som går i min klass, har gillat sidan "Nej tack! till Moské i Sverige" och blev lite rädd... Varför detta hat mot utländska personer?

Beatrice - Herbariumet
2012-09-14   ?   16:47:21     »   http://herbariumet.devote.se

Och det där blev ju lite virrigt.

Sonica Lo
2012-09-14   ?   16:47:30

Håller med, det finns många saker jag älskar med Sverige, på många sätt är vi världens bästa land. Men blind patriotism är sällan något positivt, vi är ett bra land men inte så bra som vi skulle kunna vara, jag läser dessutom konstverket (det ursprungliga främst men även reamaken) som en kritik mot den blinda patriotismen där flaggan inte får skändas snarare än mot landet Sverige som sådant.

Sanna: Det handlar inte om att curla en grupp och kalla den svag, det handlar om att det alltid är bättre och mindre fegt att sparka uppåt än att sparka nedåt. Varför det är så hoppas jag du inser själv.

Sandra :)
2012-09-14   ?   16:52:13

Vet du vad? Första gångerna som jag var inne och läste på din blogg så gillade jag inte alls det du skrev om (troligtvis pga att jag missförstod) Men av någon konstig anledning så kunde jag inte sluta läsa din blogg vilket jag är glad för! Tack vare de senaste 4-5 inläggen i bloggen så kan jag nu säga att du är MIN NYA IDOL! Du skriver så bra och har så vettiga åsikter! :D

Svar: Hurra! Välkommen hit iallafall och kul att du valde att stanna. :-)
LADY DAHMER™ | postpatriarkal feministfitta

Sanna
2012-09-14   ?   17:00:34

Sonica Lo: Ja, bättre att vi sparkar uppåt så att det blir fult att vara kristen och gilla sill och fint att vara muslim och inte äta fläsk. Vem fan bryr sig om LD gillar sill eller ej?
Jag gillar inte lax. Men torsk går bra. *puttingitoutthere!!!!!!*
Tävling i vem som jag vara mest osvensk traditionellt sett, som sagt.

Svar: Jag är förbaskad svennig. Och det trivs jag med. Det handlar inte om att nåt är fulare eller finare. Jag gillar inte sill men inte fan ser jag ner på folk som gör det. (eh?)
LADY DAHMER™ | postpatriarkal feministfitta

Tetra
2012-09-14   ?   17:07:29

Jag läste en artikel i Elle för ganska länge sedan där ett par tjejer som hade jobbat utomlands skulle flytta hem igen. Av alla 5 tjejer så var det INGEN av dem som var glad över att flytta hem för vi var ju så stela, tråkiga, tysta, tillknäppta etc. Men VARFÖR flyttar ni hem då?
Varför är det så hemskt att säga att man vill bo i Sverige och att man vill vara svensk?
Nu för tiden verkar det bara finnas två läger. De som hatar Sverige så mycket det bara går för att det är inte coolt att vara svensk samt de som älskar Sverige och vill att vi ska hålla Sverige svenskt!

Svar: Jag tror det handlar om att man egentligen hatar sig själv och sin tillvaro. Man vill gärna ha en orsak till att man inte ör nöjd och då är det lättast till hands att skylla på platsen man bor.
LADY DAHMER™ | postpatriarkal feministfitta

Petite Caja
2012-09-14   ?   17:12:01     »   http://petitecaja.blogspot.se

Alltså, jag läste Kawas inlägg och varje gång jag ser kommentarer av människor med deras panties in a twist på grund av invandrare så blir jag förvånad. Jag vet inte, jag sitter nog i en bubbla tror jag och kan inte riktigt greppa hur folk blir så till sig av en bit tyg som råkar vara gul och blå.

s p i n d e l t j e j e n (och lilla Pyret i magen)
2012-09-14   ?   17:24:39     »   http://www.spindeltjejen.se

Det hör kanske inte hit egentligen... men jag fattar inte det som händer i Egypten och länderna runt omkring nu... hur kan man bli så upprörd över en film att man spränger ambassader och bränner flaggor och skriker "ölkjsaödljspadofpas" i TV och blir helt galen och gör uppror?

Det är så långt ifrån min verklighet som man kan komma... hade vi svenskar/kristna gjort något sånt om man gjort en parodi om kristendomen?
"Life of Brian"... etc... inte sjutton såg jag en massa kristna på gatorna som brände engelska flaggan när den filmen kom?

Anonym
2012-09-14   ?   17:28:57

Vad är svenskt egentligen? Och vem ska bestämma det? Jag tycker att jag är svensk - vad annars skulle jag vara? Dessvärre finns det en massa andra som förvägrar mig rätten att kalla mig det och detta på basis av att jag har fel utseende, trots att jag gillar sill och snaps.
http://www.chippis1972.com/2011/04/patriot.html

Att besvara och försöka bekämpa intolerans med intolerans verkar inte speciellt vettigt eller logiskt.
http://www.chippis1972.com/2011/07/fundamentally-tolerant.html

Tack för ytterligare ett bra blogginlägg i en viktig fråga - nämnda facebookgrupp gör mig obehaglig till mods. Varför vill man skylta med sånt och framförallt - för vem? Vill man liksom varna någon av ens kompisar, eller?

David T
2012-09-14   ?   17:30:06

Grejen är väll den att jag har väldigt svårt att tänka mig att om jag skulle flytta/fly till att annat land att jag skulle börja ställa "krav" eller ens klaga angående det landets flagga, nationalsång eller traditioner. Jag har inte ens träffat några invandrare som gjort det men om så varit fallet hade jag inte haft några som helst problem med att säga till hen att "flytta tillbaka då". Hade jag även sagt till en svensk som klagade på dessa saker om hen bodde i exempelvis Frankrike. Jag är säker på att Engelsmän, Amerikanare, Kanadensare, Iranier, Irakier osv hade sagt om samma sak om jag flyttat till deras land och börjat framföra denna till av klagomål. Tycker det är ett oförskämt beteende. Och bara för att klargöra; detta är inte likställt med att som invandrare klaga över sin levnadssituation och det bemötande hen fått sedan hen flyttade hit. De får även göra parodier om oss svenskar utan att jag bryr mig nämnvärt (har själv ironi). Har heller inte några som helst problem med att moskéer byggs på svensk mark.

Kinapuffen
2012-09-14   ?   17:30:41     »   http://chippis1972.com

Oj - lyckades trycka på skicka-knappen för fort. Det är jag som skrev det anonyma inlägget 17:28:57.

Anonym
2012-09-14   ?   17:47:33

hur kan den svenska flaggan kränka någon?

Kinapuffen
2012-09-14   ?   18:29:17     »   http://chippis1972.com

Håller med föregående talare. Jobbar in invandrartätt område och har aldrig träffat någon som känt sig kränkt av svenska flaggan. Har dock hört om några som verkar mer lättkränkta av ett annat tygstycke: http://www.chippis1972.com/2012/05/flagem-all.html

Anna aka Schlierie
2012-09-14   ?   19:13:38     »   http://miss-schlierie.blogspot.com

Har ställt samma fråga till mig själv, som du ställde i detta inlägg.
För jag bo kvar i Sverige även fast jag inte tycker om vissa svenska traditioner?? Ingen säger något om det och om en mörkhyad invandrare skulle sagt samma sak, så skulle alla bett personen i fråga dra åt h*lvete..

Frågade en person vrf hen hatade illa invandrare, fick något svar jag inte ens orkar ihåg att komma ihåg för den var så j*kla onödig.
Svarade till personen; Så du tycker att jag är allt det där du just sa? Du vet väl att jag också har invandrar bakgrund?
Tydligen spelade hudfärgen roll, inte själva invandrar rollen, i detta fall iallafall.

Milla
2012-09-14   ?   19:25:24

Anna aka Schlierie: Jag tror att det är lite som med familjen. Själv kan man klaga och vara osams, men säger nagon utanför nagot växlar man direkt till försvarsmod. Tror inte heller att Sverige är speciellt unikt i det fallet.

Kinapuffen
2012-09-14   ?   19:56:26     »   http://chippis1972.com

När jag var yngre och jobbade extra på en stormarknad i en avdelning där man dagen i fråga diskuterade politik, fick jag frågan om vad jag ansåg om saken. Jag sa att jag inte var supernöjd med hur vissa politiska beslut (minns inte ens vad det handlade om) och fick då slängt i mitt adopterade asiatiska ansikte att om jag inte trivdes så kunde jag åka tillbaka till mitt födelseland. Nota bene - mina kollegor visste att jag var adopterad och vuxit upp i en byhåla strax utanför stan sedan jag var 6 mån.

Uppenbarligen anser vissa att det endast är vita "etniska" svenskar som har rätt att kritisera vårt demokratiska, fria land...

Linnéa
2012-09-14   ?   21:22:04

Alltså, idioter finns överallt. Jag blir så less på svenskar som tycker sig ha rätt att bestämma vilka som får bo i Sverige eller inte, och lika less på invandrare som ska klanka ned på svenskar. Jag har vuxit upp i en väldigt invandrartät stad, och har faktiskt nästan bara stött på invandrare som haaaatar svenskar, kallade oss svennefittor mest hela tiden, sa att vi borde brännas allihop osv. En stackars tant blev knuffad varenda jävla dag vid bussen för att hon var en svensk tant. Men jag vägrar tro att alla är såna, och vill liksom tro att dom betedde sig så för att dom kände sig förtryckta. Tycker dock inte att det är en ursäkt att oprovocerat bete sig som en skit jämt, men jag kan förstå det. Jag hade också en väldigt nära vän på gymnasiet, en invandrare. Hon fick istället skit för att hon umgicks med mig som vad blond, tråkigt nog.

I varje fall så känns det alltid som att det nästan är ett krig hela tiden. Invandrarna mot svenskarna. Eller ja, blattarna mot svenskarna kanske. Ljushyade räknas ju inte som invandrare förstås (suuuuck! Jag är inte svensk om man ska se till ursprungsländer, men jag är svensk. Och ljushyad, så ja jag är svensk). Jag är så trött på det här. Varför kan man aldrig bara vara människor? Kan inte jag bara få älska mitt Sverige utan att det ska ses som rasistiskt (för jo, på gymnasiet var det rasistiskt att bara ha svenska flaggan uppe, och det löste lärarna med att ha uppe syrianska och irakiska flaggan istället. Ingen svensk flagga nånstans). Kan inte invandrare bara få älska sitt land också? Och så kan vi alla bara acceptera våra olikheter och kanske till och med lära lite av varandra. Det är liksom inget farligt.

Linnéa
2012-09-14   ?   21:24:38

Vad luddigt det blev. Det var till exempel inte bara svenska flaggan som ansågs rasistisk på gymnasiet, det var bara ett exempel. Men vad fan liksom. You get the point. Tilläggas bör att lärarna som bestämde att syrianska och irakiska flaggan skulle sitta uppe istället var svenska.

Linnéa
2012-09-14   ?   21:26:12

Äh, vad luddigt det blev. Det var inte bara svenska flaggan som ansågs vara rasistisk på gymnasiet, det var bara ett exempel. Men you get the point liksom. Tilläggas bör att de lärare som såg till att vara syrianska och irakiska flaggan satt uppe var svenskar.

Anonym
2012-09-14   ?   21:32:38

Började precis sluta läsa din blogg nu, fyfan vad du blev sjönk. Tyckte du var as ball men nej, jag hade visst fel

Cecilia | Färgglad fotointresserad hårdrockare
2012-09-14   ?   21:39:37     »   http://calatalo.blogg.se

Men hur kan man känna sig KRÄNKT för att flaggan är ful? Det är mer kränkande att inte få hylla sitt land..

johan
2012-09-14   ?   22:11:06

Klart du får stanna, allt vi kräver är källor till alla dina påståenden och dina fakta.

Jo
2012-09-14   ?   22:22:38

Det sjukaste är "amen varför ska de få bygga moskéer i Sverige när inte vi skulle få bygga svenska kyrkor i deras hemländer". Ja men flytta till en diktatur utan religionsfrihet om du tycker det verkar så himla trevligt då.. Idioter.

Anonym
2012-09-14   ?   22:38:02

Själv gillar jag både vår nationalsång, midsommarafton och vår flagga. Surströmming har jag dock inte vågat mig på och det verkar inte så gott heller (smak är ju en kombination av lukt, smak och konsistens). Jag kan äta en sorts sill men jag är inget större fan av det heller. Däremot svenskar jordgubbar! =)

esterii
2012-09-14   ?   22:44:03     »   http://www.esterii.blogg.se

Har ingen aning om var jag hamnade, känner mig lite vilsen, men kanske tanten får kika in fler gånger och göra sig mer hemmastad.. Kärring som jag e..

esterii
2012-09-14   ?   23:23:30     »   http://www.esterii.blogg.se

Jag glömde säga att jag känner mig svensk trots att jag bor i "finlandia sverige",, Norra Polcirken,, Tornedalen,, Norrbotten ni vet..Utan att verka spammig så verkar detta vara en het blogg..

Jennie | Om gyllene år
2012-09-14   ?   23:53:13     »   http://herregud.blogspot.com

Jag har funderat tamejfan hela dagen på en kommentar i det förra inlägget om vardagsrasism.. nån skrev att det faktiskt finns folk som blir KRÄNKTA av JULMAT! Det är ju hysteriskt roligt!

ann
2012-09-14   ?   23:54:55     »   http://schousnigel.se

Hej-jeg er dansk, og jeg synes I har et kanon smukt flag. Elsker at se det vaje på stangen i blæsevejr. Jeres nationalsang er dejlig - jeg elsker at synge med på den. I har en dejlig måde at byde foråret velkomment, jeg elsker jeres loppiser, jeres vidunderlige natur, svensken som individ, jeg elsker jeres sangglæde, jeres spilleglæde - der er så mange skønne, herlige, dejligt livsbekræftende ting i jeres samfund jeg kan lide....Alle de dårlige ting gider jeg ikke tænke på nu; er på vej i seng - og det helst i godt humør.
God nat

David T
2012-09-15   ?   00:03:16

forts på mitt tidigare inlägg.

Sen undrar jag varför du i stort sett byter diskussion ämne? I ditt tidigare inlägg om "Vardagsrasisterna" frågade du bland annat om vi stött på invandrare som känns sig kränkta av den svenska flaggan, vår nationalsång, eller våra traditioner; det är en jävla skillnad på och bara tycka den svenska flaggan är ful, våra traditioner ar larviga osv. Jag tycker också den svenska flaggan är ful och jag gillar heller inte sill, och gillar heller inte alla av våra högtider. Och förövrigt har jag lika mycket rätt säga till en att "flytta då" som hen har att tycka tänka precis vad hen vill om Sverige. Vi lever som sagt i en demokrati.

Maj - en bra träningsblogg
2012-09-15   ?   08:21:37     »   http://majjohansson.blogg.se

Haha jag är sådär superduper enkel. svenska är mitt modersmål och vi alla ser lika dana ut, ("riktiga svenskar då) ja är adopterad och e mörk. men jag ser mig som svensk, för ja snackar svenska. simpel.

Seriiko
2012-09-15   ?   10:30:43

Jag tycker om vår flagga, nationalsången och många av våra traditioner.

Men för mig är svenskhet = det människor gör i Sverige. Så om det kommer många från andra länder och bygger t.ex. Moskéer som dom går till, då i mina ögon så blir det svenskt att gå till en Moské. Förstår inte varför "Svenskhet" inte kan ändras efter hur vår befolkning förändras ;)

Svar: För mig är svenskhet svenska kulturella uttryck. Alltså är det osvenskt att vara muslim eller gå i en moske. Men det är ganska irrelevant. Många svenskar är "osvenska" emellanåt och det är helt ok. (dock är jag helt med på att kultur förändras)
LADY DAHMER™ | postpatriarkal feministfitta

MansonDust ~ en mammablogg om barnmode
2012-09-15   ?   10:40:03     »   http://www.mansondust.nu

Ja man får tycka lite som man vill & det går åt båda hållen. Dvs man får tycka så där om moskéer eller vad man nu är emot. Precis som att man får tycka att Sverige SKA ha moskéer. Fritt land, fria åsikter. Konstigt nog blir bara ena sidan påhoppad.

Svar: Skillnaden är väl att "andra sidan" vill inskränka människors rättigheter samt homogenisera sverige och assimilera alla som kommer hit eller är annorlunda medan vi förespråkar tolerans.
LADY DAHMER™ | postpatriarkal feministfitta

Fridah
2012-09-15   ?   11:42:07     »   http://indiepopochskit.blogg.se

SÅ bra, Natashja! Länkar ett klipp där Jonas Gardell pratar mycket mycket bra om kärnfamiljen och vad det egentligen innebär att vara svensk. Titta och bli kär! http://www.youtube.com/watch?v=iKEzbdN4lFQ

Rebecka L
2012-09-15   ?   13:02:21

Jo: Jag håller med dig! Det finns ju liksom en anledning till att de kommer hit och att inte folk som är födda i Sverige kommer dit. Folk är för tröga.

Anonym
2012-09-15   ?   13:10:36

ah fast de är ju lite skillnad på att tycka att flaggan är ful/sången ful/tycka julmat är äckligt och att få möjligheten att komma hit å få det bra och vilja ändra och försöka ändra på VÅR kultur! Inte skulle jag vilja ändra på något i nån annans land även om det är emot allt jag står för just för att man måste respektera andras kultur. Inte går jag in i nån annans hem å river ner den rosa tapeten för att alla vet att jag hatar rosa så jag känner mig kränkt liksom! ^^ haha hoppas du förstår hur jag menar
Det är iaf mitt problem med det hela.

Svar: Men ska inte alla som bor här få ha åsikter på hur det ser ut eller styrs? Är det nåt privilegium som ska reserveras för vissa? Dt tycker inte jag. Om jag flyttar hem till min kille så kommer jag definitivt börja ha åsikter kring allt från inredningen till hur sysslorna fördelas och reglerna bestäms. Skulle aldrig finna mig i att "vara tacksam" och hålla tyst om sånt jag tycker är dåligt eller fel.
LADY DAHMER™ | postpatriarkal feministfitta

Isabelle
2012-09-15   ?   13:42:00     »   http://skimret.wordpress.com

Åh vad det är intressant när folk diskuterar den homogena gruppen Invandrare, som kommer från Invandrarland.

Inte individer från många olika länder.

Jigartala
2012-09-15   ?   14:57:31

Hej. Jag är en helsvensk muslimsk tjej med slöja och hela grejen och jag blir kränkt (eller snarare irriterad) över hur folk, både svenskar och invandrare gärna inte räknar mig som svensk. Jag har ingen annan kulturell identitet även om jag stjäler frisk saker från andra kulturer om jag stöter på något bra. Ville också säga att muslimer är inte farliga även om vi är lite religiösa, vi är rätt nice ändå.

Vickan
2012-09-16   ?   19:55:54

Jag antar att folk blir upprorda eftersom att det ar sa fruktansvart ONODIGT att saga att flaggan ar ful eller att nationalsangen ar det. Darfor att for sa fruktansvart manga manniskor sa ar det sadana viktiga symboler. Precis samma som att det ar onodigt att saga att Biblen/Koranen ar skit eller att Jesus/Mohammad/Buddah ar det. Varfor MASTE man saga det? Jag bor i Storbritannien och jag skulle aldrig nagonsin saga att deras flagga var ful eller att nagra av deras traditioner var tontiga eller att deras invanare ar stela och trista (hade jag tyckt det hade jag forvisso inte bott har, men anda). Varfor skulle jag? Jag ar superglad att jag far bor har, att jag har vanner har och att folk ar vanliga emot mig. Pa samma vis skulle jag aldrig aka till Sverige och saga att Sveriges flagga var ful eller nagot liknande. Dock maste man inte alska allting, sasom all mat eller alla bocker skrivna av svenska/engelska forfattare eller vad det nu kan vara. Men jag tror att nationalitet kan pa samma satt som religion vara valdigt viktigt for en valdans massa manniskor och att nedvardera det genom att stampa pa deras symboler och traditioner tycker jag bara kanns helt onodigt.

Anonym
2012-09-16   ?   23:20:56

men vad menar du ska vi svenskar förkasta våran egen kultur för att behaga invandrarna

sara
2012-09-18   ?   21:36:37     »   http://saraskrattar.blogspot.com/

hej!

jag önskar verkligen att du läste mitt länktips där maria wetterstrand skriver väldigt klokt om "hän" (som det heter i finland).

http://www.mariawetterstrand.se/artiklar/hendiskussionen-kraftigt-overdramatiserad-2782877

puss och kram och tack för en fantastisk blogg!




Innan du kommenterar så tänk på att:



- Jag besvarar kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!

- Tips: Om du planerar att kommentera ofta (gör gärna det, jag läser nämligen alla kommentarer) så välj ett unikt eller udda användarnamn! Då kan jag skilja på dig och de som har samma namn som du.

- Glöm inte att prenumerera på min blogg! Du vill väl inte missa några inlägg? Nej, tänkte väl det. Klicka på ikonen!

Follow on Bloglovin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:




Kommentar:


Trackback